• 1
  • 2
2008-06-24, 20:18
Medlem
Strixezs avatar
Jag har kollat in utbudet hos lite olika affärer men kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska köpa.

Ett alternativ är att köpa insulinsprutor som rymmer 1ml och där nålen är 29g,

det andra alternativet är 2ml pumpar där nålen är 25-26g.

Vad tycker ni är bäst för en person som inte har någon vana av droger IV?

Räcker 1ml till om man är nybörjare och inte kräver särskilt stora mängder?

Är en kanyl på 29g passande att skjuta med eller blir det lätt stopp eller andra problem?
Citera
2008-06-24, 20:29
Medlem
Ett Hunds avatar
Centralstimulantia > Övriga droger

/Mod
Citera
2008-06-24, 20:31
Medlem
Ett Hunds avatar
Insulinsprutor duger gott ifall man är nybörjare och inte behöver speciellt stora doser. Fast om man strular omkring mycket efter att man dragit svar, så är chansen stor att blodet hinner koagulera och därmed fastna i nålen när du väl ska trycka in.

Personligen tycker jag gott att man åtminstone kan börja med insulinsprutor(29G)
Citera
2008-06-24, 21:06
Medlem
Strixezs avatar
Så av vad jag läst och det du skrivit verkar 1ml räcka bra för pulver i mindre mängder, men hur är det med att lösa tabletter, en i taget? tänker då på t.ex. oxycontin, morfin och annat i den stilen.
Citera
2008-06-25, 21:16
Medlem
Filleyes avatar
Jag anser att man kan ha lite blandat för olika tillfällen.

3m och 26G funkar annars vid alla tillfällen, fast till piller använder jag hellre någon större - typ 5m eller 10m, annars finns det risk för att det blir sirap.

Drick sprit om du ska köra under längre tid.
Citera
2008-06-29, 19:12
Medlem
Strixezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filleye
Jag anser att man kan ha lite blandat för olika tillfällen.

3m och 26G funkar annars vid alla tillfällen, fast till piller använder jag hellre någon större - typ 5m eller 10m, annars finns det risk för att det blir sirap.

Drick sprit om du ska köra under längre tid.
5-10ml låter väldigt mycket, behövs det verkligen eller är det bara för o hålla sig på den säkra sidan?

Förresten, varför rekommenderar du alkoholintag, för att försämra koaguleringen så det inte blir stopp?
Citera
2008-06-29, 19:19
Medlem
RandomKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strixez
5-10ml låter väldigt mycket, behövs det verkligen eller är det bara för o hålla sig på den säkra sidan?

Förresten, varför rekommenderar du alkoholintag, för att försämra koaguleringen så det inte blir stopp?

Alkohol är blodförtunnande, så det blir inte stopp lika lätt.
Citera
2008-06-29, 19:25
Medlem
Ta det försiktigt med sånt! Skulle rekommendera att du tänker igenom det här med att köra på sprutor rejält, om du sedan ändå vill fortsätta så är det bra, bara det inte är något förhastat på din sida.

OnT: Tror dom sprutorna duger fint åt dig, men som du undrade så kan det bli lite trubbel om du ska lösa upp piller, men sånt borde du ändå inte skjuta in i blodomloppet pga bindemedel o annat skit som kan finnas där, tryck det i baken istället.
Senast redigerad av Drast 2008-06-29 kl. 19:28.
Citera
2008-06-29, 19:29
Medlem
Strixezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomKnarkare

Alkohol är blodförtunnande, så det blir inte stopp lika lätt.
Ah, så det var så, synd att man ska bli halvalkis bara för att man vill köra på sprutor då o då. , men det kanske räcker med en enstaka öl för att få tillräcklig effekt?
Citat:
Ursprungligen postat av Drast
Ta det försiktigt med sånt! Skulle rekommendera att du tänker igenom det här med att köra på sprutor rejält, om du sedan ändå vill fortsätta så är det bra, bara det inte är något förhastat på din sida.

OnT: Tror dom sprutorna duger fint åt dig, men som du undrade så kan det bli lite trubbel om du ska lösa upp piller, men sånt borde du ändå inte skjuta in i blodomloppet pga bindemedel o annat skit som kan finnas där, tryck det i baken istället.
Har tänkt på detta mycket o länge så det är inget problem.

Ang att skjuta piller så har jag faktiskt velat göra det men kanske inte med dessa verktyg, får iaf testa smått nån gång och se hur det blir. ^^
Citera
2008-06-29, 20:50
Medlem
RandomKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strixez
Ah, så det var så, synd att man ska bli halvalkis bara för att man vill köra på sprutor då o då. , men det kanske räcker med en enstaka öl för att få tillräcklig effekt?

Acetylsalicylsyra är också blodförtunnande, alltså Treo, Magnecyl osv..

Vet inte riktigt hur mycket alkohol som krävs, men det är nog inga större mängder.
Citera
2008-06-29, 21:33
Medlem
Om man ska skjuta piller är nog 1ml lite lite, annars ganska fint. Kör själv med 29g på 5ml pump just nu i brist på annat, och det funkar ypperligt då jag aldrig fyller mer än 1-1,5ml.. 29g är bra då de är mkt lättare att träffa med och du får fler ställen att skjuta på om du skulle råkat punktera de "vanliga" ställena... Enda nackdelen är att det går lite sakta att trycka in skiten men åandra sidan försvinner injektionshålen på en dag så det är värt det.
Citera
2008-06-29, 21:40
Medlem
Strixezs avatar
Jo, alltså nålstorleken är jag ganska säker på, verkar inte vara nån mening med att ta nålar i grovleken 25-26, iaf inte för mig. Det jobbiga är bara att hitta en vettig shop som säljer "båda" delarna, egentligen skulle jag helst vilja ha ~29g nålar och 2ml pumpar men antingen så är det slut eller för dyrt. :/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in