2008-07-17, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
Haha hør du inte sjælv hur dumt det låter? Det kan hjælpa hans situation, men det va inte frågan?? Men om det kan hjælpa hans situation så ær væl det bara bra?
Men enligt dig så ska vi bara hjælpa honom att skaffa ett jobb......men om du læser lite i denna tråd så fattar du att han inte kommer få ett !!!

Peace

Varför skulle det låta dumt?. Du kan kommentera om hans flickvän, men hans frågeställning handlade om just det han sa.

Att säga " Men säg åt dig tjej att jobba heltid" är ingen lösning.
Citera
2008-07-18, 05:19
Medlem
Euroshoppers avatar
Nu har jag läst hela tråden.

Att det tar dig flera dagar att hitta ett nummret till postterminalen i Segeltorp är helt sinnesjukt. Först frågar du om nummret överhuvudtaget existerar, därefter frågar du om någon här har det, väntar en dag, för att sedan ställa samma fråga igen.

Trots dina humörsvängningar och din det löser sig-attityd så tror jag att du kommer att få ett jobb. Har du testat att söka till mcd? Jag ser absolut inget fel med att jobba där(hittade 6 "restauranger" nyss som sökte personal OCH jag kan ge dig nummret, om du vill). Tycker tom att det verkar rätt kul.

Du skrev någonstans "valt att gå via bemanning" Betyder det att du har skickat in din cv till ett bemmaningsföretag, sagt att du vill ha ett jobb i den tekniska branschen eftersom det intresserar dig. Till svar fick du - Tack så mycket, vi hör av oss om någonting dyker upp. Och du tänkte: - Fan vad skönt nu är det bara att vänta.

Känns som att du gav upp ams.se och ringandet?

Hoppas du kirrar jobb och lycka till!
Citera
2008-07-18, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
kan någon ge mig numret till den där post terminalen?

tack

Kronan på verket.
Du kan ju för i helvete inte ta framm ett telefonnummer ens.
Jävla sopa.

Nu åker jag och jobbar i alla fall.
Citera
2008-07-18, 18:58
Medlem
mannen ta ett jobb på vilket jävla telemarketing företag som helst, jag LOVAR att om du söker alla telemarketing jobb du hittar (står alltid en massa annonser om det i metro o sånna tidningar) så har du ett jobb inom absolut MAX 1 vecka.

Om de mot all förmodan inte skulle gå där så skulle jag om jag vore i dina kläder fundera på att kanske pröva lyckan nån annan stans än i sverige. Transcom har kontor i 29 olika länder och det är hur enkelt som helst att få jobb där. Själv bor jag i barcelona sen en tid tillbaka och allt jag gjorde va att gå till transcom säga "hej finns det möjligtvis något jobb ledigt här?" och sen vare klart efter en arbetsintervju på 5 minuter.
Citera
2008-07-18, 19:45
Medlem
MikaelaHs avatar
Vill du verkligen ha ett jobb? I så fall bör du börja med att logga ut ur flashback, stiga upp klockan 06:00 på måndag morgon och bege dig till precis ALLA företag i hela Stockholmsområdet. Du har givetvis med alla dina papper, d.v.s. betyg ifrån skolan och tidigare anställningar.

Detta gör du varje morgon, hela dagarna, fram till att du har hittat ett arbete. Om jag förstått det hela rätt så är du arbetslös 24 h om dygnet, vilket bör betyda att du har all tid i världen att hitta ett jobb.

För att få ett jobb på McD krävs i princip ingenting, mer än att du är arbetsvillig, samarbetsvillig, ambitiös och positiv. Ifall du inte är det kan du väl åtminstone låtsas att du är det, till du fått in den ena foten i arbetslivet. Därefter kan du smått börja bygga upp din egna karriär.

Eftersom du tydligen hade jättestora problem med att hitta telefonummret till ett postkontor, så tvivlar jag på att jobben saknas. Det är snarare fel på din motivation och inställning till att hitta ett jobb.

Ta mitt råd och motbevisa mig och alla andra!
Citera
2008-07-19, 15:50
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelaH
Vill du verkligen ha ett jobb? I så fall bör du börja med att logga ut ur flashback, stiga upp klockan 06:00 på måndag morgon och bege dig till precis ALLA företag i hela Stockholmsområdet. Du har givetvis med alla dina papper, d.v.s. betyg ifrån skolan och tidigare anställningar.

Detta gör du varje morgon, hela dagarna, fram till att du har hittat ett arbete. Om jag förstått det hela rätt så är du arbetslös 24 h om dygnet, vilket bör betyda att du har all tid i världen att hitta ett jobb.

