2009-10-29, 17:35
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corvus
postar bb och plockar upp AAxx. SB raisar, jag reraisar, SB reraisar, jag går all-in. SB callar med QQxx och rivrar in en fin liten stege.

Great. Rövknullad igen! FÖRSTA HANDEN! VARENDA JÄVLA GÅNG!

1. Du spelar omaha. Det där är standard.
2. Kan vi få se en graf över EN månad där du plussat?
Citera
2009-10-29, 17:36
Medlem
Corvuss avatar
Utdragningar efter utdragning

AAx vs flushdraw = Rape
Top two pair vs Straight = Rape
Top two pair vs Lower Two pair = Rape
Top pair vs Inside straight draw = Rape
Middle pair vs Inside straight draw = Rape

nere 3 inköp på 10 minuter. Livet fortsätter leka. FÖR I HELVETE GUD! JAG FÖRTJÄNAR INTE DETTA!

edit:
Senast redigerad av Corvus 2009-10-29 kl. 17:41.
Citera
2009-10-29, 17:40
Medlem
Corvuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
1. Du spelar omaha. Det där är standard.
2. Kan vi få se en graf över EN månad där du plussat?

Det är ju det som är grejen. Var får jag tag på en graf? :P
Använder Pokertracker Omaha och PokerAceHud, men såvitt jag vet kan man inte få upp en graf i någon av dem.
Citera
2009-10-29, 17:44
Medlem
skaruhaenglasss avatar
GUL

Nu ska jag aldrig någonsin mer spela poker. Pallar inte den jävla variansen. Att veta att man är underdog med AA och AK, och sen få det bekräftat genom att förlora mot händer som är i enormt underläge mot dig.. Alltså..

OK om det händer att QK drar ut mot mina KK en och annan gång, men det har seriöst hänt så sinnesjukt många gånger idag så det blir snart ologiskt av mig att inte tro på att det finns en äcklig jävla bög-gud eller att jag är motriggad.. Det är så jävla overkligt.

hur kan det ha SÅ mycket med tur/otur att göra? Hur kan variansen spela SÅ stor roll?

Har någon svar?
Citera
2009-10-29, 17:45
Medlem
Trillskes avatar
Corvus = Stormorfar imo.
Citera
2009-10-29, 17:47
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Corvus = Stormorfar imo.

Va inte du i en svacka rätt nyligen på typ 70k händer?

Alltså kan du förklara fenomenet lite grann? .. Det är ju knappast, duvet lite avslappnat "Aeesh, man har lite oflyt bara!! sårä ä'!"

För det är inte så det är, det är helt overkligt.
Citera
2009-10-29, 17:48
Medlem
Corvuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaruhaenglass
GUL

Nu ska jag aldrig någonsin mer spela poker. Pallar inte den jävla variansen. Att veta att man är underdog med AA och AK, och sen få det bekräftat genom att förlora mot händer som är i enormt underläge mot dig.. Alltså..

OK om det händer att QK drar ut mot mina KK en och annan gång, men det har seriöst hänt så sinnesjukt många gånger idag så det blir snart ologiskt av mig att inte tro på att det finns en äcklig jävla bög-gud eller att jag är motriggad.. Det är så jävla overkligt.

hur kan det ha SÅ mycket med tur/otur att göra? Hur kan variansen spela SÅ stor roll?

Har någon svar?

Tror inte det finns något bra svar. Pokergudarna väljer ut sina offer och håller fast vid dem. Inte mycket man kan göra förutom att försöka klura ut varför vissa personer har mer tur än andra och hur man i sin tur kan stjäla deras tur.
Citera
2009-10-29, 17:49
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
GUL

Har någon svar?

Skillsen kommer väl in i bilden när man kan visa att man plussar i långa loppet trots fittvarians Det sjuka är snarare att det kommer så ofta och inte "då och då". När det väl händer så håller det på i dagar!

Skulle vara så förbannat skönt om man kunde torska en 80% favorit då och då och inte tänka något mer på det. Men när det händer gång på gång på gång på gång under flera dagar så börjar man ju undra...
Citera
2009-10-29, 17:54
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Skillsen kommer väl in i bilden när man kan visa att man plussar i långa loppet trots fittvarians Det sjuka är snarare att det kommer så ofta och inte "då och då". När det väl händer så håller det på i dagar!

Skulle vara så förbannat skönt om man kunde torska en 80% favorit då och då och inte tänka något mer på det. Men när det händer gång på gång på gång på gång under flera dagar så börjar man ju undra...

Ja alltså, när variansen är normal så är man ju vinnande på sin nivå..
.. och när man förlorar en och annan 80/20 så är det lugnt, sånt händer..

Men VARFÖR måste alla badbeats läggas upp på hög och utspelas under flera dagar irad? :/

Förstår verkligen inte det.. fyfan. Vet inte om jag är sur, arg eller ledsen nu. Men en blandning kanske.

Kommer iaf aldrig mer spela poker, live isåfall, inget annat.

Får hyfsad rakeback tror jag. Den blir det att ta ut, samtidigt som jag pekar finger åt molnen (där gud/jesus bor) och ropar "HAHA!! DOM HÄR PENGARNA KOMMER DU ALDRIG FÅ SNICKARJÄVEL!!!"
Citera
2009-10-29, 17:58
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Va inte du i en svacka rätt nyligen på typ 70k händer?

Alltså kan du förklara fenomenet lite grann? .. Det är ju knappast, duvet lite avslappnat "Aeesh, man har lite oflyt bara!! sårä ä'!"

För det är inte så det är, det är helt overkligt.
Stämmer, och alltså, jag är helt säker:
De flesta lägger ner poker när de går igenom ett sånt sample jag gick igenom där. Åtminstone en lång period. Såvida de inte spelar av spelberoende eller sådär, då det förståss inte skulle stoppa dem.

"Proffs" slutar förståss inte, och de allra flesta av dem har ju med stor sannolikhet upplevt det själv. Många har förståss upplevt ännu värre under karriären, så är inte det jag menar; vill bara belysa hur illa det kan vara.

För menar, då har jag ändå byggt upp en rätt bra mental styrka på senaste. Om jag har ett sample på 10-20k händer där jag drar horribelt kallt och blir utdragen som satan är det rätt mycket "shit happens" och axelryckning.

Vad som håller mig uppe är att jag kikar på andra spelare. Malik är nog FB:s bästa exempel. Swingar 100k och grejer över stora samlpe, men lik förbaskat vänder det till slut. Kikar man på andra spelare är de sådär. De fortsätter, och sen sitter de plötsligt med de där millarna man inte har själv för att man inte pallade att satsa.
Det finns väldigt få exempel på folk det "aldrig vände" för, och de exemplen är typ uteslutande folk som la ner pokern och gottade sig åt de miljonerna de hade kvar av vinsten.

M.a.o. väldigt trivial sannolikhetslära baserad då på ett stort sample av människor säger att är man en hygglig spelare är inte en insane-swing något som ska stoppa en.
Citera
2009-10-29, 17:58
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Får hyfsad rakeback tror jag. Den blir det att ta ut, samtidigt som jag pekar finger åt molnen (där gud/jesus bor) och ropar "HAHA!! DOM HÄR PENGARNA KOMMER DU ALDRIG FÅ SNICKARJÄVEL!!!"

Citera
2009-10-29, 18:04
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Stämmer, och alltså, jag är helt säker:
De flesta lägger ner poker när de går igenom ett sånt sample jag gick igenom där. Åtminstone en lång period. Såvida de inte spelar av spelberoende eller sådär, då det förståss inte skulle stoppa dem.

"Proffs" slutar förståss inte, och de allra flesta av dem har ju med stor sannolikhet upplevt det själv. Många har förståss upplevt ännu värre under karriären, så är inte det jag menar; vill bara belysa hur illa det kan vara.

För menar, då har jag ändå byggt upp en rätt bra mental styrka på senaste. Om jag har ett sample på 10-20k händer där jag drar horribelt kallt och blir utdragen som satan är det rätt mycket "shit happens" och axelryckning.

Vad som håller mig uppe är att jag kikar på andra spelare. Malik är nog FB:s bästa exempel. Swingar 100k och grejer över stora samlpe, men lik förbaskat vänder det till slut. Kikar man på andra spelare är de sådär. De fortsätter, och sen sitter de plötsligt med de där millarna man inte har själv för att man inte pallade att satsa.
Det finns väldigt få exempel på folk det "aldrig vände" för, och de exemplen är typ uteslutande folk som la ner pokern och gottade sig åt de miljonerna de hade kvar av vinsten.

M.a.o. väldigt trivial sannolikhetslära baserad då på ett stort sample av människor säger att är man en hygglig spelare är inte en insane-swing något som ska stoppa en.

Lagen om alltings jävlighet tror jag varians kallas i folkmun

Mjo.. Alltså det låter vettigt. Och det är ju logiskt att det faktiskt vänder om man är en vinnande spelare, det är ju mattematik rätt och slätt.

Vad som kanske är viktigast (som jag har förstått) , är att inte låta swingsen påverka én. I form av att man skottar, eller låter bli att spela sitt A-game (för vad fan spelar de för roll när man ändå blir utdragen?) ..
Det är ganska få människor tror jag, som bara kan sitta i mysig harmoni efter 10k händer av utdragningar och tänkta "Äsch då. Det vänder snart :"

Kanske det som skiljer proffsen från de som aldrig blir proffs.

Men en till fråga då; Hur ofta kommer downswingsen för någon som lirar regelbundet?
Alltså hur ofta kommer en sån "period" liksom?
Senast redigerad av skaruhaenglass 2009-10-29 kl. 18:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in