2003-07-26, 19:50
äldre konto (old)
Ej medlem
först lite fakta: Jag har Windows XP HE, Windows media player 9, en extern CDbrännare av märket ASUS (CRW 4012A)
Mitt problem är följande: Jag startar min dator (antagligen irrelevant, men det är en compaq laptop 1700EA) och slår på min CDbrännare. Vad händer? Jo, windows meadia player startar upp och ber mig att "insert a blank CD into the drive" och att "Select items to copy". För 1000nde gången och med gråten i halsen stänger jag WMP-fönstret efersom jag under inga omständigheter vill använda mig av XPs askorkade brännarmjukvara (jag har NERO och vill använda mig av den). Därefter sätter jag in en obränd CD-skiva i min ASUS och stänger släden. Vad händer? Jo, WMP startar igen och citerar sig själv sinnesslött "insert...." osv. Nu gråtandende stänger jag WMP fönstret och startar istället NERO. Problemet är alltså, hur i h-e ska jag avaktivera WMPs självhävdande idioti? Jag har hackat i registret och lagt till ett nytt nyckelvärde som ska avaktivera XPs inbyggda brännarfunktion. Men det hjälper inte. Hur göra? :cry:
Citera
2003-07-26, 21:09
äldre konto (old)
Ej medlem
Såja, såja.. Nu ska vi inte brusa upp oss... ;-)

Inställningen du vill plocka bort har inget med WMP att göra utan är Auto-insert Notification som behöver slås av för den aktuella cd-driven. När du har brännaren påslagen och ansluten, öppna My Computer och klicka Properties för den aktuella driven. På Autoplay-fliken kan du sedan speca Take no action.

Vill du skruva mer på dylika inställningar kan jag rekommendera Tweak UI från Windows XP Powertoys: http://www.microsoft.com/windowsxp/p.../powertoys.asp. Observera att den senaste versionen kräver XP SP1.

///DM
Citera
2003-07-26, 21:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Wimp (hehe)

Tack darkmarc...du har räddat mig från för tidig död i hjärtattack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto