2009-03-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Finns många unga som släpps fram allt mer tex Giovinco, Marchisio, Santon är spelar som imponerad på mig iaf. Jag orkar inte gå igenom hela listan men det finns helt klart framtid som det satsas på.

Bredden i Serie A är inte lika bra som i tex La Liga, som jag anser är den starkaste ligan sett till alla lag.

men satsas det tillräckligt? Giovinco tex som jag gillar skarp, får han tillräckligt med speltid för att utvecklas i Juve egentligen? Tycker italienska coacher är för fega när det gäller det.
Citera
2009-03-12, 16:35
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
men satsas det tillräckligt? Giovinco tex som jag gillar skarp, får han tillräckligt med speltid för att utvecklas i Juve egentligen? Tycker italienska coacher är för fega när det gäller det.

Det är inte så enkelt att ge en ungtupp mkt speltid direkt. Man slänger väl in dom då och då plus att de får lira cupmatcher. Kan även få starta vissa matcher beroende på avstängningar/skador. Kolla bara på Barca, Caceres, Bojan, Busquets mm de spelar ju inte heller överdrivet mkt.

Storlag har inte råd att låta talanger spela så mkt eftersom så mkt stor på spel, speciellt i de stora cuperna. Fast de verkar ju inte hjälpa Italienska lag ändå
Citera
2009-03-12, 16:36
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
det känns som att tempot måste höjas i Italien på något vis, samt att man måste satsa mer på unga spelare. Sen undrar jag om bredden på den italienska fotbollen i dagsläget är tillräcklig nog att ha 20 lag i ligan. Bottenlagens kvalitet är under all kritik, vilket drar ner standarden på hela ligan.

Unga spelare släpps fram på ett sätt som är relativt ovanligt i övriga stora ligor. Det finns flera exempel på unga löften som redan nu har viktiga positioner i sina klubbar. Giovinco borde dock få mer speltid men det är inte helt enkelt att peta den etablerade uppsättningen. Han spelas in lite lagom för att senare kunna axla Del Pieros mantel. Så där i ligger absolut inte problemet. Bredden ser jag inte heller som något vidare skämt, visst är Chievo och Reggina ett gäng fotbollsmördare. Övriga lag i botten kan en bra dag hota vilket lag som helst i Serie A och det kallar åtminstone jag för bredd. Torino, Bologna, Siena och Sampdoria har alla gjort det.

Spelmässigt ligger problemet, som jag tidigare nämnt, i det faktum att domarna blåser sönder matcherna. Vilket leder till tempofattiga tillställningar, många avbrott är aldrig positivt för flytet i en match. Domarkåren måste verkligen rycka upp sig för att bidra till ett bra spel.

Vad beträffar matchen ikväll så verkar Marino fasansfullt lugn. Både han och Inler tycker det ska bli en stimulerande utmaning att möta regerande mästarna. I mina ögon är det ingen omöjlighet med vinst, det är främst försvaret som oroar mig. Offensivt sett vet jag mycket väl hur bra det är men bakåt är det som sagt nattsvart stundtals. Nu har förvisso Zenit tappat Arshavin och det ser jag bara som positivt. Vidare ser Marino det ryska kollektivet som ett stort hot och det skriver jag under på. Ryssarna kommer ställa upp med en jäkla maskin som maler, maler och åter maler ner motståndarna. Det finns inte att vi håller nollan, därför ser jag helst att det blir 2-1. Lär bli ett ruskigt tryck på Friuli ikväll.
Citera
2009-03-12, 18:41
Medlem
Masingas avatar
1-0 till GS, fan va nice. Målskytt Ayhan Akman, övriga matcher fortfarande mållösa.
Citera
2009-03-12, 19:23
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
1-0 till GS, fan va nice. Målskytt Ayhan Akman, övriga matcher fortfarande mållösa.

1-1 Jansen, men det känns som att Gala borde vara rätt nöjda med att ha pyntat in ett bortamål. 1.15 h kvar till avspark, matchtröja på och ölen i handen. En av säsongens viktigaste matcher stundar.
Citera
2009-03-12, 19:58
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
1-1 Jansen, men det känns som att Gala borde vara rätt nöjda med att ha pyntat in ett bortamål. 1.15 h kvar till avspark, matchtröja på och ölen i handen. En av säsongens viktigaste matcher stundar.

