2008-06-21, 22:43
Medlem
min polare skrev till på msn för några dagar sen och skrev " va fan heter du så där för?" jag fatta ingenting, stod bara mitt msn-namn när jag kollade. Han skickade sen en screenshot från vad som visades på hans skärm där de stod att jag hette mitt namn, och sen att jag hatar min flickvän, de visades bara i 1 minut kanske enligt han. men på min dator stod de inte så. helt stört. jag loggades inte ut från msn eller något heller. Jag bytte hur som helst lösenord. Sen idag så hände det igen. Samma polare igen såg att jag hette något fett skumt som jag inte vill gå in på, men de hade med min flickvän att göra. de visades också bara kanske 1 minut och sen försvann de igen.
Jag anar att min polare kan ha något med de hela å göra eftersom de e bara han som har sett det, men han verkar inte va den typen som gör de..
e min dtor hackad? har inte märkt något fel på den alls, den funkar utmärkt och allt e kvar på den, msn-namn har inte ens händrats på min mac-msn, men på min polares pc 2 gånger, han visade dessutom bevis genom screenshotet han tog på sin dator där de står klart å tydligt. Han skulle heller aldrig göra en sån taskig sak så han ligger nog inte bakom de
e de ett virus? har en macbook dessutom. så jag vet inte riktigt vad detta kan va, önskar all hjälp jag kan få
Senast redigerad av headbanger 2008-06-21 kl. 23:41.
Citera
2008-06-21, 23:08
Medlem
JonatanJJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headbanger
min polare skrev till på msn för några dagar sen och skrev " va fan heter du så där för?" jag fatta ingenting, stod bara mitt msn-namn när jag kollade. Han skickade sen en screenshot från vad som visades på hans skärm där de stod att jag hette mitt namn, och sen att jag hatar min flickvän, de visades bara i 1 minut kanske enligt han. men på min dator stod de inte så. helt stört. jag loggades inte ut från msn eller något heller. Jag bytte hur som helst lösenord. Sen idag så hände det igen. Samma polare igen såg att jag hette något fett skumt som jag inte vill gå in på, men de hade med min flickvän att göra. de visades också bara kanske 1 minut och sen försvann de igen.
Jag anar att min polare kan ha något med de hela å göra eftersom de e bara han som har sett det, men han verkar inte va den typen som gör de..
e min dtor hackad? har inte märkt något fel på den alls, har inte ens sett att mitt msn-namn har händrats men tydligen enligt min polare, han visade dessutom bevis genom screenshotet han tog på sin dator där de står klart å tydligt. Han skulle heller aldrig göra en sån taskig sak så han ligger nog ine bakom de
e de ett virus? har en macbook dessutom. så jag vet inte riktigt vad detta kan va, önskar all hjälp jag kan få
"Helt stört asså", du kan väl börja med att fråga om andra ser samma sak, annars har han väl just hittat paint och hur man målar vitt och gör text.
Citera
2008-06-21, 23:13
Medlem
dole95s avatar
Citat:
e min dtor hackad? har inte märkt något fel på den alls, har inte ens sett att mitt msn-namn har händrats men tydligen enligt min polare, han visade dessutom bevis genom screenshotet han tog på sin dator där de står klart å tydligt. Han skulle heller aldrig göra en sån taskig sak så han ligger nog ine bakom de

Låter som om det är photoshoppat. Har du frågat något annan vad ditt personliga meddelande är? Om andra ser att det står något som inte borde stå där så har du råkat ut för något skumt. Du är ju inte skyddad från malware bara för att du har en macbook.
Citera
2008-06-21, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dole95
Låter som om det är photoshoppat. Har du frågat något annan vad ditt personliga meddelande är? Om andra ser att det står något som inte borde stå där så har du råkat ut för något skumt. Du är ju inte skyddad från malware bara för att du har en macbook.

ingen annan har sett att jag heter något skumt förutom min polare.
malware vad e de?
Citera
2008-06-21, 23:17
Medlem
Bensos avatar
Hade en MSN kontakt som kopiera personliga texter från en annan kontakt.
Verkade vara någon bugg hos klienten.
Citera
2008-06-21, 23:21
Medlem
DaVajjs avatar
IT-Säkerhet -> Datoranvändning - Mac OS

// Mod
Citera
2008-06-22, 00:20
Medlem
mrhenkos avatar
Citat:
ingen annan har sett att jag heter något skumt förutom min polare.
Det låter ju helt klart som om han djävlas med dig genom att modifiera screen shots. Vilken MSN-klient använder du?

Citat:
malware vad e de?
Från Wikipedia:
Citat:
Malware (sabotageprogram) kommer av de engelska orden Malicious Software, och är ett samlingsbegrepp för datorprogram som installeras på en dator eller ett datornätverk utan administratörens samtycke. Det kan vara maskar, virus, trojaner, adware, spyware eller keyloggers.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Malware

Mer info finns även på engelska Wikipedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Malware
Citera
2008-06-22, 01:55
Medlem
messenger:mac står de, vet inte om den heter något mer än så
Citera
2008-06-22, 02:00
Bannlyst
Eller så har din kompis helt enkelt upptäckt Photoshop.
Citera
2008-06-22, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrhenko
Det låter ju helt klart som om han djävlas med dig genom att modifiera screen shots. Vilken MSN-klient använder du?

Från Wikipedia:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Malware

Mer info finns även på engelska Wikipedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Malware

messenger:mac står de, vet inte om den heter något mer än så
Citera
2008-06-22, 05:42
Medlem
Det är ju namnet på klienten, kör adiumx istället...
Citera
2008-06-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gruvan
Det är ju namnet på klienten, kör adiumx istället...

Jupp jupp - gör som ovanstående säger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in