2008-07-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
lagervarorna?

Taking bets? Moget där, väx upp för fan

Här har ni en ren psykopat som älskar att försöka trycka ner folk, tycker bluttanbla hans beteende är friskt? Eller sitter du och garvar bara?

Jag skulle inte kalla honom psykopat. Men rätt empatilös och barnslig och med löjliga mobbarfasoner. Och det är väldigt omoget (av honom) att inte veta vad en depression går ut på. Det får man liksom lära sig i skolan om man inte har lärt sig det på annat håll.

Folk tar liksom livet av sig för att de är deprimerade. En depression handlar inte om att man är lat utan om något annat.

Sen tror jag att många i tråden blir frustrerade för att de ser att din situation skulle kunna lösas så himla lätt. Men det är inte lätt när man är deprimerad, varje steg blir ofantligt stort att ta.
Citera
2008-07-29, 18:25
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluttanbla
Ja men du säger ju själv att du är depressiv, är det lika med frisk för dig eller? Tycker du själv att du mår bra?

Ärligt talat så ser jag inget roligt i situationen alls, du verkar må dåligt och inte alls ha ork att ta tag i det här. Din inställning och att du bara ser problem och inte möjligheter verkar inte friskt. Så gör inte en person som mår bra i själen. Du säger att det finns en massa jobb som du inte kan ta. Det är ingen inställning jag ser hos någon som mår bra.

Jag vill göra helt klart för dig att jag inte bryr mig ett enda smack om du tycker att jag är ett skämt eller en idiot eller något annat. Du får tycka precis vad du vill. Det är inte mitt liv det handlar om, det är ditt. Det är du som väljer om du vill reflektera över de råd som folk i tråden ger dig.

Men jag undrar faktiskt; varför är jag ett skämt? För att jag tycker att du verkar må dåligt?

Jag kanske har fel, du mår kanske toppen. Men då förstår jag ännu mindre hur du tänker.

Nej jag mår skit, helvete. Allt är mörkt. Men jag vill ogärna bli kallad för inte frisk.

på dig låter de som att jag ska besöka närmsta psyk mottagning. jag är ju inte störd, och ja jag klarar inte av vissa jobb, som exempelvis säljare.

Men du har rätt, i dont feel fine.

När du skrev no offence, på vilket sätt kan jag ta det som något bra när du säger att min attityd inte är frisk?
Citera
2008-07-29, 18:26
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Jag skulle inte kalla honom psykopat. Men rätt empatilös och barnslig och med löjliga mobbarfasoner. Och det är väldigt omoget (av honom) att inte veta vad en depression går ut på. Det får man liksom lära sig i skolan om man inte har lärt sig det på annat håll.

Folk tar liksom livet av sig för att de är deprimerade. En depression handlar inte om att man är lat utan om något annat.

Sen tror jag att många i tråden blir frustrerade för att de ser att din situation skulle kunna lösas så himla lätt. Men det är inte lätt när man är deprimerad, varje steg blir ofantligt stort att ta.

exakt. tack för dem orden. Ja ser faktiskt snart inget skäl till att leva, varför leva när allt bara är skit?

jag pallar faktiskt snart inte längre.
Citera
2008-07-29, 18:27
Medlem
Spyrrans avatar
Arcana: Jag har inte sagt något om din flickvän, så hur kan du tolka det som om att jag tycker att det är okej att folk kritiserar henne? Och om din flickvän nu INTE har något med saken att göra, varför nämnde du ens henne och hennes arbetssituation då? Det hade räckt med skriva något i stil med: "Jag är arbetslös, och kan inte betala hyran denna månaden. Socialen vill inte hjälpa mig, vad ska jag göra?".

Jag kan förstå kritiken mot din flickvän, deltidsarbete är sällan ansträngande. Att hon då "arbetat halvt ihjäl sig", och förtjänat en veckas semester låter därför orimligt i mångas öron. Men om hon upplever sitt arbete som jobbigt, då det är på kvällstid, så är det okej. Det betyder INTE att jag finner det acceptabelt att andra kritiserar henne, bara att jag förstår varför de andra klagar. Men som sagt, har din flickvän inget med saken att göra, så hade du inte behövt nämna henne.

Det kanske inte var riktigt snällt att påstå att du skulle fejka en depression. Men det finns folk som mår dåligt/är ledsna nångång ibland och påstår att de är deprimerade utan att veta vad depression egentligen är.

Att man inte klarar av ett arbete (eller skitjobb som du sa) pga depression, okej! Men då mår man så dåligt att man inte klarar av något arbete alls. Klarar man av att arbeta, kan man ta vilket jobb som helst. Vill du inte jobba som säljare pga dåliga erfarenheter, så ska det väl inte hindra dig från att söka andra "skitjobb"?
Citera
2008-07-29, 18:27
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Ja, de på lagret du ska arbeta på. Eller har du redan sagt upp dig?

