2008-06-23, 00:39
Medlem
Jepp så är det. Eller rättare sagt så anmäler 10% av sveriges kvinnor nån gång under livet en våldtäkt om fem tusen årligen anmäler våldtäkter som det är nu. För tio år sedan anmäldes hälften så många våldtäkter som nu och på åttiotalet låg siffran på under tusen om året.

5000*80 = 400000

80 är de år man lever.

400000 är 10% av fyra miljoner som är de svenska kvinnornas antal.

Detta bygger givetvis på att samma kvinna inte anmäler många våldtäkter.

Om man är lagd åt det hållet så kan man jämöra kurvor och lätt konstatera att antalet våldtäkter precis följer kurvan över antalet invandrare vi tar in. Nu ska man dock inte dra alla invandre över en kam för det utan tex ostasiater begår tom färre våldtäkter än svenskar om ens några. Toppar ligan gör nordafrikaner.
Senast redigerad av greenhorn 2008-06-23 kl. 00:49.
Citera
2008-06-23, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Jepp så är det. Eller rättare sagt så anmäler 10% av sveriges kvinnor nån gång under livet en våldtäkt om fem tusen årligen anmäler våldtäkter som det är nu. För tio år sedan anmäldes hälften så många våldtäkter som nu och på åttiotalet låg siffran på under tusen om året.

5000*80 = 400000

80 är de år man lever.

40000 är 10% av fyra miljoner som är de svenska kvinnornas antal.

Om man är lagd åt det hållet så kan man jämöra kurvor och lätt konstatera att antalet våldtäkter precis följer kurvan över antalet invandrare vi tar in. Nu ska man dock inte dra alla invandre över en kam för det utan tex ostasiater begår tom färre våldtäkter än svenskar om ens några. Toppar ligan gör nordafrikaner.

Kan vi inte få fram lite statistik på vilken kultur våldtäktsmännen kommer ifrån?
Sedan kanske vi kan få citera det hela på forum som feminetik.se och liknande sjukligheter?
Citera
2008-06-23, 05:46
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn

5000*80 = 400000

80 är de år man lever.

400000 är 10% av fyra miljoner som är de svenska kvinnornas antal.

På vilket sätt är det jämlikt? Eller är det ojämlikt tycker du?
Citera
2008-06-23, 06:53
Bannlyst
Hur många av fallen är egentligen våldtäckter och hur många är fall då kvinnan i fråga har ångrat sig efteråt och därigenom fått för sig att hon blev våldtagen?

Jag känner ingen tjej som anmält en riktig våldtäckt men jag vet om 3 tjejer som har anmält våldtäckt efter att ha ångrat att dom har haft sex med någon efteråt.
Citera
2008-06-23, 07:01
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi Långstrmp
Hur många av fallen är egentligen våldtäckter och hur många är fall då kvinnan i fråga har ångrat sig efteråt och därigenom fått för sig att hon blev våldtagen?

Jag känner ingen tjej som anmält en riktig våldtäckt men jag vet om 3 tjejer som har anmält våldtäckt efter att ha ångrat att dom har haft sex med någon efteråt.

Dags att byta umgänge kanske.

Ja det förekommer att kvinnor anmäler våldtäkter som inte begåtts eller inte kan bevisas.
Citera
2008-06-23, 07:18
Medlem
snuffomans avatar
Citat:

Oandra sidan så finns det troligen ett stort mörkertal också. T.ex. om någon "kompis" våldfört sig på fyllan och det hela blir lite diffust om det handlar om en "fyllegrej" eller ett brott. Alternativt alla de våldtäkter som sker i hemmet mellan sambos/makar.

Jag känner förövrigt inte heller någon som blivit våldtagen, men tjejer som blivit utnyttjade (tafsande på halvdäckade tjejer osv) känner jag däremot ett flertal som blivit.
Citera
2008-06-23, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuffoman
Oandra sidan så finns det troligen ett stort mörkertal också. T.ex. om någon "kompis" våldfört sig på fyllan och det hela blir lite diffust om det handlar om en "fyllegrej" eller ett brott. Alternativt alla de våldtäkter som sker i hemmet mellan sambos/makar.

