fattar inte hur monty python kunde vara sfre sin tid. Sketcherna r i mngt och mycket hgaktuella frtfarande, och humorn r tidls. Fr att inte tala om animationerna, av Terry Gilliam.
Fiskdngardansen: John Cleese och Michael Palin i kakiuniformer... underbart!
Spam r en brittisk vidrig matrtt, en slabbigt smaklst storkok av fett och matrester. Det r det de sjunger om, och det r nog matrtten som mail-spam ftt namn av.
Nn nmnde de tyska avsnitten. De gjorde faktiskt en hel serie avsnitt p tyska. Och det var inte p skoj de var p tyska, avsnitten gjordes fr att sndas i tyskland, dr man annars dubbar istllet fr att texta. De finns skert att bestlla frn tyskland. Sk p tyska internetbutiker fr film.
Det finns en rtts go som jag tror r i "Eric the Viking" (som fr vrigt r deras smsta film tycker jag) och det r ett gng med vikingar som springer omkring och viftar med sina svrd skriker: "Rape! Plunder! Plunder! Rape!". Klipp till en ful jvla hagga som skriker "Yeeeah!". Tillbaka till vikingarna: "Plunder! Plunder! Plunder!" Den e stilfull
Min favorit r nog "Upper Class Twit of the year" dr dom springer runt p en fotbollsplan och tvlar i grenar som Sparka Tiggaren, Frolmpa kyparen, Backa ver gamla damer... Sanslst kul
Jag gillar den dr nr dom skryter om vem som hade det vrst nr dom var barn.
- I went up half an hour before I went to bed.........
Den r iofs inte python om jag inte missminner mig. r inte den en live frn en policemans secret ball med delar av pythongnget? Har fr mig att Rowan Atikson r med ocks. Rtta mig om jag har fel.
Den r iofs inte python om jag inte missminner mig. r inte den en live frn en policemans secret ball med delar av pythongnget? Har fr mig att Rowan Atikson r med ocks. Rtta mig om jag har fel.
Dr jag sg det var i live at hollywood bowl, Atkinson r med men det r ju en massa frn MP med.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!