2008-06-22, 13:42
Medlem
danyhs avatar
Hey!

Jag har ett litet problem och det är att min mus funkar inte. och då är inte min mus sönder utan det är nått som har hänt med mjukvaran på datorn. för den känner inte någon kontakt till musen när jag sätter in den i usb:n. jag har provat bytt mus men inget funkar, och det är inte så att inte mina usb inte funkar eftersom jag har usb internet och det funkar.. sen har jag varit inne på enhetshanteraren och kollat lite, och där finns det 2 st okända enheter under usb. Sen kommer det upp en varnings skyllt hela tiden och det står "En usb-enhet känns inte igen".......

jag kan ju tillägga att dett problemt kom när jag gick ifrån datorn i ca en timme. ingen har rört datorn eller nått det bara kom dit.

så nu får jag använda ett program som heter mouse fighter och det är inte så kul!
tack på förhand!
Citera
2008-06-22, 13:50
Medlem
Shejkens avatar
Prova uppdatera till USB 2.0!
Googla på '"ditt moderkortsnamn" USB 2.0 Drivers' så ska du se att du finner!
Citera
2008-06-22, 15:12
Medlem
danyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
Prova uppdatera till USB 2.0!
Googla på '"ditt moderkortsnamn" USB 2.0 Drivers' så ska du se att du finner!

glömde skriva att jag har usb 2.0.. men iallfall så funkade inte det
Citera
2008-06-22, 17:31
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Å hur vet du att din mus inte är sönder?
Citera
2008-06-22, 19:20
Medlem
danyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Å hur vet du att din mus inte är sönder?

för att jag har provat 3 st olika. Sen har jag även provat alla mina usb uttag bak i datorn.
Citera
2008-06-22, 19:58
Medlem
Qmezs avatar
kolla i BIOS efter någon inställning som kan han avaktiverats, till exempel vet jag att vissa äldre datorer har en "usb keyboard enabled"-funktion...
Citera
2008-06-22, 21:17
Medlem
danyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qmez
kolla i BIOS efter någon inställning som kan han avaktiverats, till exempel vet jag att vissa äldre datorer har en "usb keyboard enabled"-funktion...

Okey ska kolla. Men kan tillägga att jag har en väldigt ny dator som jag har byggt själv. och allt har funkat bra.
men vet du om felet kan vara att jag behöver en drivrutin som stödjer "Usb mus" Som kanske har försvunnit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in