Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2008-06-26, 01:30
  #85
Medlem
jackelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattunga
Du menar att över 300 000 personer vet vad lagen handlar om...?

Eftersom FRA har publiceras dagligen under en veckas tid i alla nyhetsmedier (bortsett regionala) så borde i alla fall var trettionde svensk ha uppmärksammat att det handlar om massavlyssning.

Citat:
Ursprungligen postat av kattunga
Vad har du för belägg för detta, när det bara är några hundratals bloggare som har protesterat och dessutom spridit lögner om Orwells 1984?

Att det skulle röra sig om flera hundra bloggare!? Det hade jag ingen aning om...men, vart går taket för dig? Kan det ha vart flera tusen bloggare!?

För övrigt bortser du från nämnda nyhetsmedier. Apropå ett tusen, det är väl ungefär så många nya medlemmar pp fått, bara under den här veckan? Måste ha vart alla bloggare, eller?

Sen har vi ju alla intresseorganisationer som bildats, alla har en sak gemensamt, undra vad det kan vara. Det har undgått mig eftersom jag inte läser bloggar. Sen har det väl skapats en och annan tråd här på FB om FRA, det måste väl i alla fall berört några.

Citat:
Ursprungligen postat av kattunga
Det är ytterst få som vet vad lagen handlar om, vågar jag påstå. Dels för alla lögner som har spridits men också för att politiska beslut brukar mötas med en axelryckning av allmänheten.

Här får jag nog till stor del hålla med dig. Men jag har aldrig påstått att folket förstått vad lagen "handlar om", bara vad den kommer att innebära. Exakt vad den här lagen kommer att handla om verkar FRA inte ha någon större lust att svara på. Detta får som följd att det spekuleras vilt. Ska man tro på skvallerpressen verkar det i alla fall innefatta kartläggning av araber, albaner och afghaner, bosatta i Sverige: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2753440.ab
Citera
2010-04-04, 21:17
  #86
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattunga
Du menar att Mp kommera dubblera sitt valresultat från 2006 tack vare FRA? Det vill säga lite färre än 300 000 människor kommer rösta enbart på Mp tack vare FRA? Totalt får Mp närmare 600 000 röster?

Så av dessa 300 000 människor valde enbart ett hundratal att demonstrera mot FRA runt om i Sverige (ja, eller rättare sagt i Stockholm - några andra större "demonstrationer" har ju inte setts till).

Snacka om att överdriva FRA-motståndet...


Givetvis är det inte endast p.g.a. FRA men ligger inte MP på ca 10% i opinionsundersökningarna nu? Eller strax där över?
Citera
2010-04-08, 06:46
  #87
Medlem
[Strange Days]s avatar
Klart som fan att det är valfläsk.
Sossarna var ju lika ivriga att driva igenom FRA-lagen som moderaterna var.
Citera
2010-08-17, 21:18
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Ja, sossarna låg bakom det hela från början. Jag tycker dock att det är mycket bra att Mona Sahlin har ändrat uppfattning i frågan. Nu är sossarna, vänsterpartiet och miljöpartiet bakom att lagen slängs i papperskorgen. Ytterligare ett skäl att inte rösta borgerligt i nästa val alltså.
Jag tänker inte rösta borgerligt i nästa val.
Jag vill ha FRA lagen kvar.
Citera
2010-08-17, 22:04
  #89
Medlem
brianmolkos avatar
Jaha och sen säger de att de skapar fler jobb, butler, passa annans barn paaaa hh
Citera
2010-08-17, 23:37
  #90
Medlem
Med vad händer då med alla FRA anställda? Då försvinner ju ytterligare en massa "välfärdsarbetare".
Citera
2010-08-18, 12:04
  #91
Medlem
Xindaks avatar
Nej det vill hon inte men hon vill åt de väljare som röstade på Piratpartiet förra valet.

Måtte denna kvinna aldrig bli statsminister, det vore som att skjuta skallen av sig själv och försöka överleva.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback