2008-06-24, 23:35
Medlem
Jag var på swedenrock festival för några veckor sen och hade med mig ett flak öl vid namn "Pripps blå pure" med 50% mindre kolhydrater. Inte för att jag bryr mig om kolhydraterna eller något men detta är nog den godaste ölen jag har smakat. Ölen var på flaska och kostade 240kr på systemet (24st som vanligt i ett flak)

Säljs dessa på puben? Har någon annan smakat dessa? Finns det ett "billigare" sätt att få tag i dem?
Citera
2008-06-24, 23:55
Medlem
-jOE!s avatar
Finns numera som folköl oxå, 50 cl. Flaskorna finns på Systembolaget..
Citera
2008-06-25, 00:33
Medlem
har aldrig sett dem på puben, bara på sys och som folköl i livsmedelsbutikerna
Citera
2008-06-26, 23:14
Medlem
Arbetarbroders avatar
Om du gillar Pripps Blå Pure så kanske du gillar Spendrups Bright Brew? Det är väl de två märkerna som de minskat kolhydraterna på, av de svenska märkerna iaf. Finns ju Bud Light och Miller Light också iofs. Carlsberg Lite finns som folköl har jag sett, kanske finns på Systembolaget också?
Men de blir en speciellt smak när de minskar på kolhydraterna, lättdrucket men inte som vanligt ljust öl, säregen smak. Jag gillar det, men skulle nog inte orka med en hel platta direkt, tycker det smakar bäst i mindre doser, någon då och då, de är trots allt lite mindre ölsmak än vanligt öl, inte lika kraftfullt på något sätt.

Jag gillar Spendrups Bright Brew bättre än Pripps Pure, även om Pure på något sätt har förbättrat sin smak sedan ett år tillbaka.
Här är en tråd om Spendrups Bright Brew: https://www.flashback.org/showthread.php?t=497389
Citera
2012-07-10, 17:12
Medlem
thesyss avatar
Brukar pripps pure finnas att köpa på krogen?
Citera
2018-06-29, 22:05
Medlem
japanskbruds avatar
köpte ett sexpack på maxi nyss med 3,5% bara för att testa .. smaken får 9/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in