2008-09-08, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
Jo jag har äntligen hittat ett. Ska skriva avtal på torsdag, kommer arbeta som receptionist åt ett företag.

Känns otroligt skönt, och denna gång är jag säker att jag fått det eftersom ja ska skriva på avtal på tors och börja på fredag.

tryck inte bort jobbiga personer bara
Citera
2008-09-09, 16:44
Bannlyst
Skulle rekomendera mataffärer så länge. Ungefär 140kr/h på helger och 70kr/h på vardagar, brukar lönen vara.
Citera
2008-10-15, 00:19
Medlem
Har du börjat på ditt nya jobb som receptionist nu Arcana? Hur har det funkat nu dom första veckorna?

Låt oss höra!
Citera
2008-10-15, 17:11
Medlem
Stort grattis Arcana! Jag sitter också i en liten knivig situation, så jag vet precis hur jobbigt det är att inte jobba och leva i osäkerheten. Får man fråga hur du fick det här jobbet? Fan det är riktigt svårt att få ett jobb som man inte har erfarenhet av.
Citera
2008-10-15, 18:42
Medlem
erik1s avatar
Fan vad skönt för dig, har själv varit i en sådan situation, fyfan vad det suger. Spara spara och spara nu!
Citera
2008-10-27, 21:54
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
Arcana: lägesrapport efterlyses

Tja!

Tyvärr har jag lite halv dåliga nyheter

Jag har jobbat sen jag sa att jag fick det och ja har trivts riktigt bra. Dock blev de ingen förlängning så nu om en vecka är jag utan jobb igen:P

Men annars är allt ok.
Citera
2008-10-28, 02:34
Medlem
Ellipsiss avatar
Citat:
Tja!

Jag har jobbat sen jag sa att jag fick det och ja har trivts riktigt bra. Dock blev de ingen förlängning så nu om en vecka är jag utan jobb igen:P

Men annars är allt ok.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ . Jag läste hela tråden och det blev ett fint slut där med receptionist jobbet och nu kommer detta? Varför ska det alltid vara så...
Citera
2008-10-28, 02:40
Medlem
Citat:
Tja!

Men annars är allt ok.

Men jesus..

Varför får du inte förlängning då? Har du gjort ett mindre bra jobb?

Och nej Arcana, annars är inte allt okej! Du är om en vecka utan jobb, och tillbaka på ruta ett. Allt är fan allt annat än okej.
Citera
2008-10-28, 03:52
Medlem
Wantdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Men jesus.. Och nej Arcana, annars är inte allt okej! Du är om en vecka utan jobb, och tillbaka på ruta ett. Allt är fan allt annat än okej.

Sitter du ihop med Arcana? Eller hur vet du att h*n inte är okej?

Förstår mig inte riktigt på människor som nästan går sönder vid blotta tanken på arbetslöshet. Måste man ganska snabbt ha pengar till hyra o.s.v är förståligt, men tänk först och främst på din rätt att må bra. Ingenting blir bättre av panikattacker och ångest.
Citera
2008-10-28, 11:58
Medlem
Arcanas avatar
Exakt. Att få panik känslor leder ingenstans. Så därför tar jag en dag i taget och ser livet ur ett annat perspektiv.

nejdå! ja skötte mitt arbete=)

förläning fick jag inte pga av det bara var en vikare tjänst.
Citera
2008-10-30, 16:19
Bannlyst
men jobbet fick du väl via ett bemanningsföretag? de borde väl kunna ordna fram något annat till dig (kanske tom ett lagerjobb som du väl var på jakt efter från början?). ligg i så löser det nog sig!
Citera
2008-10-31, 16:39
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
men jobbet fick du väl via ett bemanningsföretag? de borde väl kunna ordna fram något annat till dig (kanske tom ett lagerjobb som du väl var på jakt efter från början?). ligg i så löser det nog sig!

Nope, har redan frågat dem. Men så fort det dök upp något så skulle dem höra av sig. Just nu hade dem i alla fall ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in