2009-03-19, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Haha, varför är Man city så förbannat dåliga?... Det är fascinerande att se ett lag som City som verkligen spelar så förbannat dåligt och jag kan inte någonstans se att de platsar i Premier League så som de spelar just nu.

Nu hoppas jag på Ålborg, även om dom förloade mig 500 kr!
City är det horriblaste varannandagslaget du kan tänka dig. Ena matchen spelar man ut United för att i nästa få stryk av Wigan. Eller Ålborg. Skönt att gå vidare men så jävla uselt spel alltså... Hughes borde ha gått för länge sen.
Citera
2009-03-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Två jävla skitstraffar, trist. Skadeglädjen om världens, i dagsläget, vidrigaste klubb hade åkt ut hade varit enorm.
Varför hatar du City? Är du en sån där kommunist som tycker att Åtvidaberg var kapitalistiska förrädare när Facit gick in och sponsrade?
Citera
2009-03-20, 00:06
Medlem
Lag kvar i turneringen:

Werder Bremen
Hamburg
Dynamo Kiev
Shakhtar Donetsk
Marseille
Paris Saint Germain
Udinese
Manchester City

2 var från Ukraina, Tyskland & Frankrike.

Jag hoppas på PSG men jag tippar City eller Bremen som vinnare.
Citera
2009-03-20, 00:07
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Varför hatar du City? Är du en sån där kommunist som tycker att Åtvidaberg var kapitalistiska förrädare när Facit gick in och sponsrade?
Nej det handlar inte om pengar, utan om att klubbens ägare inte tänker längre än vad näsan räcker och inte fostrar inhemska spelare.
Citera
2009-03-20, 00:17
Medlem
Citat:
Nej det handlar inte om pengar, utan om att klubbens ägare inte tänker längre än vad näsan räcker och inte fostrar inhemska spelare.
City har en av Englands bästa ungdomsverksamheter. Onouha, bröderna Wright-Phillips, Evans, Ireland, Barton och Richards har alla fostrats i klubben. Ägarnas största fel är att inte ha skickat iväg Hughes. Hughes har i sin tur satsat på en instabil centrallinje av egna spelare och köpt in svindyra delikatesser. City borde ha gjort tvärtom och köpt in en svindyr världsback och en rutinerad central mittfältare istället.
Citera
2009-03-20, 00:33
Medlem
majtys avatar
Citat:

Vad menar du med inhemska spelare? City hade 8a spelare i startelvan som är ifrån Storbritannien + Irland. Hur många lag i England har det?

Tex. hade Chelsea 3 i senaste och Arsenal 2.
Senast redigerad av majty 2009-03-20 kl. 00:40.
Citera
2009-03-20, 00:54
Medlem
Personligen är jag less på att höra två saker när jag ser City spela.

1. Allt snack om pengarna. Okej att det kommer upp en gång under matchen men idag var det ett jävla tjat om det från Hussfelts sida. Personligen uppfattar jag det ständiga matande av det faktum att man ägs av stenrika araber som ett försök att hjärntvätta åskådarna om att allt det som skett i City är fel. Jag uppfattar det nästan som ett hån mot min integritet. Jag vill själv avgöra vad jag ska tycka och tänka i denna fråga tack.

2. Richard Dunne. Man kan säga vad fan man vill om Richard Dunne och Joey Barton men vi alla vet att City legat i the Championship om inte dessa två herrar höll laget kvar i Premier League två säsonger i rad. Dessutom är inte Dunne så ofantligt värdelös som han lyfts fram som. Klumpig - ja men jag tycker fortfarande han håller för spel i PL. Däremot kan jag hålla med folk om att han inte räcker till för en klubb som vill aspirera om en Europa Cup plats.

Sen är det inget fel på Hussfelt. Jag gillar honom skarpt. Han är en utav Sveriges bästa kommentatorer men just dessa två punkter ska han alltid älta när han pratar City. Det känns rätt trist och intetsägande nu när han tar upp det.
Citera
2009-03-20, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.Sthlm
2. Richard Dunne. Man kan säga vad fan man vill om Richard Dunne och Joey Barton men vi alla vet att City legat i the Championship om inte dessa två herrar höll laget kvar i Premier League två säsonger i rad. Dessutom är inte Dunne så ofantligt värdelös som han lyfts fram som. Klumpig - ja men jag tycker fortfarande han håller för spel i PL. Däremot kan jag hålla med folk om att han inte räcker till för en klubb som vill aspirera om en Europa Cup plats.
Hussfeldts hån mot Dunne idag var verkligen skamligt. Hade City haft fler spelare med Dunnes inställning idag hade det varit avgjort långt innan straffar.
Citera
2009-03-20, 01:03
Medlem
Jag ogillar City men det finns en spelare jag tycker om, Dunne. Som någon sa, löjligt att klaga på karln, särskilt innan straffläggningen, därför skönt att han satte den. Dunne kanske inte har den bästa tekniken eller kvickaste steget, det har inte Carragher i Liverpool heller, likt förbaskat är det spelare som dessa som kan lyfta hela laget och kriga till sista minuten. Tycker att Hussfeldt mest är jobbig att lyssna på.
Citera
2009-03-20, 01:18
Medlem
Citat:
Hussfeldts hån mot Dunne idag var verkligen skamligt. Hade City haft fler spelare med Dunnes inställning idag hade det varit avgjort långt innan straffar.

Som spruttis skriver efter dig tror jag vi var en del som tyckte det var skönt att se Dunne sätta straffen så att Hussfelt fick äta upp sina ord. Det är larvigt att en kommentator driver en sådan häxjakt under en match. Visst var tioende match träffar han rätt när Dunne halvsover eller gör ett självmål men det är rätt tröttsamt att lyssna på som tittare.
Citera
2009-03-20, 08:58
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:

Hussfeldt är en riktigt trevlig typ, och hans "håningar" mot Dunne igår var riktigt, riktigt roliga, vad i hela friden har Hussfeldt emot Dunne, någon som vet? Kronan på verket var straffsparkarna när han förtvivlat utbrast:
"DUNNE! DET ÄR DUNNE SOM SKA SLÅ EN STRAFF HAHA, DETT MÅ INTE GÅ BRA!... HAN SATTE DEN! HAN SATTE! HAHA *ännu en mening negativt mot Dunne som jag inte kommer ihåg*."

Överlag måste jag säga att matchen hade underhållande fotboll, från AaBs sida, och det var roligt att se Nomvhete, caca och Shelton kämpa som djur, vi inte heller glömma Addes insats. Tråkigt att City gick vidare, ville se mer av Ålborg.
Senast redigerad av Ehfraim 2009-03-20 kl. 09:00.
Citera
2009-03-20, 09:20
Medlem
klistiers avatar
Hussfeldt tar ju fan priset, var Dunnes straff så jääävla dålig?
Kändes bara som att han hade något emot Dunne, jag tyckte hans straff var ganska bra slagen. När Hussfeldt utbrast "DET ÄR JU EN HORRIBEL STRAFF!!!" eller något, så blev jag ganska paff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in