2008-06-23, 20:44
Bannlyst
Började knapra Methotrexate för typ en månad sen. Sen dess har jag svettats som en jävla gris, oavsett omgivningstemperatur. Kollade i fass, stod inget där och min läkare är på semester så jag vänder mig till er. Någon som vet om det finns något samband eller om jag bara råkar ha blivit en svettig gris av en slump på sistone.

Det finns ett pris man är beredd att betala för att bli av med den skit man har i kroppen, men jag tänker fan inte gå omkring med lökringar under armarna. Där går fan gränsen.
Citera
2008-06-23, 22:39
Medlem
Tjohildas avatar
Vad får du den för? Det är ju ett cellgift! Fast jag vet att det används bl a mot reumatism i lägre doser. En kvalificerad gissning från min sida är att det fuckar upp hormonerna lite, cellgifter brukar göra det.
Citera
2008-06-24, 14:11
Medlem
zumazs avatar
Vanligaste biverkan är annars illamående, men detta brukar ge med sig efter ett par månader, så jag tycker du borde vänta minst en månad och se om inte också dina svettningar försvinner. Tills dess kan du ju prova absolut torr som finns på apoteket om du vill undvika lökisar.
Citera
2008-06-24, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Vad får du den för? Det är ju ett cellgift! Fast jag vet att det används bl a mot reumatism i lägre doser. En kvalificerad gissning från min sida är att det fuckar upp hormonerna lite, cellgifter brukar göra det.

Hormonerna kan det mycket väl vara som spökar, nu när du säger det.
Sen jag började med skiten så har humöret inte varit på topp så att säga, slog häromveckan sönder en fullsatt buss i rusningstrafik (14 års olycka, minst , jävla speglar)för att SL ställde in tre turer i rad. Även märkt när jag tränar att jag orkar lite mer, kan det vara testosteronet som skjuter i höjden?

(käkar det mot psoriasisartrit)
Citera
2008-06-24, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zumaz
Vanligaste biverkan är annars illamående, men detta brukar ge med sig efter ett par månader, så jag tycker du borde vänta minst en månad och se om inte också dina svettningar försvinner. Tills dess kan du ju prova absolut torr som finns på apoteket om du vill undvika lökisar.
Sticker fan iväg och köper det nu, tack för tipset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in