2008-06-23, 20:19
Medlem
2big4yous avatar
Hur trimmar man upp en 4takts kinamoppe till ca:55-60km/h enklast?
Är det plugg även i dessa?

Tack.
Citera
2008-06-23, 21:24
Medlem
Barriss avatar
Dra isär den rosa sladden som kommer från bakhjulet.
Citera
2008-06-23, 21:25
Medlem
doktor.peppars avatar
Det enklaste sättet är troligtvis att dra variator ringen då borde den göra 50-60
Senast redigerad av doktor.peppar 2008-06-23 kl. 21:37. Anledning: glömde något
Citera
2008-06-23, 21:32
Medlem
Krafses avatar
Jag är inte alls insatt i dessa mopeder, men borde det inte gå att klämma på en 70cc fiddy-cylinder på dem? Eller kanske t.om 110cc? Jag vill minnas att jag läste nåt sånt, att det passar rätt på. Fast då lär du behöva en topp också.
Äh, varför skriver jag ens när jag inte vet?

Annars kan du ju köra lite bonnatrim, leta efter pluggar och porta till toppen lite så att du får bort kanter, om det finns några då. Plana toppen, byta till större förgasare och sätta på vassare kamaxel, bättre avgassystem osv. Finns massor man kan göra, fast ju mer klös man vill ha, desto mer måste man betala. Är antagligen inte så lätt som att få ut effekt från en 2-taktare. :/

Citat:
Ursprungligen postat av Barris
Dra isär den rosa sladden som kommer från bakhjulet.

Är du allvarlig eller driver du med oss?
Citera
2008-06-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Är du allvarlig eller driver du med oss?

Han driver inte, på de flesta kinapuffarna av årsmodell -05 och framåt sitter det en cdi-strypning på där det går en rosa sladd från cdi:n till variatorn.
Citera
2008-06-24, 00:37
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Jag är inte alls insatt i dessa mopeder, men borde det inte gå att klämma på en 70cc fiddy-cylinder på dem? Eller kanske t.om 110cc? Jag vill minnas att jag läste nåt sånt, att det passar rätt på. Fast då lär du behöva en topp också.
Äh, varför skriver jag ens när jag inte vet?

Annars kan du ju köra lite bonnatrim, leta efter pluggar och porta till toppen lite så att du får bort kanter, om det finns några då. Plana toppen, byta till större förgasare och sätta på vassare kamaxel, bättre avgassystem osv. Finns massor man kan göra, fast ju mer klös man vill ha, desto mer måste man betala. Är antagligen inte så lätt som att få ut effekt från en 2-taktare. :/

Finns inte mycket att göra åt motorn, men strypningar, vare sig dom är elektroniska som i tändsystemet eller mekaniska i variatorn går att ta bort.
Citera
2008-06-24, 23:58
Medlem
Plugga vacumslangen till EGR-ventilen, ta bort vikter i variatorn (jag tog bort 3 av 6 på en kinamoppe) och ta bort ringen i mitten på primärvariatorn som begränsar den från att växla fullt borde ge lite extra fart... Detta var på en Baotian men borde vara samma på alla kinamoppar. Kolla även om det sitter någon strypning i insug eller avgasröret.
Citera
2008-06-25, 00:33
Medlem
.D.N.A.s avatar
www.baotianforum.com där finns allt o lite till.. vill du ha trim o köpa finns det på www.bikenet.se
Citera
2008-06-28, 13:34
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor.peppar
Det enklaste sättet är troligtvis att dra variator ringen då borde den göra 50-60

Har du länk till någon "guide"??
Är det kåpan där "kicken" sitter som ska bort?

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in