2009-06-25, 15:35
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Ja han är spagge, han lämnade Italien för att moderklubben inte kunde matcha löneerbjudandet, som i sin tur beror på att engelska klubbar får skriva proffskontrakt i lägre åldrar.
Davide Petrucci en otroligt lovande Romaspelare gjorde detsamma.
Vill bara spotta sir alex fergusson i ansiktet.
Tvi vad jag hatar den moderna fotbollen.
Citera
2009-07-05, 15:20
Medlem
Jag skriver i denna tråd eftersom jag inte riktigt vet om det är läge att starta en ny ännu. Läget för Cagliari är som följer.

Cagliari har som väntat förlorat Acqufresca, men har istället gjort ett intressant nyförvärv i form av brasilianaren Nene från portugisiska ligan. Han kostade 4,5 MEURO vilket är mycket för ett lag som Cagliari. Tydligen är hans främsta egenskap att vara på rätt ställe och trycka in bollarna, likt Pippo. Tillsammans med Jeda kan detta bli riktigt bra.

http://www.youtube.com/watch?v=8MEgnEMwGOE

Marchetti (25 år) har av Buffon blivit utsedd till hans efterträdare i landslaget, och är redan en av Serie As bästa målvakter.

I försvaret gör förmodligen Lopez (35 år) sin 12:e säsong, och kommer där att styra Pisano (23 år), Astori (22 år) och Canini (24 år). Eventuellt så spelar Agostini (29 år) istället för Lopez.

Mittfältets offensiva kraft är Cossu (29 år), som imponerade den senaste säsongen. Även Biondini (26 år) imponerar på mig, och utgör tillsammans med trotjänaren Conti (30 år) ryggraden i Cagliari. Fini (35 år) hade också en riktigt bra säsong nu senast.

Förutom dessa så finns Parola (30 år) och Lazzari (24 år). Men framförallt så finns Sivakov (21 år) förra årets nyförvärv från Bates dvs med CL erfarenhet, samt Acosta (20 år). Dessa båda kan bli hur stora som helst. Men de får nog nöja sig med inhopp detta året. Sivakov var inte med i Vitrysslands match mot Sverige i U21 EM, men var däremot med mot Serbien och Italien. Som kuriosa så sänktes Vitryssland av Cagliarispelaren Acquafresca, som gjorde två mål (1-2).

I anfallet har vi som sagt brassarna Jeda (30 år) och Nene (26 år). Dessutom finns Matri (24 år), Larrivay (24 år) och Ragatzu (18 år).

Försvaret skulle kunna vara tryggare och detsamma skulle jag vilja säga om anfallet om nu Nene floppar, men mittfältet känns stabilt och bra.

Bra sida att följa calciomercato:
http://www.gazzetta.it/Calcio/Calciomercato/probabili_formazioni_mercato.shtml
Citera
2009-07-05, 16:10
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Intressant om Cagliari, tror på en upprepning av fjolårets fina säsong, med bud på en klättring en eller två placeringar.

Haha, calciomercato har varken Camo eller DP i startelvan, vilka jubelidioter. Juve skall spela såhär kommande säsong beroende på vem av D'Agostino och Melo som kommer. Jag ser helst att det införskaffas två nya ytterbackar som går direkt in i startelvan men som det är nu får vi nöja oss med dom knappt dugliga Grygera och Molinaro. Räknar med att Trez går till Lyon.

4-3-2-1 "Julgranen"
Buffon
Zebina Cannavaro Chiellini Molinaro
Marchisio Sissoko D'Agostino/Melo
Diego/Giovinco Camoranesi/Del Piero
Amauri/Iaquinta

4-2-3-1

Sissoko Marchisio
Camoranesi Diego Giovinco
Amauri

4-3-1-2

Marchisio Sissoko D'Agostino/Melo/Camoranesi
Diego/Giovinco
Del Piero Amauri

Känns skönt att ha spelare som Diego, Camoranesi, Giovinco och Del Piero som kan ta hand om flertalet roller i dom olika formationerna. Ännu vet vi inte hur Ferrara tänker men det finns inget som tyder på en 4-4-2 nu när Diego är inköpt och man jagar D'Agostino och Melo. Men för skojs skull:

Camoranesi Sissoko Diego Giovinco
Del Piero Amauri

Hur det än blir så tror jag starkt på Scudetton. Försvarsspelet är ett problem men det finns hopp om att Cannavaro får en nytändning.
Citera
2009-07-05, 17:04
Medlem
Låt oss hoppas att La Gazzetta i detta fallet verkligen är jubelidioter och att de inte sitter på någon inside information. Att någon av Camoranesi, Del Piero och Giovinco hålls utanför startelvan då och då kan jag köpa, men att ingen av dem skulle få plats är inte bara tragiskt utan även idiotiskt. Exakt hur offensivt laget kan formeras beror dock ganska mycket på hur bra Cannavaro fortfarande är.

