• 1
  • 2
2008-06-23, 16:50
Medlem
Tankishs avatar
Hejhej,

1. jo, jag har en sån här processormätare och nu helt plötsligt så bara *poff* så står den på 100% hela tiden. När jag spelar spel laggar det som aldrig förr och jag vet inte varför, nån som vet? Jag har provat att stänga ner alla program men det är fortfarande likadant.

2. Nu på sista tiden så har det kommit upp 'Glocalnets säkerhetspaket kan vara inaktuellt'. När jag klickar på meddelandet kommet det upp typ 'Skydd mot skadlig kod ' inaktuellt' sedan klickar jag på åtgärda och då kommer det upp Glocalnet (F-secure) fönstret men sen vet jag ej vad jag ska göra. Hjälp mig? Kan detta ha något att göra med fråga ett?
Citera
2008-06-23, 17:00
Medlem
devtonixs avatar
Scannat efter maskar och/eller trojaner?
Citera
2008-06-23, 17:05
Medlem
Tankishs avatar
Japp, hittar inget. Börjag orora mig för Glocalnet grejset?
Citera
2008-06-23, 17:12
Medlem
devtonixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
Japp, hittar inget. Börjag orora mig för Glocalnet grejset?

Nej.
Testa att formatera om hårddisken utan att installera Glocalnets programvaror.
Citera
2008-06-23, 17:16
Medlem
927s avatar
kolla via aktivitetshanteraren vilken process det är som tar all cpu
Citera
2008-06-23, 17:22
Medlem
Tankishs avatar
Det är iw3sp.exe som tar klockrent mycket mer än allt annat.
Citera
2008-06-23, 17:22
Medlem
McKenneths avatar
Hmmm!

Du har möjligtvis inte Vista?
I så fall, stäng inte av datorn så fort du går därifrån.
Vista har en massa hyss för sig med indexeringar m.m. sen kanske virusprogram, backupper o.s.v. körs så fort du startar datorn= 100%.
Låt den vara på ett par timmar varje dag när du inte sitter vid datorn så att den får pyssla med sitt ifred!
Är det inte det som är felet så har du antingen installerat något eller fått något skit......
Citera
2008-06-23, 17:26
Medlem
Tankishs avatar
Vista här! Okej, tack, det ska jag prova.

Hur kan man ta bort onödiga grejer för att trimma datorn? Såsom sidpanelen och andra grejer som man egentligen itne behöver?
Citera
2008-06-23, 17:38
Medlem
iNKLERs avatar
iw3sp.exe.. Är inte det en fil som tillhör CoD 4 ?

Annars hade jag likadant när jag hade vista jag installerade XP ist och Twekade de så att det ser ut som att jag ändå har Vista mitt tips är att göra dig av med vista om mde beter sig så. Som sagt vista håller på med sig sj hela tiden ...
Citera
2008-06-23, 17:49
Medlem
Tycker du Engelska inte är svårt och har lite datorvana kan jag rekomendera:
http://www.overclock.net/windows/166...ta-tweaks.html

Där finns det massor av tips på saker du kan stänga av och ändra för att öka prestandan i Vista.
Citera
2008-06-23, 18:22
Medlem
Tankishs avatar
Engelska är inte min starka sida precis och jag kan inte mkt om datorer men jag ska ta mig en titt. Tack så mycket!
Citera
2008-06-23, 18:23
Medlem
Tankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iNKLER
iw3sp.exe.. Är inte det en fil som tillhör CoD 4 ?

Annars hade jag likadant när jag hade vista jag installerade XP ist och Twekade de så att det ser ut som att jag ändå har Vista mitt tips är att göra dig av med vista om mde beter sig så. Som sagt vista håller på med sig sj hela tiden ...

Det var CoD4 jag hade igång, maxade 100 % direkt. Ska lyssna på McKenneth och sedan prova igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in