2008-06-25, 15:20
Medlem
Hejsan

Jag och nåra vänner ska börja med ett projekt.
Att spela in på nytt över filmen Lejonkungen, fast på vårt hemspråk, samtidigt som vi då vill behålla specialeffekterna och bakrundslåtarna, tex ljuder när dom går, elr när en sten ramlar ner osv.
viilken program gör detta möjligt?

Tack på för hand (:
Citera
2008-06-25, 15:31
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiiish
Hejsan

Jag och nåra vänner ska börja med ett projekt.
Att spela in på nytt över filmen Lejonkungen, fast på vårt hemspråk, samtidigt som vi då vill behålla specialeffekterna och bakrundslåtarna, tex ljuder när dom går, elr när en sten ramlar ner osv.

Tack på för hand (:

Det känns som lite fel forumdel..?

Men det är väl bara att göra en ljudfil av filmen? Hur kan jag inte svara på. Kanske går att lägga en filmsekvens ovanpå den gamla?
Vet att när vi gjort filmer i skolan har vi använt adobe premiere.
Citera
2008-06-25, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leijona
Det känns som lite fel forumdel..?

Men det är väl bara att göra en ljudfil av filmen? Hur kan jag inte svara på. Kanske går att lägga en filmsekvens ovanpå den gamla?
Vet att när vi gjort filmer i skolan har vi använt adobe premiere.

tack för ditt svar (:
en fråga bara, när ni göra nya fljudfiler och satte ovan filmen osv, behöl ni på ngt sätt ljudeffekterna? eler fick ni spela in allt från grunden? typ om vi tar som exempel när lejonen ryter, kan man på ngt sätt spara dessa?

tack på förhand
Citera
2008-06-25, 16:20
Medlem
diskodiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiiish

Om jag förstår din fråga rätt så vill ni alltså lägga nytt prat istället för det som redan ligger där, stämmer det?

Vad ni behöver göra är ju att först rippa ljudet från filmen från till exempel en DVD så att ni får det som en ljudfil. Sen får ni importera denna ljudfil i ett ljudredigeringsprogram och helt enkelt sänka volymen när någon pratar och ersätta det med ert eget prat... När ni är färdiga gör ni en ny ljudfil som då ska vara lika lång som den på originalspråket och ersätter den.

Det är inte en helt enkel operation och räkna inte med att ni får det att funka de första gångerna...

RÄTT sätt att göra det på är såklart att ta kontakt med Disney och be dem skicka över det som kallas "i-ljudet" vilket är hela filmljudet utan något prat. Chansen att de däremot gör det är nog rätt liten... :-)
Citera
2008-06-25, 16:35
Medlem
503s avatar
Bildhantering -> Filmproduktion.
/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem