Citat:
Ursprungligen postat av skaruhaenglass
Va inte du i en svacka rätt nyligen på typ 70k händer?
Alltså kan du förklara fenomenet lite grann? .. Det är ju knappast, duvet lite avslappnat "Aeesh, man har lite oflyt bara!! sårä ä'!"
För det är inte så det är, det är helt overkligt.
Stämmer, och alltså, jag är helt säker:
De flesta lägger ner poker när de går igenom ett sånt sample jag gick igenom där. Åtminstone en lång period. Såvida de inte spelar av spelberoende eller sådär, då det förståss inte skulle stoppa dem.
"Proffs" slutar förståss inte, och de allra flesta av dem har ju med stor sannolikhet upplevt det själv. Många har förståss upplevt ännu värre under karriären, så är inte det jag menar; vill bara belysa hur illa det kan vara.
För menar, då har jag ändå byggt upp en rätt bra mental styrka på senaste. Om jag har ett sample på 10-20k händer där jag drar horribelt kallt och blir utdragen som satan är det rätt mycket "shit happens" och axelryckning.
Vad som håller mig uppe är att jag kikar på andra spelare. Malik är nog FB:s bästa exempel. Swingar 100k och grejer över stora samlpe, men lik förbaskat vänder det till slut. Kikar man på andra spelare är de sådär. De fortsätter, och sen sitter de plötsligt med de där millarna man inte har själv för att man inte pallade att satsa.
Det finns väldigt få exempel på folk det "aldrig vände" för, och de exemplen är typ uteslutande folk som la ner pokern och gottade sig åt de miljonerna de hade kvar av vinsten.
M.a.o. väldigt trivial sannolikhetslära baserad då på ett stort sample av människor säger att är man en hygglig spelare är inte en insane-swing något som ska stoppa en.