• 1
  • 2
2008-06-24, 10:52
Medlem
speedycarlitos avatar
hello har køpt en hd teve och har nu tankat hem lite hd filmer till datorn. men nær ja ska spela upp dom hackar det något så otroligt.. jag har en hp pavilion 9000 . finns det något jag kan gøra før och få det och flyta på smidigare`?
mvh
Citera
2008-06-24, 10:54
Medlem
devtonixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedycarlito
hello har køpt en hd teve och har nu tankat hem lite hd filmer till datorn. men nær ja ska spela upp dom hackar det något så otroligt.. jag har en hp pavilion 9000 . finns det något jag kan gøra før och få det och flyta på smidigare`?
mvh

Vad har datorn för specifikationer? Generellt sett bör du skaffa ett grafikkort som har stöd för hd-formatet.
Citera
2008-06-24, 10:54
Medlem
King Grubs avatar
Använd Media Player Classic med CoreAVC.
Citera
2008-06-24, 10:58
Bannlyst
Jag har en HP Pavillion DV9740 och med den går det fint att spela 1080p. Detta med CoreAVC.
Citera
2008-06-24, 11:20
Medlem
Cloudss avatar
Det är antagligen graffikortet i datorn som inte pallar HD. Det är ju så klart en bärbardator så att det går inte åå byta graffe heller...
Citera
2008-06-24, 11:45
Medlem
Manny Calaveras avatar
En så länge så har de väll inte fixat så att datorn tar kraft ur gpu:n? Det hänger väll bara på processorn? Det är väll .mkv filer du försöker spela upp?
Citera
2008-06-24, 12:04
Medlem
King Grubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clouds
Det är antagligen graffikortet i datorn som inte pallar HD..

Du har antagligen fel. HD är främst processorkrävande, inte grafikkortskrävande.
Citera
2008-06-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Du har antagligen fel. HD är främst processorkrävande, inte grafikkortskrävande.

Som första svararen sa. Modellbeteckningen är inte tillräcklig. Om någon ska kunna svara måste du tala om främst vad du har för processor men även grafikkortet kan vara bra att känna till.
Citera
2008-06-24, 22:24
Medlem
speedycarlitos avatar
har en amd turion 64 x2 mobile technology tl - 56 1.80 ghz
med 2047 i ram?
e inte så hajj på det här
Citera
2008-06-24, 23:21
Medlem
Manny Calaveras avatar
Citat:
har en amd turion 64 x2 mobile technology tl - 56 1.80 ghz
med 2047 i ram?
e inte så hajj på det här

Okej.

Fixa Core AVC på valfritt sätt. Den ska göra att du använder kraften ifrån båda dina processorkärnor(rätta mig om jag har fel). Funkar inte det så har du för klen processor.
Citera
2008-06-25, 13:05
Medlem
speedycarlitos avatar
okej ska førsøka fixa det. nått tips vart man kan ladda hem det?. ursækta min data efterblivenhet.
mvh
Citera
2008-06-25, 13:11
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Använd Media Player Classic med CoreAVC.
Nej, använd Media Player Classic med ffdshow, mycket mer optimalt.
Citat:
Helt korrekt.
Citat:
okej ska førsøka fixa det. nått tips vart man kan ladda hem det?. ursækta min data efterblivenhet.
mvh
Google är din vän. Se dock till att du försöker med ffdshow-tryouts; det är väldigt optimerat för att AVC ska flyta finfint.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in