2008-06-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp
Ja exakt. 1400 1-2 ggr/år för ngt så viktigt som sin hälsa. Jävligt värt det om man inte går på knäna ekonomiskt. Och då ska man nog ge fan i AAS endå =)

Jupp sitter och planerar första kuren nu och ligger på 2500kr än så länge.

+ min melanotan kur nu.
Citera
2008-06-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Alla doktorer har väl tydsnadsplikt så länge det inte förekommer brott?

jo men räknas det inte som brott att bruka steorider?
Citera
2008-06-25, 18:40
Medlem
Thebushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp
Ja exakt. 1400 1-2 ggr/år för ngt så viktigt som sin hälsa. Jävligt värt det om man inte går på knäna ekonomiskt. Och då ska man nog ge fan i AAS endå =)

I hear ya!

är ju helt självklart, men någon som har ett svar på fråga 2? om dom typ frågar " mjaa det är första gången jag stöter på någon som pajat njurarna på vassleprotein, säker på att du inte greppat om någon liten pillerburk? " eeeeeehhh njaaaaaaeeeeaaaaaaoooo mabbe =)
Citera
2008-06-25, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrPatron

Jo va lite det jag menade med påpekningen.
Citera
2008-06-25, 19:47
Medlem
Thebushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Jo va lite det jag menade med påpekningen.

oopsi, me so sorry.. me love you long time = )
Citera
2008-06-25, 20:53
Medlem
Sudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrPatron

Detta kanske bara är något dumt jag har hört nånstans. Men är det inte så att allt som "kan" ge upp till 2 års fängelse får läkarna anmäla, oavsett tystnadsplikt?
Citera
2008-06-25, 21:00
Medlem
Om dom hittar ett olagligt ämne i dig så måste dom rapotera till polisen.

Jag själv blev tagen när jag hade Winnar i kroppen, jag sa som det var och det var ett "ringa" brott (eftersom det var första gången jag blivit tagen) och jag fick 3000kr i böter och en prick i registret.

Så tar dom dig med roids i kroppen så rappoterar dom det.
Citera
2008-06-25, 21:02
Medlem
Thebushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoen

Jag själv blev tagen när jag hade Winnar i kroppen, jag sa som det var och det var ett "ringa" brott (eftersom det var första gången jag blivit tagen) och jag fick 3000kr i böter och en prick i registret.

o fyfan, ingen höjdare då.. men klart... säg att man har efedrin i sig då, skulle det leda till samma konsekvenser, det är väll bara dopingklassat, inte narkotikaklassat ?
Citera
2008-06-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thebush
o fyfan, ingen höjdare då.. men klart... säg att man har efedrin i sig då, skulle det leda till samma konsekvenser, det är väll bara dopingklassat, inte narkotikaklassat ?

Jag vet inte riktigt om det, men det är ju fortfarande olagligt, men du lär få minst böter iaf.

När jag var på förhör så sa dom att jag som max kunde få upp till ett år i fängelse, men det var inte troligt då detta var första gången. Så böter blev det.
Citera
2008-06-25, 21:15
Medlem
Citat:

Var/vem testade dig för steroider och varför?
På vårdcentralen???
Citera
2008-06-25, 21:45
Medlem
Citat:

Låter otroligt osannolikt då dom har tystnadspikt

Tystnadsplikt och sekretess
Alla som arbetar inom hälso- och sjukvården har tystnadsplikt. Det betyder att ingen får lämna ut uppgifter om dig, din sjukdom, din behandling eller om din privata situation utan att du själv har godkänt det. Den som bryter mot tystnadsplikten och sekretesslagen kan straffas.
Tystnadsplikten gäller både inom offentlig och privat vård. Den gäller all personal verksam inom hälso- och sjukvården, även praktikanter, oavsett om de har direkt eller indirekt kontakt med patienter. Den gäller också för tolkar och översättare som arbetar på uppdrag inom hälso- och sjukvården.

Den som bryter mot tystnadsplikten och sekretesslagen kan straffas.

Det är bra om du berättar för vårdpersonalen vem de får lämna ut uppgifter till, till exempel en anhörig eller närstående som ringer och vill veta hur du mår.

Inom sjukvården gäller samma sekretesskydd för alla patienter och oberoende av om du har rätt att vistas i Sverige eller inte. Sjukvårdspersonal får inte ta kontakt med myndigheter eller andra om det skulle skada patienten.

http://www.vardguiden.se/templates/A...Articleid=3480
Citera
2008-06-25, 21:46
Medlem
DANI81s avatar
Citat:

varför sa du det?..... är bara åka in kolla upp blodvärden m,m .. är de ok så säger man inget, är de halvtaskiga så återkommer man ett tag efter kuren och kollar upp igen är det då lika illa eller värre så berättar man..... skyll dig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in