2008-06-24, 21:29
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blåhäst
aha.. ja det dummaste var ju att jag gick med det i 3 veckor utan uppsöka sjukhus och drack dom 3 helgerna.

Ajdå! Dags du tar några vita veckor då! Tänk på att provet avslöjar dej!
Citera
2008-06-24, 21:30
Medlem
blåhästs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Ajdå! Dags du tar några vita veckor då! Tänk på att provet avslöjar dej!

Jo Orkar ju inte supa men händer ifall dom ser att jag har drukit dom hälgerna jag varit sjuk?
Citera
2008-06-24, 21:37
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Jo Orkar ju inte supa men händer ifall dom ser att jag har drukit dom hälgerna jag varit sjuk?

För ditt eget bästa ska du även framöver tänka på att det är viktigt att ha en frisk lever - du ska ha den resten av livat faktiskt. Alkohol frestar alltid på levern. Och just nu än mer när du har den här infektionen i kroppen och organen är påverkade. Sköt om dej och tänkt på framtiden också!
Mvh
Citera
2008-06-24, 21:50
Medlem
blåhästs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
För ditt eget bästa ska du även framöver tänka på att det är viktigt att ha en frisk lever - du ska ha den resten av livat faktiskt. Alkohol frestar alltid på levern. Och just nu än mer när du har den här infektionen i kroppen och organen är påverkade. Sköt om dej och tänkt på framtiden också!
Mvh

Tack ska tänka på det! ska lägga mig nu har fan feber..
Citera
2008-07-05, 02:07
Medlem
blåhästs avatar
Hej igen skriver i samma tråd.

Nu är det såhär att jag var och tog leverprov i Tisdags och ej har fått svar än, Men iallafall så stack hon mig i armenvecket och sedan en dag efter så har jag röda kliande prickar där tejpen satt, sedan har blodådern blivit bredare ser ut som att den har gått sönder under huden. Tejpen tog jag av några timmar efter sticket. är dessa "exem/röda prickar" som kliar något att oroa sig för?
Citera
2008-07-05, 12:31
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Hej igen skriver i samma tråd.

Nu är det såhär att jag var och tog leverprov i Tisdags och ej har fått svar än, Men iallafall så stack hon mig i armenvecket och sedan en dag efter så har jag röda kliande prickar där tejpen satt, sedan har blodådern blivit bredare ser ut som att den har gått sönder under huden. Tejpen tog jag av några timmar efter sticket. är dessa "exem/röda prickar" som kliar något att oroa sig för?

Irritationen på huden är bara lite märken efter tejpen, Kanske är du lite känslig mot just den sortens tejp, men försvinner om någon dag. (mitt vanliga råd: Xylocain salva är smärttillande och bra att ha vid irritation och klåda, ytlig smärta )
Ofta när man får tagit blodprov tränger en liten mängd blod ur kärlet när spetsen dras ut - helt ofarligt - är bara ett litet (eller större) blåmärke. Som försvinner själv.
Hoppas nu proven visar bättring - och - tänk på levern! Hur gick det med festandet? Var du förståndig?
Mvh
Citera
2008-07-06, 05:15
Medlem
toxicitys avatar
Hallå

Har åkt på denna sjukdom.
Och fi fasen vad ont det gör när man ska svälja,håller ju nästan på att svimma,dock är det mest vänster sidan som svullnat upp.
Haft det sedan i onsdags så jag hoppas det försvinner snart, för man får ju inte mycket i magen.
Citera
2008-07-06, 13:56
Medlem
Eftersom flera andra redan har lånat tråden så gör jag detsamma.

Igår var jag hemma hos en god vän och söp och hade trevligt, framåt kvällen dök det även upp ett gäng brudar. Krökandet fortsatte i flera timmar, och strax efter midnatt befann jag mig, ganska kraftigt berusad, i armarna på en av flickorna. Hon låter mig veta att hon har lidit av körtelfeber i några månaders tid, men full som jag är bryr jag mig inte mycket om det. Nåväl, det går inte mycket längre än att vi hånglar lite, sedan åker jag hem och sover. Nu på morgonen vaknar jag upp med lätt halsont och en fruktansvärd ångest. Det känns verkligen vääldigt onödigt att dra på sig körtelfeber när hon t o m berättade för mig om sjukdomen innan vi satte igång.

