Citat:
Ursprungligen postat av Pippi Långstrmp
Hur många av fallen är egentligen våldtäckter och hur många är fall då kvinnan i fråga har ångrat sig efteråt och därigenom fått för sig att hon blev våldtagen?
Jag känner ingen tjej som anmält en riktig våldtäckt men jag vet om 3 tjejer som har anmält våldtäckt efter att ha ångrat att dom har haft sex med någon efteråt.
Vad har du för umgänge då?
Jag känner ett skrämmande stort antal offer för sexualbrott, samt flera offer för hämndaktioner för påstådda sexualbrott. Flera av våldtäktsoffren är dessutom killar. Som verkligen inte har anmält nåt. Flera av dessa definierar det inte ens som våldtäkt om det är en tjej som rider av dem när de däckat på fyllan. Inte ens om tjejen blir gravid och föder barnet mot hans vilja ser han på det som "våldtäkt". (Å andra sidan kanske han ljuger och egentligen bara "ångrar" att han hade sex med henne.)
Och om det är en eller flera killar som våldtagit en heterosexuell kille kan du ju hoppa upp och klappa dig på att han är ytterst obenägen att anmäla.
Jag tror mörkertalet för manliga offer för sexualbrott är större än för kvinnliga offer.
Detta antagande förstås baserat på MITT umgänge - som mycket väl kan vara icke-representativt för befolkningen.
Du måste ju ha sånt i åtanke när du bedömer din omgivnings statistiska relevans in the big picture.