2009-02-26, 23:44
Medlem
Ari.Golds avatar
Men vad fan då. Det här förstörde ju allt.
Jag som hade hoppats på Milan som UEFAvinnare och Juve/Inter som CL-vinnare. Året då Calcio tog tillbaka tronen.

Jaja, får väl sätta mitt hopp till Udinese.
Citera
2009-02-27, 00:16
Medlem
Jaxxxs avatar
UEFA cupen har verkligen tappat i status... Hur kul är det när flera av lagen ställer upp med sina b lag för att satsa på ligan i stället.
Känns som det blivit en riktigt östeuropa cup! Nu är det åttondelsfinal och vet inte ens vilket land alla lagen kommer från? Metalist tex...
Citera
2009-02-27, 00:19
Medlem
Galatasray matchen mot nordeaux va hur GRyM som helst !
Citera
2009-02-27, 08:47
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Men vad fan då. Det här förstörde ju allt.
Jag som hade hoppats på Milan som UEFAvinnare och Juve/Inter som CL-vinnare. Året då Calcio tog tillbaka tronen.

Jaja, får väl sätta mitt hopp till Udinese.

Innan turneringen sa jag att Udinese mycket väl kunde överraska, som säsongen har artat sig så ser jag det som ytterst tveksamt. Men stundtals var spelet briljant igår. Det är dock försvarsspelet och ett försök till större jämnhet under matcherna som är kravet.
Citera
2009-02-27, 09:44
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
UEFA cupen har verkligen tappat i status... Hur kul är det när flera av lagen ställer upp med sina b lag för att satsa på ligan i stället.
Känns som det blivit en riktigt östeuropa cup! Nu är det åttondelsfinal och vet inte ens vilket land alla lagen kommer från? Metalist tex...
Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Innan turneringen sa jag att Udinese mycket väl kunde överraska, som säsongen har artat sig så ser jag det som ytterst tveksamt. Men stundtals var spelet briljant igår. Det är dock försvarsspelet och ett försök till större jämnhet under matcherna som är kravet.
Nu har jag inte följt Udinese så värst nogrannt, men visst har de väl varit riktigt bra i ligan? De nosar/de väl på fjärdeplatsen ett tag?
Citera
2009-02-27, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Nu har jag inte följt Udinese så värst nogrannt, men visst har de väl varit riktigt bra i ligan? De nosar/de väl på fjärdeplatsen ett tag?

Började säsongen riktigt fint men kom in i en sjukt dålig trend och sjönk som en sten.. närmare nedflyttning än Europa platserna nu
Citera
2009-02-27, 12:17
Medlem
turchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BQQ
Galatasray matchen mot nordeaux va hur GRyM som helst !

Visst?

http://www.youtube.com/watch?v=aC3lx2zTTLs

Tänk på att Bordeaux gjorde 1-0 efter 11 sekunder, kolla på Harry Kewells mål ajajaj.

Efter matchen

http://www.youtube.com/watch?v=z6--rpIXQVA
Citera
2009-02-27, 15:30
Medlem
Pumpkings avatar
Trist att de lite större Europeiska lagen verkligen inte fokuserar på att ta sig långt i Europa. Att ta sig dit till nästa säsong, är egentligen viktigare än att satsa på just den pågående turneringen. Borde man inte kunna göra något åt detta? :/
Citera
2009-02-27, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Trist att de lite större Europeiska lagen verkligen inte fokuserar på att ta sig långt i Europa. Att ta sig dit till nästa säsong, är egentligen viktigare än att satsa på just den pågående turneringen. Borde man inte kunna göra något åt detta? :/
Höja prispengarna / Garantera slutspelsplats nästa år om man klarar sig förbi ett visst skede. Är väl vad man kan göra på ett ungefär.
Citera
2009-03-12, 16:13
Medlem
Masingas avatar
Då var det dags igen. Udinese står kvar som enda lag från Italien i cupen (CL inräknat) bedrövligt måste jag säga. Är Italienskt fotboll sjuk? Hur mår den egentligen och vad beror det på att det går så dåligt för dom internationellt?

Det krävs stora ändringar för spelmässigt så är Serie A långt ifrån PL och La Liga i mina ögon, helt enkeöt för dåligt. När var det senast det var så få lag från Italien så här långt in i turneringarna?
Citera
2009-03-12, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Då var det dags igen. Udinese står kvar som enda lag från Italien i cupen (CL inräknat) bedrövligt måste jag säga. Är Italienskt fotboll sjuk? Hur mår den egentligen och vad beror det på att det går så dåligt för dom internationellt?

Det krävs stora ändringar för spelmässigt så är Serie A långt ifrån PL och La Liga i mina ögon, helt enkeöt för dåligt. När var det senast det var så få lag från Italien så här långt in i turneringarna?

det känns som att tempot måste höjas i Italien på något vis, samt att man måste satsa mer på unga spelare. Sen undrar jag om bredden på den italienska fotbollen i dagsläget är tillräcklig nog att ha 20 lag i ligan. Bottenlagens kvalitet är under all kritik, vilket drar ner standarden på hela ligan.
Citera
2009-03-12, 16:22
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
det känns som att tempot måste höjas i Italien på något vis, samt att man måste satsa mer på unga spelare. Sen undrar jag om bredden på den italienska fotbollen i dagsläget är tillräcklig nog att ha 20 lag i ligan. Bottenlagens kvalitet är under all kritik, vilket drar ner standarden på hela ligan.

Finns många unga som släpps fram allt mer tex Giovinco, Marchisio, Santon är spelar som imponerad på mig iaf. Jag orkar inte gå igenom hela listan men det finns helt klart framtid som det satsas på.

Bredden i Serie A är inte lika bra som i tex La Liga, som jag anser är den starkaste ligan sett till alla lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in