Psykopaten är väl snarare du, som lägger på luren i örat på folk som vill ha hjälp. Helt barockt beteende.

har du lässvårigheter? Ja ska jobba inom IT. Okey, jag är psykopaten. Nöjd?
Citera
2008-07-29, 18:29
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Arcana: Jag har inte sagt något om din flickvän, så hur kan du tolka det som om att jag tycker att det är okej att folk kritiserar henne? Och om din flickvän nu INTE har något med saken att göra, varför nämnde du ens henne och hennes arbetssituation då? Det hade räckt med skriva något i stil med: "Jag är arbetslös, och kan inte betala hyran denna månaden. Socialen vill inte hjälpa mig, vad ska jag göra?".

Jag kan förstå kritiken mot din flickvän, deltidsarbete är sällan ansträngande. Att hon då "arbetat halvt ihjäl sig", och förtjänat en veckas semester låter därför orimligt i mångas öron. Men om hon upplever sitt arbete som jobbigt, då det är på kvällstid, så är det okej. Det betyder INTE att jag finner det acceptabelt att andra kritiserar henne, bara att jag förstår varför de andra klagar. Men som sagt, har din flickvän inget med saken att göra, så hade du inte behövt nämna henne.

Det kanske inte var riktigt snällt att påstå att du skulle fejka en depression. Men det finns folk som mår dåligt/är ledsna nångång ibland och påstår att de är deprimerade utan att veta vad depression egentligen är.

Att man inte klarar av ett arbete (eller skitjobb som du sa) pga depression, okej! Men då mår man så dåligt att man inte klarar av något arbete alls. Klarar man av att arbeta, kan man ta vilket jobb som helst. Vill du inte jobba som säljare pga dåliga erfarenheter, så ska det väl inte hindra dig från att söka andra "skitjobb"?

Jag vet inte vad jag klarar av..
Citera
2008-07-29, 18:31
Medlem
Quixotes avatar
Citat:
har du lässvårigheter? Ja ska jobba inom IT. Okey, jag är psykopaten. Nöjd?

Nej det ska du inte, men i övriga fallen är vi överrens. En kompromiss

Edit: Såg nu att du skrivit att du ska jobba på en Industri verkstad, vad ska du göra där? Hoppas det inte har något med telefoner att göra, för då vet vi ju alla hur det slutar.
Senast redigerad av Quixote 2008-07-29 kl. 18:35.
Citera
2008-07-29, 18:36
Medlem
Euthanatics avatar
Citat:
Euthanatic-Du är ett skämt, vadå rättfärdiga mitt beteende för att jag är deppresiv? Varför skulle inte jag vara deppresiv på riktigt?

Dina argument är skrämmande, ofattbara i mina ögon. Mår du så bra själv egentligen?

varför skulle jag använda en undanflykt? Fan kom igen nu alla andra, tycker ni Euthanatic är rättvis mot mig när han påstår att jag skulle fejka en deppresion?
Vart skrev jag att du skulle fejka en depression?
Citera
2008-07-29, 18:37
Medlem
Citat:
Nej jag mår skit, helvete. Allt är mörkt. Men jag vill ogärna bli kallad för inte frisk.

på dig låter de som att jag ska besöka närmsta psyk mottagning. jag är ju inte störd, och ja jag klarar inte av vissa jobb, som exempelvis säljare.

När du skrev no offence, på vilket sätt kan jag ta det som något bra när du säger att min attityd inte är frisk?

Tja, jag kan inte förklara det bättre. Psykstörd har jag aldrig sagt att du är. Men du kan kalla det vad du vill. Ja, hjälp skulle nog vara bra att söka. Men inte nödvändigtvis på psykmottagningen. Det finns gott om privata duktiga psykologer. Men de kostar ju.

Du kan ju fundera över hur du ska rodda det här på egen hand om du nu börjar protestera och säga att du inte vill söka hjälp. Vad är alternativet? Att fortsätta som du gör nu? Hur länge då? Du verkar ha en del i bagaget också.

Du behöver kanske inte ta det som något bra, men jag menade bara att det inte finns någon anledning att ta illa upp.
Citera
2008-07-29, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Nej det ska du inte, men i övriga fallen är vi överrens. En kompromiss

Edit: Såg nu att du skrivit att du ska jobba på en Industri verkstad, vad ska du göra där? Hoppas det inte har något med telefoner att göra, för då vet vi ju alla hur det slutar.

Var du mobbad i lågstadiet eller? Det verkar så.
Citera
2008-07-29, 18:39
Medlem
Euthanatics avatar
Citat:

Ta tag i dig då!
Byt omgivning, skär bort det som får dig att må dåligt. Du kan gå till psykiatriker eller vad fan du nu tycker verkar lämpligt, i slutändan är det bara du som kan göra din tillvaro bättre ändå..
Citera
2008-07-29, 18:40
Medlem
Euthanatics avatar
Citat:

Sen har vi ju dem som använder sin depression som ett svepskäl för att leka hjälplös och inte göra något åt sin situation..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in