2010-05-25, 19:26
Bannlyst
Mask ftw
Citera
2010-05-25, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerblatt67
Jag har ftt abborre p bde rkt skinka, flsksvl, ollonborrlarver (inte mitt ollon) myrdrottningar, alla mjliga amfiskar, hela och halva, i mlaren funkar t o m strmmingshckla!!!!

Det tacklet kallas inte utan orsak "Mlarskrck", jag har fiskat det med 4-5 strmmingskrokar samt en spinnare eller skeddrag som kastvikt.
Citera
2010-05-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Mete r ju s in i helvet ltt s dom nappar ju p intill allt. Sklart funkar vissa bttre och vissa smre p olika fiskar och s, men vad fan som helst funkar... Som ni har lst hr gr det ju med allt frn bacon till majs och maskar... Sjlv brukar jag kra med mask doppad i lacknafta!!!
Ja, du drar skert kilosfiskar p lpande band med bacon och majs.
Citera
2010-05-31, 20:31
Medlem
det beror lite p vart man fiskar jag tog ca 4 aborrar p ett kilo styck
frra sommaren vilket jag aldrig ftt p mask , men enklaste betet
att f tag p till aborre=mask, eller smmrt ,lja
Citera
2010-06-05, 21:03
Medlem
Mask r helt klart det bsta om du metar, skulle jag tippa (brukar kra det)
Fake maskar r nog det kassaste ngonsin, har aldrig i hela mitt liv ftt en enda fisk p skiten, s kp inte det!!!!
Majs och Bacon lter intressant, tell me more

Ska du kasta s frrutom jigg rekomenderar jag spinnare grna sna dr med ganska stor sked och lite rtt spretigt hr ovanfr kroken, har glmt namnet p dom, men fasen s bra.
Annars funkar vanliga spinnare, framfrallt svarta tycker jag funkar bra, har ftt nra borrar p lite ver kilot i norrland p en liten svart spinnare med tre vita prickar p skeden haha

God fiskelycka alla glada fiskare dr ute!
Citera
2010-06-07, 22:08
Medlem
ehi1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xovvox
Mask r helt klart det bsta om du metar, skulle jag tippa (brukar kra det)
Fake maskar r nog det kassaste ngonsin, har aldrig i hela mitt liv ftt en enda fisk p skiten, s kp inte det!!!!
Majs och Bacon lter intressant, tell me more

Ska du kasta s frrutom jigg rekomenderar jag spinnare grna sna dr med ganska stor sked och lite rtt spretigt hr ovanfr kroken, har glmt namnet p dom, men fasen s bra.
Annars funkar vanliga spinnare, framfrallt svarta tycker jag funkar bra, har ftt nra borrar p lite ver kilot i norrland p en liten svart spinnare med tre vita prickar p skeden haha

God fiskelycka alla glada fiskare dr ute!

Det jag tror du menar r reflex-spinnare. Funkar skitbra och brukar nstan alltid leverera
Citera
2010-06-14, 00:01
Medlem
Blurgarens avatar
Jag har inte orkat skumma igenom trden, men min morfar rekommenderade rkor, provade i helgen utan resultat, men var det metets fel? Det var allts skalade rkor.
Citera
2010-06-14, 16:50
Medlem
Gyllenborsts avatar
Kan ge dig ett tips p ett sjukt bra fiske. Du drar till en bck eller en mindre sj och hmtar elritsor. Lgg dig sedan med en bt i strmmande vatten och kroka p en elritsa och snke p ett kastsp och slpp ut linan. Elritsan dras d sakta med strmmen mot botten, och efter ngra sekunder sger det pang!

Nr elritsan ntt botten gr det att f den att flyta med strmmen igen om man rycker lite i linan. Har provat detta fiske med mycket bra resultat, abborrarna r oftast mycket strre lngs botten.
Citera
2010-06-16, 02:07
Medlem
Axwels avatar
Var ute och fiskade igr, fick en abborre och sen kom den ett gdda och tog den abborren.
Ngot av det sjukaste jag har varit med om, dessutom tog gddan med sig hela fltet eftersom linan p de tunna metspt gick av. s blev en intressant frd med bten efter fltet som ploppade upp lite varsom.
Fick senare tag p gddan, lg p 2 kg
Citera
2010-06-16, 13:05
Bannlyst
ja det ska vara stora feta,mustiga,prktiga MRKA daggmaskar, inga sm mesar inte.
Senast redigerad av urban_legend 2010-06-16 kl. 13:10.
Citera
2010-06-22, 14:30
Medlem
Zephirezs avatar
Majs, maggots, pirk, trolldeg, det mesta funkar! Bara ut och testa!
Citera
2010-06-25, 13:12
Medlem
Vidfamnes avatar
Fr mindre abborrar vilket r trevligt att meta ibland s r mask det absolut bsta.
Fr strre abborrar som bde r roligare, mer spnnande och lttare att tillaga s r levande lja att rekommendera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in