2008-06-24, 13:29
Bannlyst
Kom ver en sida som pstr sig visa allt som hnder i skne delarna och malm utan censur mycket vld och olyckor rakt uppochner lite coolt och nyttigt att f se vad som egentligen hnder de vanliga medierna suger ju och censurerar bort mycket tyvrr.
kolla sjlv www.photomedia.se/news
Citera
2008-06-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theralen
Kom ver en sida som pstr sig visa allt som hnder i skne delarna och malm utan censur mycket vld och olyckor rakt uppochner lite coolt och nyttigt att f se vad som egentligen hnder de vanliga medierna suger ju och censurerar bort mycket tyvrr.
kolla sjlv www.photomedia.se/news

Hmm, jag trodde du talade sanning och blev fr en sekund glatt veraskad tills jag sg att ni censurerar bilder nd.....

T.ex. hr:
http://www.photomedia.se/bildarkiv/i...6&twg_offset=0
http://www.photomedia.se/bildarkiv/i...jpg&twg_rot=-1

Bra frsk! Men skall det bli trovrdigt s lgg ner pixelvansinnet.

*EDIT* Vet egentligen inte om det var din/er sida, men faktum kvarstr, sidan verkar inte vara s mycket bttre n t.ex. AB/Expressen.
Senast redigerad av A.S.A.B 2008-06-24 kl. 17:19.
Citera
2008-06-25, 00:54
Bannlyst
Vet du inte vad egentlig censur r ?

Att censurera ansikten r vll sjlvklart jag menar den ptagliga censuren dr tidningar endast skriver om sdant de str fr rent politiskt, dr tidningar endast skriver om det som sljer, tidningar som har olika vrderingar etc och riktar sina publiceringar enligt detta, det r att censurera inte att maska ett ansikte. Detta grs ju fr att man inte vill hnga ut folk som kanske r oskyldiga eller brottsoffer det r ju en frga om skerhet inte om censur. Spelar det stor roll VEM som blivit vldtagen och att du ser dennes ansikte?

Tycker du har fel dr vldigt fel. De visar nyheter som aldrig ngonsin folk hade ftt reda p annars och det r helt gratis till skillnad frn kvllstidningar och morgontidningar.
Citera
2008-06-25, 07:12
Medlem
Jag frskte g in p den sidan och fick upp en skerhetsvarning och uppmaning att stnga ner den.
Det kanske r zog som frsker hindra mig frn att f reda p sanningen
Citera
2008-06-25, 11:15
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theralen
Att censurera ansikten r vll sjlvklart jag menar den ptagliga censuren dr tidningar endast skriver om sdant de str fr rent politiskt, dr tidningar endast skriver om det som sljer, tidningar som har olika vrderingar etc och riktar sina publiceringar enligt detta, det r att censurera inte att maska ett ansikte. Detta grs ju fr att man inte vill hnga ut folk som kanske r oskyldiga eller brottsoffer det r ju en frga om skerhet inte om censur. Spelar det stor roll VEM som blivit vldtagen och att du ser dennes ansikte?

Tycker du har fel dr vldigt fel. De visar nyheter som aldrig ngonsin folk hade ftt reda p annars och det r helt gratis till skillnad frn kvllstidningar och morgontidningar.

Att inte censurera r att visa verkligheten utan pixelleringar eller annat trams. Om man inte gr detta s censurera man bilderna enkelt eller hur? Sedan att man mste gra detta ibland fr att undvika trassel med rttsvsendet r en helt annan frga.

Du fr skriva "med minimalt censurerande" eller ngot liknande.
Citera
2008-06-25, 11:31
Medlem
kpreas avatar
Bra

Denna sida kommer jag att beska dagligen!
Mnga av nyheterna gav mig en helt ny inblick.
Tummen upp
Citera
2008-06-25, 13:24
Bannlyst
Newshunter censurerade i alla fall inga ansikten.
Citera
2008-06-25, 13:42
Bannlyst
newshunter censurerade inga

Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Newshunter censurerade i alla fall inga ansikten.

Newshunter finns inte lngre det kanske sger en del

varfr reta upp kriminella och f dem efter sig och riskera sin familj och sin egendom ser inget positivt i detta. Inte intressant att veta vem som gjorde vad dock r det intressant att veta vad som hnt och i vilken omfattning bde liten hndelse som stor. Varfr r det intressant att se vem som gjort vad?
eller blivit utsatt fr ngot hemskt det r ju vldigt smaklst att vilja f reda p detta, tycker iallafall jag. Varfr fr att skryta om att man kanske knner ngon som varit inblandad nej fr fan man fr ha lite karaktr.

Mnga gnger r det vldigt hemska hndelser det rcker ju med att fotografer r dr och tar bilder att lmna ut deras identitet nej det r inte humant. Alla har rtt att vara anonyma i ett svenskt samhlle. Det ingr ven i det journalistiska arbetet att skydda de som r inblandade i det man jobbar med gr man inte detta s d tycker jag inte man representerar yrket p bsta stt faktiskt.

Men absolut sikterna r olika, alla har rtt att tycka.

lt nu inte detta bli en disskution om newshunter finns 40 000 redan.
Citera
2013-05-07, 13:45
Medlem
MrUnderligs avatar
Bumpar den hr.

Letar efter en sida med ingen som helst censur liknande liveleak.com
Citera
2013-05-08, 00:14
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrUnderlig
Bumpar den hr.

Letar efter en sida med ingen som helst censur liknande liveleak.com
Om det r bilder utan ngon som helst pixling fr brottsoffer kan det bli svrt att finna det i Sverige p.g.a. rdande lagstiftning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in