2008-06-25, 17:12
Medlem
Hoppas jag postar rätt nu.

Nåjå. Skulle vilja ha tips på ett program där man kan göra sin egen almanacka. Tänkte först använda Microsofts Publisher men måste kunna spara mitt projekt som en pdf fil (ska trycka den) vilket man inte kan i Publisher (vad ja vet?).

Någon som kanske har mer erfarenhet och kunskap i ämnet som kan ge tips på ett bra program(som det går att spara i pdf format)

Tacksam för svar!
Citera
2008-06-25, 17:22
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrländningen
Hoppas jag postar rätt nu.

Nåjå. Skulle vilja ha tips på ett program där man kan göra sin egen almanacka. Tänkte först använda Microsofts Publisher men måste kunna spara mitt projekt som en pdf fil (ska trycka den) vilket man inte kan i Publisher (vad ja vet?).

Någon som kanske har mer erfarenhet och kunskap i ämnet som kan ge tips på ett bra program(som det går att spara i pdf format)

Tacksam för svar!

Tänka sig att jag precis gjort en almanacka!
Skoluppgift.
Så jag skulle säga att InDesign är bäst att arbeta med då man lätt kan koppla samman textblock för att lätt kunna uppdatera almanackan om man vill det till året efter. Det tar en stund att länka ihop allt men det är det värt.
Har du arbetat nått i InDesign så du vet? InDesign kan exportera till .pdf också
Citera
2008-06-25, 21:17
Medlem
Tack för tipset, har testat lite grann men tycker det känns ganska avancerat (än så länge). Ska försöka sätta mig in i det mera så kanske man förstår mer.

Någon som har någon bra tutorial eller liknade för att göra en almanacka?

Templates. vad är det? Som jag förstår så laddar man ner dom och lägger in så får man en ny funktion. vad kan det vara för "funktion"?
Citera
2008-06-25, 21:30
Medlem
Skiftnyckels avatar
Citat:
Tänkte först använda Microsofts Publisher men måste kunna spara mitt projekt som en pdf fil (ska trycka den) vilket man inte kan i Publisher (vad ja vet?).
Om du t ex installerar Acrobat kan du ju skapa en pdf av en utskrift. Det finns andra också CutePDF, PDFwriter och allt vad de nu heter.
Citera
2008-06-25, 22:48
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Tack för tipset, har testat lite grann men tycker det känns ganska avancerat (än så länge). Ska försöka sätta mig in i det mera så kanske man förstår mer.

Någon som har någon bra tutorial eller liknade för att göra en almanacka?

Templates. vad är det? Som jag förstår så laddar man ner dom och lägger in så får man en ny funktion. vad kan det vara för "funktion"?

är det inte bråttom skulle jag kunna försöka göra en enkel guide. men jag hinner nog inte göra den idag. Kanske i morgon
jag tyckte det var väldigt skoj att göra den!
Det är ganska avancerat innan man lär sig, så no worries!
Citera
2008-07-04, 15:14
Medlem
Leijonas avatar
Blev det inte intressant längre? Säg till om jag ska försöka fixa en guide!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in