• 1
  • 2
2008-06-23, 13:37
Medlem
GhosteNs avatar
Hej!

Jag har ett problem som brjar g mig p nerverna, jag kan inte koppla min Mp3 till min Macbook. Det fungerar utan problem till min PC men eftersom jag nstan gtt ver helt till macen nu s blir det ganska krngligt att flytta filer osv. S jag ska vara kort, finns det ngot stt att f Macen eller Itunes att hitta mp3n? Mp3n ifrga r ngon sak jag kpte i Shanghai s det r en Kina mp3.
Jag vet att det finns en trd dr man kan stlla frgor om program , men jag tycker detta r en frga med hrdvara ocks.

Mvh
Citera
2008-06-23, 14:10
Medlem
mp3 r ett filformat, ingen sak du kan koppla in i en dator. Du kan prva att koppla in mp3-spelaren istllet, kanske funkar bttre

Eller som sagt, kp en Ipod.
Citera
2008-06-23, 14:10
Medlem
pythonxs avatar
I iTunes lr den aldrig dyka upp, dremot om mp3-spelaren stder UMS s ska den bara dyka upp som en usb-disk.
Citera
2008-06-23, 14:28
Medlem
Deeecs avatar
Nr du kopplar in och startar den ska den dyka upp som en flyttbar disk p ditt skrivbord. Slng ver filerna, klart!
Citera
2008-06-23, 14:30
Medlem
GhosteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Kp en iPod, cheap bastard.

Jo kper en iPhone 11e, men jag vill kunna fixa musik nu.

Citat:
mp3 r ett filformat, ingen sak du kan koppla in i en dator. Du kan prva att koppla in mp3-spelaren istllet, kanske funkar bttre

Eller som sagt, kp en Ipod.

Ah smart!..

Citat:
I iTunes lr den aldrig dyka upp, dremot om mp3-spelaren stder UMS s ska den bara dyka upp som en usb-disk.
Ok, vet du hur jag kollar detta?

Citat:
Nr du kopplar in och startar den ska den dyka upp som en flyttbar disk p ditt skrivbord. Slng ver filerna, klart!

Problemet r att den inte gr de. Ngra tips?
Senast redigerad av GhosteN 2008-06-23 kl. 14:32.
Citera
2008-06-23, 14:40
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhosteN
Ok, vet du hur jag kollar detta?
Problemet r att den inte gr de. Ngra tips?

Krver den speciella drivrutiner alt. speciell programvara i Windows?
Isfall r den inte UMS-kompatibel.

G in i Skivverktyg (Applikationer/Verktygsprogram) och kolla om den dyker upp dr.
Citera
2008-06-23, 15:16
Medlem
GhosteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Krver den speciella drivrutiner alt. speciell programvara i Windows?
Isfall r den inte UMS-kompatibel.

G in i Skivverktyg (Applikationer/Verktygsprogram) och kolla om den dyker upp dr.

Dr dk den upp. Vet dock inte vad jag skall gra r, har frskt radera informationen p mp3n genom det. men fr inte tilltelse.
Citera
2008-06-23, 17:45
Medlem
Deeecs avatar
Hade ett liknande problem med min iRiver, det berodde enligt dom p att nr jag tidigare anvnt den med min PC formaterades den till ett format som inte Macen frstr... typ...

Komiskt nog valde jag att helt enkelt prova en gng och d funkade det galant, men det hjlper ju inte dig, tyvrr
Citera
2008-06-23, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deeec
Hade ett liknande problem med min iRiver, det berodde enligt dom p att nr jag tidigare anvnt den med min PC formaterades den till ett format som inte Macen frstr... typ...

Komiskt nog valde jag att helt enkelt prova en gng och d funkade det galant, men det hjlper ju inte dig, tyvrr

ntfs? eller gr de att gra med en mp3spelare?
Citera
2008-06-23, 21:37
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Dr dk den upp. Vet dock inte vad jag skall gra r, har frskt radera informationen p mp3n genom det. men fr inte tilltelse.

Dyker den inte upp i sidofltet i finder?
Citera
2008-06-24, 07:34
Medlem
GhosteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deeec

Hmm, gick du in i skivverktyg d eller?

Citat:
Dyker den inte upp i sidofltet i finder?

Nepp tyvrr. Kopplade in den ny igen och fr detta "Datorn kan inte lsa inmatade skivan" Ngon som vet vad jag kan gra?
Citera
2008-06-24, 08:17
Medlem
mrhenkos avatar
Citat:
Ngon som vet vad jag kan gra?
Frskt formatera den i Skivverktyget igen. Om det inte funkar, ta en screen shot och lgg upp hr s blir det nog lttare att hjlpa dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in