2003-07-28, 20:38
Medlem
varelses avatar
Jag och ngra kompisar ska kka lite Fondue senare i veckan och jag skulle vilja veta vad ni brukar ha fr tillbehr (sser etc.)
Vilket ktt e godast?

/Chris
Citera
2003-07-28, 23:36
Medlem
Ralfons avatar
Jag hr aldrig tit fondue, svitt jag kan minnas iaf...
Citera
2003-07-29, 00:50
Medlem
varelses avatar
Det kanske jag som r otydlig eller dlig p att stava... ops:
Jag menar sn Fondue, Fondy, lr vad det kan heta dr man har en kittel med kokande olja p bordet och sedan kokar/friterar olika sorters ktt dri som man sedan ter med potatis, oliak sser, olika grnsaker m.m.
Det r typ som en sofistikerad korvgrillning. Alla sitter p bordet och har sina egna kttbitar i oljan och det blir en sn dr "jag har lagat mat sjlv" stmning runt bordet.

/Chris
Citera
2003-07-29, 02:53
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Tjae...Ntktt e ju att rekomendera pga oskerheten i koktiden...E inte s lyckat kka blodigt flsk kyckling...

Kp en schysst bit oxfil skr den i lite halvtunna skivor...Va gller tillbehren s e d bara "go nuts" typ...Salsa, Mango Chutney, Tatziki, Tomatss osv...Kan du tnka dig att krubba d me ntktt s e d ett bra tillbehr...Va gller sjlva grnsakerna s e d enda man ska tnka p att dom br hlla ihop lite...Typ Morot bra tomatskiva mindra bra (i fonduen allts) berdvid kan man kka vad man vill...Ett hett tips om ni vill va lite orginella e fixa en lagom mogen camenbert, kuba upp den, kortfritera den...Blir mumma...

Men sna hr fonduepartyn kan bli en hjdare...Blir lixom mer skoj nr man lagar vid bordet...ss blir d bara roligare roligare nr promillehalten blir hgre...Se bara upp om nn brjar fritera servetten eller mobilen e dyl...
Citera
2003-07-29, 15:12
Medlem
Re: Bra Fondue recept?

Citat:
Ursprungligen postat av varelse
Jag och ngra kompisar ska kka lite Fondue senare i veckan och jag skulle vilja veta vad ni brukar ha fr tillbehr (sser etc.)
Vilket ktt e godast?

/Chris

Champinionss (lite tjockare n vanligt men inte s tjock som stuvning)
med mycke vitlk r inte helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in