2008-06-24, 13:29
Bannlyst
Kom över en sida som påstår sig visa allt som händer i skåne delarna och malmö utan censur mycket våld och olyckor rakt uppochner lite coolt och nyttigt att få se vad som egentligen händer de vanliga medierna suger ju och censurerar bort mycket tyvärr.
kolla själv www.photomedia.se/news
Citera
2008-06-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theralen
Kom över en sida som påstår sig visa allt som händer i skåne delarna och malmö utan censur mycket våld och olyckor rakt uppochner lite coolt och nyttigt att få se vad som egentligen händer de vanliga medierna suger ju och censurerar bort mycket tyvärr.
kolla själv www.photomedia.se/news

Hmm, jag trodde du talade sanning och blev för en sekund glatt överaskad tills jag såg att ni censurerar bilder ändå.....

T.ex. här:
http://www.photomedia.se/bildarkiv/i...6&twg_offset=0
http://www.photomedia.se/bildarkiv/i...jpg&twg_rot=-1

Bra försök! Men skall det bli trovärdigt så lägg ner pixelvansinnet.

*EDIT* Vet egentligen inte om det var din/er sida, men faktum kvarstår, sidan verkar inte vara så mycket bättre än t.ex. AB/Expressen.
Senast redigerad av A.S.A.B 2008-06-24 kl. 17:19.
Citera
2008-06-25, 00:54
Bannlyst
Vet du inte vad egentlig censur är ?

Att censurera ansikten är väll självklart jag menar den påtagliga censuren där tidningar endast skriver om sådant de står för rent politiskt, där tidningar endast skriver om det som säljer, tidningar som har olika värderingar etc och riktar sina publiceringar enligt detta, det är att censurera inte att maska ett ansikte. Detta görs ju för att man inte vill hänga ut folk som kanske är oskyldiga eller brottsoffer det är ju en fråga om säkerhet inte om censur. Spelar det stor roll VEM som blivit våldtagen och att du ser dennes ansikte?

Tycker du har fel där väldigt fel. De visar nyheter som aldrig någonsin folk hade fått reda på annars och det är helt gratis till skillnad från kvällstidningar och morgontidningar.
Citera
2008-06-25, 07:12
Medlem
Jag försökte gå in på den sidan och fick upp en säkerhetsvarning och uppmaning att stänga ner den.
Det kanske är zog som försöker hindra mig från att få reda på sanningen
Citera
2008-06-25, 11:15
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theralen
Att censurera ansikten är väll självklart jag menar den påtagliga censuren där tidningar endast skriver om sådant de står för rent politiskt, där tidningar endast skriver om det som säljer, tidningar som har olika värderingar etc och riktar sina publiceringar enligt detta, det är att censurera inte att maska ett ansikte. Detta görs ju för att man inte vill hänga ut folk som kanske är oskyldiga eller brottsoffer det är ju en fråga om säkerhet inte om censur. Spelar det stor roll VEM som blivit våldtagen och att du ser dennes ansikte?

Tycker du har fel där väldigt fel. De visar nyheter som aldrig någonsin folk hade fått reda på annars och det är helt gratis till skillnad från kvällstidningar och morgontidningar.

Att inte censurera är att visa verkligheten utan pixelleringar eller annat trams. Om man inte gör detta så censurera man bilderna enkelt eller hur? Sedan att man måste göra detta ibland för att undvika trassel med rättsväsendet är en helt annan fråga.

Du får skriva "med minimalt censurerande" eller något liknande.
Citera
2008-06-25, 11:31
Medlem
kpreas avatar
Bra

Denna sida kommer jag att besöka dagligen!
Många av nyheterna gav mig en helt ny inblick.
Tummen upp
Citera
2008-06-25, 13:24
Bannlyst
Newshunter censurerade i alla fall inga ansikten.
Citera
2008-06-25, 13:42
Bannlyst
newshunter censurerade inga

Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Newshunter censurerade i alla fall inga ansikten.

Newshunter finns inte längre det kanske säger en del

varför reta upp kriminella och få dem efter sig och riskera sin familj och sin egendom ser inget positivt i detta. Inte intressant att veta vem som gjorde vad dock är det intressant att veta vad som hänt och i vilken omfattning både liten händelse som stor. Varför är det intressant att se vem som gjort vad?
eller blivit utsatt för något hemskt det är ju väldigt smaklöst att vilja få reda på detta, tycker iallafall jag. Varför för att skryta om att man kanske känner någon som varit inblandad nej för fan man får ha lite karaktär.

Många gånger är det väldigt hemska händelser det räcker ju med att fotografer är där och tar bilder att lämna ut deras identitet nej det är inte humant. Alla har rätt att vara anonyma i ett svenskt samhälle. Det ingår även i det journalistiska arbetet att skydda de som är inblandade i det man jobbar med gör man inte detta så då tycker jag inte man representerar yrket på bästa sätt faktiskt.

Men absolut åsikterna är olika, alla har rätt att tycka.

låt nu inte detta bli en disskution om newshunter finns 40 000 redan.
Citera
2013-05-07, 13:45
Medlem
MrUnderligs avatar
Bumpar den här.

Letar efter en sida med ingen som helst censur liknande liveleak.com
Citera
2013-05-08, 00:14
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrUnderlig
Bumpar den här.

Letar efter en sida med ingen som helst censur liknande liveleak.com
Om det är bilder utan någon som helst pixling för brottsoffer kan det bli svårt att finna det i Sverige p.g.a. rådande lagstiftning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in