• 1
  • 2
2008-06-24, 08:00
Medlem
Varför detta? Formaterade igår för att jag fick virus på datorn. Senare på eftermiddagen/kvällen så startade datorn om sig av sig själv. Blev lite funders men tänkte inte mer på det. Men när den startar om sig ungefär en gång per timma eller mer så börjar man undra vad som är fel!!

Kan någon tala om detta för mig?
Citera
2008-06-24, 08:12
Medlem
tempeZZts avatar
Brukar handla om drivrutinsfel. Börja med att uppdatera grafikens drivrutiner. Hjälper inte det så gå vidare med ljudkort osv.
Citera
2008-06-24, 08:34
Medlem
Gick in på Nvidias hemsida och skullel ladda ner grafik och moderkorts drivrutiner men det stod jag hade det senaste på båda... sen ljudkortet fungerade bra innan formatering.. köpte det rätt nyss och finns en skiva med till den. Vad mer kan man behöva för drivrutiner?
Citera
2008-06-24, 08:41
Medlem
luddekluddes avatar
Firewire, USB, you name it Är det en komponent till din dator som har en funktion kan du hoppa upp och sätta dig på att det även har en drivrutin
Citera
2008-06-24, 08:54
Medlem
Ojoj.. men hur ska jag veta! omöjligt att se eller hålla koll på de.. vet knappt vad som har drivrutiner då jag inte vet mer delar i datorn är graffe/moderkort/ljudkort typ... kan ju vara vad somhelst
Citera
2008-06-24, 10:29
Medlem
King Grubs avatar
Kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Datorhantering -> Enhetshanteraren.

Kolla om det finns några varningar vid något.

Kolla temperaturerna.

http://www.lavalys.com/products/over...&ps=UE&lang=en
Citera
2008-06-26, 20:08
Medlem
Det enda som är utropstecken på är ljudstyrenhet för multimedia.. men är väl knappast det som gör detta.

Hur kollar man värmen då?

Suck vad jobbigt detta är...
Citera
2008-06-26, 20:12
Medlem
Förresten.. går typ inte ladda ner något heller.. försökt få ner winrar/winzip men när den ska installera står de att det är nåt fel på filen, skadad osv... är ju datorns fel för har då gått förr..

Tänkte installera nya explorer istället, men går inte ens starta den nedladdningen.
Citera
2008-06-26, 20:47
Medlem
Gimcors avatar
Det låter väldigt likt mitt problem just det här med att alla nedladdade filer är korrupterade. Dock så löste jag detta genom att uppgradera Windows XP till SP 2 och fixa alla uppdateringar. När det var klart så avinstallerade jag alla nVidias drivrutiner för nätverket och då funkade det. Det verkade nämligen som om de inte längre behövdes när man hade de senaste uppgraderingarna av XP. Jag vet inte om detta kommer att lösa ditt reboot-problem men det kanske löser det här med att allt du laddar ned är corrupted.
Citera
2008-06-26, 21:53
Medlem
Har försökt ladda ner uppgraderingar och sånt för XP men man måste ju verifiera äktheten på XP för allt.. jag har inte äkta.. förut när jag laddat ner så har det fungerat..
Citera
2008-06-29, 09:33
Medlem
Datorn har somsagt betett sig lite knas.. även märkt att internet vill krångla ibland.. kan bli att den villskicka felrapport o det där och stänger ner sidan.

Men nu imorse när jag skulle starta datorn så ville ej windows starta sig. Kom aldrig in... så gick in i felsäkert läge och starta xp skivan och reparerade.. så nu är jag iaf inne i xp efter många om och men.. men var nästan så datorn inte ville släppa in mig i xp endå..

Vad är detta då??
Citera
2008-06-29, 10:35
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet85
Har försökt ladda ner uppgraderingar och sånt för XP men man måste ju verifiera äktheten på XP för allt.. jag har inte äkta.. förut när jag laddat ner så har det fungerat..

använd mublinder för DET problemet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in