2008-06-23, 00:54
Medlem
Någonting måste verkligen vara fel.. Datorn måste vara helt sabbad.

Vad har du för CPU på den där besten? Och alla andra specifikationer?
Citera
2008-06-23, 01:32
Medlem
rostigcykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Någonting måste verkligen vara fel.. Datorn måste vara helt sabbad.

Vad har du för CPU på den där besten? Och alla andra specifikationer?

Det är en Sony Vaio Pcg-z600ne

650MHz Intel Pentium III
128Mb of SDRAM (kan dock uppgraderas till hela 256mb! men vem behöver sån kraft?)
12gb hårddisk

Dock så är jag på 71% nu! (Det verkar gå extra sakta på filer som startar på "lib")
Senast redigerad av rostigcykel 2008-06-23 kl. 01:36.
Citera
2008-06-23, 01:57
Bannlyst
Nu vet jag visserligen att du vill ha Ubuntu..men har du prövat damn small linux

http://www.damnsmalllinux.org/

(kräver bara 128mb i RAM)
Senast redigerad av ubuntu33 2008-06-23 kl. 02:10.
Citera
2008-06-23, 02:24
Medlem
rostigcykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubuntu33
Nu vet jag visserligen att du vill ha Ubuntu..men har du prövat damn small linux

http://www.damnsmalllinux.org/

(kräver bara 128mb i RAM)

Ska testa om det inte går att installera klart. Men ubuntu verkar bäst för mig eftersom jag inte har någon erfarenhet alls med linux och ubuntu är lättast vad jag vet..
Citera
2008-06-23, 06:10
Medlem
nat0ns avatar
du kan alltid försöka med Fluxbuntu eller Deli Linux
Citera
2008-06-23, 07:08
Medlem
SchackMatts avatar
Jag har installerat både Ubuntu och Debian (inte samtidigt) på en riktig rishög med 128MB RAM och en CPU ifrån tidig bronsålder, och jag fick inga varningar om minnesbrist. Installationen av Debian tog knappt en timme och installationen av Ubuntu tog nog inte mycket längre tid. För Debian använde jag netinstall-skivan första gången och vanlig installations-CD andra gången. Jag förstår därför inte varför det har tagit dig flera timmar att installera Ubuntu på din dator. Någonting är förmodligen fel, men vi får hoppas att det fungerar ändå.
Citera
2008-06-23, 07:21
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigcykel
"Select and install software" är på 70% !! det är helt makalöst så snabbt det går
Använder du något slags netinstall, och har du i sådant fall en långsam Internetuppkoppling? Det skulle ju förklara hastigheten …
Citera
2008-06-23, 11:28
Medlem
rostigcykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
Använder du något slags netinstall, och har du i sådant fall en långsam Internetuppkoppling? Det skulle ju förklara hastigheten …

Jag använde wubi, vilket betyder att den laddar ner allt från nätet. Jag har 24/3 lina så det borde inte va några problem. Man såg ju till och med när den laddade ner filen åt mig, det tog ungefär 20min.
Citera
2008-06-23, 12:26
Medlem
Citat:
Jag använde wubi, vilket betyder att den laddar ner allt från nätet. Jag har 24/3 lina så det borde inte va några problem. Man såg ju till och med när den laddade ner filen åt mig, det tog ungefär 20min.

Du eller någon annan på samma lina sitter inte och leechar/seedar torrenter? Det kan förklara hastigheten.
Citera
2008-06-23, 12:44
Medlem
rostigcykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoXaZer
Du eller någon annan på samma lina sitter inte och leechar/seedar torrenter? Det kan förklara hastigheten.

Nope, får bara in typ hälften av hastigheten i huset för vi bor långt ifrån centralen. Sen var deras ftp inte den snabbaste
Citera
2008-06-23, 13:24
Medlem
Citat:
Nope, får bara in typ hälften av hastigheten i huset för vi bor långt ifrån centralen. Sen var deras ftp inte den snabbaste

Kolla vad du får för hastighet på www.bredbandskollen.se
Senast redigerad av RoXaZer 2008-06-23 kl. 13:27.
Citera
2008-06-23, 15:45
Medlem
Oerhört mystiskt det här.. 600 MHz ska defentivt klara av att installera snabbare än så.

Jag installerade mha. Ubuntu 8.04 Alternative CD på en P3a @ 866 MHz och 512 MB RAM för bara några dar sedan. Kör Crackad CoD4 server på den för närvarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in