2008-06-23, 21:33
Bannlyst
Vet inte om detta är rätt sektion för denna fråga flytta ifall det är fel.

Är det någon som om det finns nåt bra program som man kan ändra tonhöjd i filmer.
Tack på förhand
Citera
2008-06-23, 21:35
Medlem
luddekluddes avatar
Är inte jätteinsatt i ämnet. Men jag skulle tro att Sony Vegas kan klara av det. Annars är det väl bara att exportera ljud, in i audacity eller annat ljudprogram höj tonhöjd/pitch.
Citera
2008-06-23, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av luddekludde
Är inte jätteinsatt i ämnet. Men jag skulle tro att Sony Vegas kan klara av det. Annars är det väl bara att exportera ljud, in i audacity eller annat ljudprogram höj tonhöjd/pitch.
Jag använder faktiskt Sony vegas, men kan inte hitta var jag skulle göra det isåfall vet du?
Citera
2008-06-23, 21:49
Medlem
luddekluddes avatar
Okej, men gör såhär:

Tanka Audacity, gå sedan in på sony vegas och ställ in din audio editor. Sätt så den är Audacity.

Efter det högerclickar du på filen du vill ändra tonhöjd på, välj open in Audio editor (Ctrl+e). Väl inne i Audacity markerar du allt (ctrl+a), välj effect -> ändra tonhöjd. därefter borde det vara enkelt

edit: Förmodligen kommer du behöva exportera ljudet också. Och för det behöver du lame.dll om du vill ha det i mp3 format. Sidan du laddar ner lame.dll på finns listad på audacity's hemsida.

good luck x)
Senast redigerad av luddekludde 2008-06-23 kl. 21:51.
Citera
2008-06-23, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av luddekludde
Okej, men gör såhär:

Tanka Audacity, gå sedan in på sony vegas och ställ in din audio editor. Sätt så den är Audacity.

Efter det högerclickar du på filen du vill ändra tonhöjd på, välj open in Audio editor (Ctrl+e). Väl inne i Audacity markerar du allt (ctrl+a), välj effect -> ändra tonhöjd. därefter borde det vara enkelt

edit: Förmodligen kommer du behöva exportera ljudet också. Och för det behöver du lame.dll om du vill ha det i mp3 format. Sidan du laddar ner lame.dll på finns listad på audacity's hemsida.

good luck x)
Står ett den inte kan öppna den sorten av fil (.MP4) Hur gör jag?

Edit: Fick det att funka tack så mkt
Senast redigerad av SwIrPiE 2008-06-23 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in