• 2
  • 3
2008-06-23, 15:47
Medlem
rostigcykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoXaZer
Kolla vad du får för hastighet på www.bredbandskollen.se

Skicka : 2,12mbit/sek

Ta emot: 13,43mbit/sek

En sak till, är det möjligt att ta bort windows när man väl har fått på ubuntu? Så ALLT försvinner. Försvinner från bootmenyn och så också.
Citera
2008-06-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigcykel
En sak till, är det möjligt att ta bort windows när man väl har fått på ubuntu? Så ALLT försvinner. Försvinner från bootmenyn och så också.

Formatering som gäller isf.. och då måste du antagligen installera om linux eller vad du nu försöker inte installera..
Citera
2008-06-23, 15:56
Medlem
rostigcykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Formatering som gäller isf.. och då måste du antagligen installera om linux eller vad du nu försöker inte installera..

Aha =/ alltså är det inget val eftersom jag inte kan boota linuxskivan sen ändå =(
Citera
2008-06-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigcykel
Skicka : 2,12mbit/sek

Ta emot: 13,43mbit/sek

Beror på hur du installerat, har du installerat ubuntu genom windows så lär du nog formatera. Är det fristående är det bara att ta bort windowspartitonen och ta bort det valet ur boot menyn.
Citera
2008-06-26, 17:26
Medlem
rostigcykels avatar
Lyckades ändra booten nu genom att gå in på typ en annan BIOS? spammade alla knapparna jag kunde och kom in på en lista där man faktist kunde ändra bootordningen så nu har jag lyckats installera ubuntu men det var jävligt segt på min dator så jag installerade xubuntu och det var också lite för segt för att bara surfa, så nu ska jag testa en av dom lite mer lättviktar distrubitionerna. Så tack för allt! tråden kan låsas
Citera
2008-06-26, 17:44
Medlem
Flärps avatar
Kör Debian (Ubuntu är byggd på denna så upplevelsen är ganska lika) och kör en fönsterhanterare likt Flux/OpenBox eller wmii. Eller som någon ovan sa, testa DeLi.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in