Har läst väldigt många tripp och rus-rapporter, men jag trodde aldrig någonsin att just om Alkohol skulle bli den bästa jag någonsin läst! Väldigt underhållande, TRAGISK, men väldigt underhållade.
Wow.. jag kunde bara inte slita mig.
Bland det bästa jag läst här (gäller båda delarna).
Men usch hoppas du lärt dig att ta det lugnt med alkoholen nu.
This_is_me skrev en väldigt bra rapport. Det går inte ens försöka beskriva hur det känns om man slutar tvärt efter någon eller några månaders mer eller mindre hårt supande varenda dag i veckan. Om man gör ett allvarligt försök till torrläggning så tar det minst 10-12 dagar innan man så smått ens börjar känna sig det minsta mänsklig igen. Sprängvärk i huvudet, andningsproblem, tio andra problem. Det är enklare i det läget att bara välja att fortsätta dricka.
Häromåret såg jag till att vara rejält lullig varenda dag i kanske 5 månader, fullständigt vansinnigt men jag ansåg då att jag behövde spriten, vinet och ölen för att kunna fungera övh. Att skriva en rus-rapport från den här perioden känns omöjligt. Begriper fortfarande inte hur många av er tycks komma ihåg så pass mycket detaljer från dag till dag..
Kikade inte igenom varenda sida i tråden nu men där stod väl bl.a att ts numera har full kontroll på spriten. Det tyckte jag själv att jag hade också.. Det gick hela år utan problem, men sen gick det åt helvete igen när man släppte garden, och sen var man nere i hålet igen, sen kämpade man sig upp bara för att trilla ner ännu en gång. Man tror att det är lugnt men sedan sitter man där igen
shit, vilket jävla slitage! får fan ångest bara av att läsa det
får mig att framstå som en kristen nykterist
kan tänka mig att det är ungefär så folk lever i ryssland
Viist man mår piss av att dricka 20 dagar på raken, men du blir inte alkolist på det. Det tar längre tid än så, ditt sug efter alkohol efter de 20 dagarna framkallade du bara själv, din hjärna blir inte kemiskt beroende av alkohol på så kort tid!
Viist man mår piss av att dricka 20 dagar på raken, men du blir inte alkolist på det. Det tar längre tid än så, ditt sug efter alkohol efter de 20 dagarna framkallade du bara själv, din hjärna blir inte kemiskt beroende av alkohol på så kort tid!
Som jag tror att jag tidigare skrivit i tråden drack jag inte måttligt innan dessa 20 dagar heller. Visst, jag drack inte lika hårt som under denna period men jag drack tillräckligt mycket för att jag skulle ha fått ett starkt sug efter alkohol om jag slutat dricka.