Jag känner förövrigt inte heller någon som blivit våldtagen, men tjejer som blivit utnyttjade (tafsande på halvdäckade tjejer osv) känner jag däremot ett flertal som blivit.

Så när blev din mamma våldtagen av din pappa senast? Din syrra av svågern? Du verkar ha kännedom om det ämnet menar jag.

Det är få som känner någon som blivit våldtagen uppenbarligen - på samma sätt som det är väldigt få som känner någon kvinna som blivit misshandlad. Hur kan man då måla upp en bild där män i allmänhet är våldtäktsmän och misshandlare? Ah.. astronomiska mörkertalet! Naturligtvis!

Can you say... useful idiot?
Citera
2008-06-23, 08:03
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Så när blev din mamma våldtagen av din pappa senast? Din syrra av svågern? Du verkar ha kännedom om det ämnet menar jag.

Det är få som känner någon som blivit våldtagen uppenbarligen - på samma sätt som det är väldigt få som känner någon kvinna som blivit misshandlad. Hur kan man då måla upp en bild där män i allmänhet är våldtäktsmän och misshandlare? Ah.. astronomiska mörkertalet! Naturligtvis!

Läs ordentligt, han säger ju att han inte känner någon som blivit våldtagen.
Citera
2008-06-23, 08:25
Medlem
Låter helt sjukt mkt. Stämmer det så är det helt galet.
Citera
2008-06-24, 00:56
Medlem
snuffomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille

Så du tror alltså att det inte finns något mörkertal? Vid ett så pass känsligt brott som våldtäkt dessutom? Vidare så förutsätter du att alla tjejer som blivit våldtagna gärna går runt och berättar om det för allt och alla?

Med tanke på de patriakala hedersknyfflar vi har importerat in i landet så har nog hustruvåldtäkt blivit ett väldigt mycket vanligare fenomen också. Tror du att dessa kvinnor anmäler? Tror du de berättar om hur deras män spänner på dem för en tuff datakille som du? Tror du en tjej som skäms för mycket för att ens anmäla skulle gå runt och berätta för folk?

Jag undrar vem som är idioten av oss...
Citera
2008-06-24, 08:48
Medlem
Citat:

Vad har du för umgänge då?

Jag känner ett skrämmande stort antal offer för sexualbrott, samt flera offer för hämndaktioner för påstådda sexualbrott. Flera av våldtäktsoffren är dessutom killar. Som verkligen inte har anmält nåt. Flera av dessa definierar det inte ens som våldtäkt om det är en tjej som rider av dem när de däckat på fyllan. Inte ens om tjejen blir gravid och föder barnet mot hans vilja ser han på det som "våldtäkt". (Å andra sidan kanske han ljuger och egentligen bara "ångrar" att han hade sex med henne.)

Och om det är en eller flera killar som våldtagit en heterosexuell kille kan du ju hoppa upp och klappa dig på att han är ytterst obenägen att anmäla.
Jag tror mörkertalet för manliga offer för sexualbrott är större än för kvinnliga offer.
Detta antagande förstås baserat på MITT umgänge - som mycket väl kan vara icke-representativt för befolkningen.

Du måste ju ha sånt i åtanke när du bedömer din omgivnings statistiska relevans in the big picture.
Citera
2008-06-24, 14:30
Medlem
NomadSouls avatar
En av de mer komplexa frågor idag

Enligt min mening beror ökningen/"ökningen" huvudsakligen på två faktorer:

1. Riktiga våldtäkter, utomhusvåldtäkter, gruppvåldtäkter osv. beror givetvis på den ökande invandringen från kulturer med tveksam kvinnosyn. Det är statistiskt bevisat. Idioter som hänvisar till boken "Flickan och skulden" undanbedes.

2. Våldtäktslagen har i feminismens namn reformerats. Idag kan du "våldta" någon genom lite tafs, det är liksom så j-vla idiotiskt. Brottsprovokation är förbjudet i Sverige! MEN INTE NÄR DET GÄLLER SEXUALBROTT, vilket är så j-vla typiskt i vårt politiskt korrekta genusland. Kvinnor kan bete sig hur som helst och sen säga NEJ! utan att behöva ta något som helst ansvar. Det är ALDRIG rätt med våldtäkt, men det är FEL att lära kvinnor att de saknar ansvar inför sitt eget liv och hälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in