Citat:
Ursprungligen postat av gismo_X
Hej Allihopa
Jag har en Toshiba Portege 3110CT som saknar bde floppy o cd. Nu r det s att jag ska stta i en ny HDD i den. Men problemet r att nr jag satt i den och startar datorn s sger den: insert system disk, press any key when ready.... Vad jag tror s r det att den inte knner igen HDD? Jag har googlat och letat i massa forum och hittar inte s mycket som fungerar fr mig. Fr nu r det s att jag har bara en USB-kabel som jag kan koppla till denna HDD fr att ansluta till en annan dator. Men jag vet inte vad och hur jag ska gra fr att lyckas med att f den att fr det frsta hitta HDD'n nr jag stter tillbaka den i datorn som den ska sitta i. Jag har provat att formatera den i bde FAT32 och NTFS, men jag lste i ett forum att det ska vara fat32. Vad jag slutligen har tnkt att gra r att installera Win XP p den. r det ngon som har ngot frslag p mitt problem s vore jag jtte tacksam..
Mvh
Hr beskriver en hur man gr tillvga:
__________________________________________________ __________
format your 1,8" HD on a external PC, use fat32
copy the DOS-rootfiles from for example W98 or ME to the HD ( by using sys.com )
than copy the entire I386 directory from the XP-CD to the HD
when you install the HD in your 2000 it will start DOS on start-up
than go to the i386 directory ( command : cd i386 )
than start the XP-installation by typing : winnt.exe
during the installation-procedure, use the "convert to NTFS" command
__________________________________________________ __________
Vad jag inte fattar r just denna bit:
"copy the DOS-rootfiles from for example W98 or ME to the HD ( by using sys.com )"
r det ngon som kan frklara detta kanske?
Mvh