Citat:
Ursprungligen postat av g.en
Jag tror att man mste vara verens om vad en rasist r, fr att kunna diskutera vad en antirasist r.
Det r ju inte s att de som kallas fr antirasister r emot sjlva rasindelningen. Antirasister r vl de som r emot de som r rasister.
Det r skillnad mellan det, och det TS skriver tycker jag!
Men ska man vara emot rasism och rasister, s "mste" man vl rimligtvis vara emot sjlva tanken om rasindelning? I annat fall r ju antirasisterna "anti" mnniskorna (som r rasister) istllet fr att vara "anti" synsttet och rasismen i sig.
Rasister lgger fram sina FAKTA fr att vissa raser har vissa egenskaper.
Antirasister r emot detta tnk med indelning i raser och deras respektive "egenskaper" och lgger fram sina FAKTA fr att "vi alla r mnniskor", "alla r lika" och andra klyschor.
Jag frsker allts stlla fakta mot fakta. Inte fr att f fram EN sanning, utan fr att pvisa det tomma i att vara "anti" fakta.
Det handlar inte om tyckande och smak, som att vara anti-folkpartist, anti-vegetarian, eller anti-djurgrdare.
terigen, ifall antirasisterna skulle ha rtt och det inte fanns olika raser och sledes heller inget som heter rasism, s skulle "rasindelarna" bara vara en samling stollar helt utan verklighetsfrankring. Drmed skulle de vara lika mycket att vara "anti" mot, som de som tror att jorden r platt eller att Elvis lever.