Eftersom flera andra redan har lånat tråden så gör jag detsamma.
Igår var jag hemma hos en god vän och söp och hade trevligt, framåt kvällen dök det även upp ett gäng brudar. Krökandet fortsatte i flera timmar, och strax efter midnatt befann jag mig, ganska kraftigt berusad, i armarna på en av flickorna. Hon låter mig veta att hon har lidit av körtelfeber i några månaders tid, men full som jag är bryr jag mig inte mycket om det. Nåväl, det går inte mycket längre än att vi hånglar lite, sedan åker jag hem och sover. Nu på morgonen vaknar jag upp med lätt halsont och en fruktansvärd ångest. Det känns verkligen vääldigt onödigt att dra på sig körtelfeber när hon t o m berättade för mig om sjukdomen innan vi satte igång.
Nåväl, jag har googlat lite på symptomen av körtelfeber och fann den här sidan;
http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3379
Där står det dock inget om någon eventuell smärta i halsen såpass snart efter smittotillfället (om jag nu har blivit smittad), vilket muntrade upp mig en smula. Eftersom mina körtlar inte har svullnat upp så torde min onda hals alltså inte alls bero på en begynnande körtelfeber. Eller?
Dessutom finner jag följande mening på adressen ovan; "
Från det att man är smittad går det 30-90 dagar innan symptomen börjar att visa sig."
Är hoppet ute för min del?