Nåväl, jag har googlat lite på symptomen av körtelfeber och fann den här sidan; http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3379

Där står det dock inget om någon eventuell smärta i halsen såpass snart efter smittotillfället (om jag nu har blivit smittad), vilket muntrade upp mig en smula. Eftersom mina körtlar inte har svullnat upp så torde min onda hals alltså inte alls bero på en begynnande körtelfeber. Eller?

Dessutom finner jag följande mening på adressen ovan; "Från det att man är smittad går det 30-90 dagar innan symptomen börjar att visa sig."

Är hoppet ute för min del?
Citera
2008-07-06, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toxicity
Hallå

Har åkt på denna sjukdom.
Och fi fasen vad ont det gör när man ska svälja,håller ju nästan på att svimma,dock är det mest vänster sidan som svullnat upp.
Haft det sedan i onsdags så jag hoppas det försvinner snart, för man får ju inte mycket i magen.

Fick mitt i onsdags också och det är ett helvete. Fick min moder att ringa in till sjukhuset och kolla om jag kunde lägga mig där iaf en dag men det fick man tydligen inte förrän det var akut.
Som lite extra har jag en näsa helt täppt och öronen värker som fan. Inte mycket man orkar göra förutom att dricka varmt. Vattnet går bner efter ett par alvedon menmen...

Blev skraj då sjukdomen tydligen kan vara mellan 2-xx veckor, får hoppas att man blir av med skiten så snart som möjligt.

ps en kompis till mig som hade körtelfeber och gick ner 15 kilo, så bli inte överraskad.
Citera
2008-07-06, 15:45
Medlem
Nakenchocks avatar
Hur vet man skillnaden mellan körtelfeber och halsfluss utan att gå till läkare? Det är ju liknande symtom.
Senast redigerad av Nakenchock 2008-07-06 kl. 15:59.
Citera
2008-07-06, 15:45
Medlem
toxicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke__Nyfiken
Fick mitt i onsdags också och det är ett helvete. Fick min moder att ringa in till sjukhuset och kolla om jag kunde lägga mig där iaf en dag men det fick man tydligen inte förrän det var akut.
Som lite extra har jag en näsa helt täppt och öronen värker som fan. Inte mycket man orkar göra förutom att dricka varmt. Vattnet går bner efter ett par alvedon menmen...

Blev skraj då sjukdomen tydligen kan vara mellan 2-xx veckor, får hoppas att man blir av med skiten så snart som möjligt.

ps en kompis till mig som hade körtelfeber och gick ner 15 kilo, så bli inte överraskad.

Okej.
Ja smärtan är nog det jävligaste jag vart med om.
Jag känner mig faktiskt bättre nu, men det är väl säkert bara en illusion.
Hörde oxå 2-x veckor. Sedan får man ju inte sporta på bra länge heller, vilket är riktgit tråkigt.

Snart kommer syrran med blåbärssoppa och glass

Krya på dig

mvh toxicity
Citera
2008-07-06, 16:27
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Hur vet man skillnaden mellan körtelfeber och halsfluss utan att gå till läkare? Det är ju liknande symtom.

Symtomen är väldigt lika och har man halsfluss får man nog ta ett prov för att veta. Bakterier eller virus. Halsfluss går dock över snabbare med antibiotika. Obehandlad är ju halsfluss farlig med följdsjukdomar. Körtelfeber får man "dras med" en längre tid och kan vara väldigt jobbigt. Det finns patienter som får läggas in med dropp då dom helt enkelt inte kan svälja.
Verkar på denna tråd som om det var "säsong" för körtelfeber. En del vet kanske att kompisar har haft men det är lång tid mellan smittan och att det bryter ut. Men verkligen jättetrist att drabbas så här sommartid!
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in