Gör som jag gjorde..
Jag flyttade nyligen in i en liten lägenhet på 33kvm (läs studentlägenhet utan förråd) med väldigt lite förvaringsutrymmen och hade lite panik över vart alla saker skulle få plats. Jag ville då ha förvaring under min 140cm breda säng. Jag letade upp 3 gamla ikea skåp (60cm breda, 40cm djupa och 2 byråar (60cm breda, 20cm djupa).
Sedan ställde jag upp skåpen bredvid varandra och byråarna vid ena änden. Därefter gjorde jag ordning en stadig ram (rektangel av 2"*4" reglar 140*200cm) och kapade till 2 stadiga ben samt stag (kanske onödiga men ibland kan en stadig säng vara bra =)
Jag fäste ramen ovanpå skåpen och ena byrån samt monterade dit benen.
På den andra byrån monterade jag hjul med låsning för att enkelt kunna dra den in och ut under sängen (förvaring bakom byrån under sängen).
Obs! Jag höjde skåpen och den ena byrån för att den andra byrån skulle ha lite frispel (2mm typ efter att hjulen var monterade).
Är riktigt nöjd med byggnation, visst kan det kännas lite ovant med sängen 120cm upp i luften men med dem förvaringsmöjligheterna är det helt klart värt det. Mest nöjd med byrån på hjul för att utnyttja döutrymmet under sängen som annars lätt blir.. (1,44m^3 rymmer massor om man packar väl

(1m brett, 1,8m långt 0,8m högt ungefär)