2008-06-24, 22:32
Bannlyst
Hej

Hur får jag fram så att ikonen för "säker borttagning..." ligger i aktivitetsfältet hela tiden? Nu dyker den upp ibland när jag kopplar in något. Bara precis ett par tiondelars sekund, sen fösvinner den igen. När jag är snabb och hinner dubbelklicka på den så visar den inga enheter som är inkopplade trots att jag haft två vid dessa tillfällena. Vågar inte koppla in min dyrare utrustning och riskera att den havererar så jag behöver hjälp här

Har varit igenom de flesta länkar man hittar när man söker på "säker borttagning av maskinvara saknas vista" på google, inget ger något. Någon som vet ifall det är nått registerhack eller nått som krävs för att den ska ligga framme ALLTID? Eller har jag missat en patch MS släppt? Home Edition ifall det har någon betydelse...

De trådarna här som handlar om ämnet rör antingen att ta bort den eller som den stjärnan som frågade efter samma som jag och sen bara skrev att han hittat felet och att mod kunde ta bort tråden, och efter det inte loggat in här mer. Smart kille.

HALP!
Senast redigerad av Schnitzel Fritz 2008-06-24 kl. 22:34.
Citera
2008-06-24, 22:45
Medlem
Jag vet inte hur du ska få tillbaka den men ett alternativ är det här programmet http://quick.mixnmojo.com/downloads?...ector1.1.2.zip
Fungerar perfekt
Citera
2008-06-24, 22:55
Medlem
Fenrers avatar
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "dyrare utrustning", men är det något som dyker upp i utforskaren så ska du kunna högerklicka på enheten och välja "Säker borttagning".

Min "Säker borttagning.." ligger kvar nere vid klockan hela tiden, så det är inget generellt för Vista.

Kanske något galet med dina usb-drivare?
Citera
2008-06-24, 22:59
Medlem
TheCazes avatar
Stoppa in ett USB minne eller nått liknade i en USB port på datorn.

Klicka på "<" nere vid klockan (se bild, ikonen som har ett sträck över och under):
http://img254.imageshack.us/img254/3...tagningkg1.jpg

Alltså klicka på "<" efter att du har anslutit ett USB minne eller nåt liknande.
Vänta också med att klicka tills rutan kommer upp som frågar hur du vill öppna minnet.

Om du tittar på bilden igen, ikonen som har en pil riktad mot säg.
Klicka upp den, ser du USB minnet då?

Isåfall, klicka bort rutan.

Ta bort USB minnet ur datorn.

Vänta några sekunder och anslut det sedan igen. Ser du att "Säker bortagning" ikonen kommer fram auto. nu?

Så blir det för mig i alla fall. Testa du med.
Citera
2008-06-24, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "dyrare utrustning", men är det något som dyker upp i utforskaren så ska du kunna högerklicka på enheten och välja "Säker borttagning".

Min "Säker borttagning.." ligger kvar nere vid klockan hela tiden, så det är inget generellt för Vista.

Kanske något galet med dina usb-drivare?

En Archos 705 160GB.

Min bara ploppar upp och ploppar ner, jäkla skit.
Citera
2008-06-24, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Stoppa in ett USB minne eller nått liknade i en USB port på datorn.

Klicka på "<" nere vid klockan (se bild, ikonen som har ett sträck över och under):
http://img254.imageshack.us/img254/3...tagningkg1.jpg

Alltså klicka på "<" efter att du har anslutit ett USB minne eller nåt liknande.
Vänta också med att klicka tills rutan kommer upp som frågar hur du vill öppna minnet.

Om du tittar på bilden igen, ikonen som har en pil riktad mot säg.
Klicka upp den, ser du USB minnet då?

Isåfall, klicka bort rutan.

Ta bort USB minnet ur datorn.

Vänta några sekunder och anslut det sedan igen. Ser du att "Säker bortagning" ikonen kommer fram auto. nu?

Så blir det för mig i alla fall. Testa du med.

Tyvärr funkar inte för mig. Valde att koppla in min lur som masslagringsenhet och inget hände.
Citera
2008-06-24, 23:07
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Tyvärr funkar inte för mig. Valde att koppla in min lur som masslagringsenhet och inget hände.

Konstigt. Jag fick fram det fast att jag använde min lur och ett USB minne.
Efter att du har anslutit och klickat på "<", ser du inte ikonen då?
Citera
2008-06-25, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Konstigt. Jag fick fram det fast att jag använde min lur och ett USB minne.
Efter att du har anslutit och klickat på "<", ser du inte ikonen då?

Jo, fast bara nån tiondels sekund, den flimrar förbi bra.
Citera
2008-06-25, 18:29
Medlem
unikums avatar
Jag brukar skita i den. Jag drar bara ut usbminnet/sladden/whatever ur datorn. Inget har gått sönder än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in