Jo, det är viktigt att de får med sig ett bra resultat. Att åka och vinna på rysk mark är inte det allra enklaste.
Citera
2009-03-12, 21:34
Medlem
4522s avatar
Jävlar i havet vad bleka Zenit är. Just nu förstår jag inte varför jag var så orolig gällande försvarsspelet. Ryssarna hotar väldigt sällan och det har nog inte varit en giftig chans bakåt sett. Annars går inte D'Agostino att känna igen för fem öre, han är loj och slår bort på tok för mycket passningar. En uppryckning kommer krävas från hans håll om det här ska gå vägen. Sen borde Quagliarella ha siktat in sig nu? Tre-fyra skott som varit farliga och ett av dessa var riktigt, riktigt tätt utanför stolpen. Kan det bli vinst månne?
Citera
2009-03-12, 22:43
Medlem
4522s avatar
AHHH!

Det finns en rättvisa trots allt! Hela matchen skrek vinst, vinst och åter vinst. Tragiskt att det ska dröja ända till 85:e minuten innan det händer men då sker det med dunder och brak. Härligt ryck av Pepe som mirakulöst tar sig förbi sin försvarare, passningen skär genom tre ryssar och där står han insiktad och klar. Ingen mindre än Quagliarella! Men det var fan på håret att han missade ännu en gång. Sen fastställer Di Natale slutresultatet på en feldömd straff. Det målet borde ändå ha kommit tidigare så det är inget att orda om.

Totaldominans från minut ett och Zenit såg ut som ett korpgäng från Eslöv. Noll tempo, noll kreativitet och främst noll vilja att attackera. Det var nästan pinsamt att se stundtals och Danny ska vara deras stora stjärna? Jo tackar jag. Nu kan förövrigt alla PL-muppar lukta sig fram ur sina hålor igen. Tolvan (!!!) i Serie A formligen spelade ut de regerande mästarna av UEFA-cupen. Någon kommer sova gott i natt.

Vinci per noi, magica Udinese, vinci per noi, grande cuore bianconero!
Senast redigerad av 4522 2009-03-12 kl. 22:50.
Citera
2009-03-12, 22:51
Medlem
P.Gs avatar
Sjukt det hade varit om Udineses allt, i desperation, högre press hade slutat i ett baklängesmål. Det var nära ett par gånger.
Citera
2009-03-12, 23:07
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Sjukt det hade varit om Udineses allt, i desperation, högre press hade slutat i ett baklängesmål. Det var nära ett par gånger.

Sjukt hade även varit om Udinese, som enda kvarvarande italienska lag ute i Europa, gick och tog en titel och samtidigt hamnade i de trakter de ligger placerade i ligan just nu.
Citera
2009-03-12, 23:13
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Antar att du syftar på Tekke och hans "avslut"? Därifrån är det fan svårare att missa mål, fattar inte riktigt hur killen lyckas med konststycket. Sen hade Tymoschuk en frispark som var halvfarlig och det hade varit ångest om den gått in med tanke på att den var helt feldömd.

Citat:
Sjukt hade även varit om Udinese, som enda kvarvarande italienska lag ute i Europa, gick och tog en titel och samtidigt hamnade i de trakter de ligger placerade i ligan just nu.

Finns bara ett lag kvar som jag fruktar och det är Werder Bremen. CSKA är väl inte heller jättemysiga men Udinese visade framfötterna i Ryssland under gruppspelet .. den som lever får se.
Citera
2009-03-12, 23:17
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Finns bara ett lag kvar som jag fruktar och det är Werder Bremen. CSKA är väl inte heller jättemysiga men Udinese visade framfötterna i Ryssland under gruppspelet .. den som lever får se.

Finns flera vettiga lag som kan rå på Udinese. Vi fick ju minst sagt bevis förra omgången att de stora behöver inte alltid vara störst i denna turnering, och förra året då Bayern åkte ut med dunder och brak, å det var ändå i en semifinal.. Inte direkt att de går in halvhjärtat å skiter i turneringen när de kommit så pass långt.

Jag hade tyckt det varit råkul om Udinese vann! Det förtjänar inte minst Di Natale
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in