För att få ett jobb på McD krävs i princip ingenting, mer än att du är arbetsvillig, samarbetsvillig, ambitiös och positiv. Ifall du inte är det kan du väl åtminstone låtsas att du är det, till du fått in den ena foten i arbetslivet. Därefter kan du smått börja bygga upp din egna karriär.

Eftersom du tydligen hade jättestora problem med att hitta telefonummret till ett postkontor, så tvivlar jag på att jobben saknas. Det är snarare fel på din motivation och inställning till att hitta ett jobb.

Ta mitt råd och motbevisa mig och alla andra!

Det finns nästan inga jobb. Sök själv om du inte tror mig.
Citera
2008-07-19, 17:17
Medlem
Det tog mig 10 sekunder att hitta telefonnumret till den där terminalen...
Citera
2008-07-19, 21:11
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyb_x
Det tog mig 10 sekunder att hitta telefonnumret till den där terminalen...

Vad duktigt, du borde få ett pris för din exklusiva snabbhet.
Citera
2008-07-20, 04:12
Medlem
Euroshoppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Det finns nästan inga jobb. Sök själv om du inte tror mig.

http://platsbanken.arbetsformedlingen.se/Standard/SokFritext/SokFritext.aspx?q=s(t(mcdonalds))a(20)sp(67)sr(1)c (D22AFE75)&ps=

13 St i Stockholmsområdet

4 st i stan

1 i Södertälje
Citera
2008-07-20, 10:39
Medlem
maxximums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euroshopper
http://platsbanken.arbetsformedlingen.se/Standard/SokFritext/SokFritext.aspx?q=s(t(mcdonalds))a(20)sp(67)sr(1)c (D22AFE75)&ps=

13 St i Stockholmsområdet

4 st i stan

1 i Södertälje

+ vart enda äldreboende, demensboende, gruppboende, vårdhem, kommuninrättade LSS boenden med mera!! Inga problem att få jobb om man måste ha ett jobb! Sen om det inte är kitch eller häftigt nog så har du själv valt ditt problem med god vilja. Annars har du jobb om du bara vill!

Vet 2 st som har fått jobb stort sett samma dag de vart arbetslösa i Södertälje på ett Dataföretag, de sökte i panik och fick jobb. De fick gå på tisdagen, på fredagen jobbade de inom omsorgen och psyk. Lön fick dom med och de fick arbeta hur mycket de ville, tokbrist på folk ju och som kille blir man extra åtråvärd.
Senast redigerad av maxximum 2008-07-20 kl. 10:43.
Citera
2008-07-20, 11:43
Medlem
Spyrrans avatar
Euroshopper:
Alla jobb som är lediga läggs inte upp på Arbetsförmedlingens hemsida (platsbanken). Sedan hade det varit enklast att gå direkt till McDonalds hemsida, eftersom jobben läggs upp där. Man söker även jobbet via hemsidan.

Men på tal om AF, då du nämnde det. Bara att gå till Platsbanken, och söka på "Jobb utan krav på erfarenhet" i Stockholms län. 821 lediga jobb. Allt ifrån cafebiträden -> personlig assistent -> receptionist -> biträden inom resturang och gatukök. Går även att hitta jobb inom livsmedelsbutiker. Finns rätt många olika yrken så TS borde hitta något som TS nu finner lämpligt. Även om jag anser att TS borde söka samtliga jobb Samtliga jobb som han nu är behörig att söka. Då det finns annonser även där som har vissa krav, tex körkort. Om man nu är så desperat att få jobb och verkligen vill jobba alltså.
Senast redigerad av Spyrran 2008-07-20 kl. 11:46.
Citera
2008-07-20, 11:44
Medlem
Zhacks avatar
Inte läst allting här, så vet inte om personen i fråga har fått något jobb.
Men om inte så FLYTTA! Barnsligt lätt att få jobb utomlands/vissa delar av sverige.
Bor själv i irland och jobbar på IBM, inget ont om IBM men det är fan svårt att inte få jobb där när man ansöker.
Visst det kostar ett par hundringar att flyga över med ryanair och det kan vara lite jobbigt utan pengar i början när du kommer hit men oftast kan man sova på jobbet om man är riktigt desperat.
Självklart finns det andra jobb i andra länder också.
Bland annat så är det grymt lätt att få jobb i köpenhamn, då kan du tillochmed bo i sverige och pendla om du inte vill flytta utomlands.

Lycka till iallfall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in