Juventus håller på att skapa ett nytt storlag, helt färdigt är det kanske ännu inte riktigt, men de redan slå samtliga lag i världen.
Citera
2009-07-06, 18:31
Medlem
Eternys avatar
Milan fansen protesterade idag utanför Milanello.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/italien/article5478176.ab

På banderollen:

Eto'o värd: 80 miljoner euro mastercard.
Ronaldo värd: 120 miljoner euro mastercard.
Messi värd: 180 miljoner euro mastercard.
Kaka inget pris.
Citera
2009-07-06, 19:47
Medlem
Banderollen är ifrån en match.

Dom protesterade emot Silvios uttalande igår som löd i stil med det klassiska "We are fine as we are". Det är brigate med "baronen" som är i farten. Samma rötägg som buade Maldini.
Citera
2009-07-06, 22:10
Medlem
4522s avatar
Det är alltid fint att kika in i den här tråden när abstinensen slår över. Eftersom ni redan börjat förmedla läget i era klubbar kan jag inte vara sämre. För den som inte orkar läsa mitt dravel kan jag konstatera att i dagsläget är Udinese en sämre klubb än innan sommaren.

För tillfället är det endast Quagliarella som flytt Friuli för sin kära hemstad och jag är lite tudelad till flytten. Det går inte förneka att han gjort mycket gott för klubben, träffat mitt hjärta och bjudit på många vackra stunder. Dock så kommer det som vanligt ett men, han gjorde lite för få mål för att avsaknaden ska kännas enorm. Att göra det spektakulärt är en sak men alla pyttsar räknas och kvantitet är att föredra.

När det gäller övriga rykten ut så har D'Agostinos vara eller icke vara blivit en utdragen affär. Juventus håller hårt i plånboken samtidigt som Udinese försöker kräma ur varenda cent alternativt spelare i utbyte. Med tanke på klubbens ekonomiska ställning är det mycket troligt att han kommer lämna till slut. Då kan vi börja snacka om tunga förluster.

Om vi tittar på den befintliga truppen så ser målvakterna relativt stabila ut. Handanovic som är blotta 24 år har parkerat som första keeper, vilket är riktigt fint. Han kan agera lite halvdant i luftrummet men på linjen är det få målvakter i Italien som når upp tills hans reflexer. Hoppas han kan växa ytterligare och blomma ut till den stormålvakt han faktiskt kan bli.

Försvaret är fortfarande lagets svaga sida. Många gånger har man otroligt svårt med positionsspelet och det blir extra tydligt med endast tre gubbar på mittfältet. Många hyllar Zapata till skyarna men han gjorde en "mellansäsong" 2008/2009 och stod för en hel del oacceptabla misstag i defensiven. Det känns som att Felipe varit med i hundra år men han är faktiskt bara 24 år, en skön försvarare med många kvalitéer. Pasquale kom in och överraskade positivt på Lukovics bekostnad, han springer mycket och hotar motståndarna på många punkter. Måste dock lära sig att slå bollen i rätt läge, det känns som att han felprioriterar allt för ofta.

Mittfältet är gediget, försvinner D'Agostino blir det dock en helt annan femma. I dagsläget har man allt som behövs på mitten. En defensiv men spelskicklig grovjobbare i Inler, som axlar stora delar av det kollektiva försvarsspelet och gör det med bravur. D'Agostino kan ses som lagets Pirlo med ett brett register i offensiven. Han kan slå långa, banbrytande krossar eller känsliga instick samtidigt som han tenderar att hota med sin grymma vänsterfot. Det här toppas med en otroligt kvick, teknisk och spelskicklig Asamoah som kan trolla med dom flesta försvaren.

Tridenten är något sargad utan Quagliarella men troligtvis har Marino sett det alla sett, en mognare Sanchez som kan ta större utrymme kommande säsong. Vi får hoppas att Di Natale kommer tillbaka i gammal storform och att Corradi kan leverera som centertank i mitten. Som backup på den platsen finner vi nyförvärvet Caruso som tydligen ska vara samma spelartyp. Jag har länge efterfrågat en central anfallare som liknar Iaquinta eller Bierhoff och hoppas att någon kan bli halvt så bra. Får se om en till anfallare försvinner och då lär det bli Pepe.

Summan av kardemumman är att det hela ser väldigt ovisst ut för tillfället. Det har värvats många talanger som är up and coming. Det lär dock ta en halv säsong innan någon kan prestera och kanske ännu längre tid för vissa. Men det är spännande namn och klubbens scouter har lyckats förut så jag hyser stort hopp till värvningarna.

Handanovic

Zapata - Felipe - Domizzi - Pasquale

Inler - D'Agostino - Asamoah

Pepe - Corradi - Di Natale
Senast redigerad av 4522 2009-07-06 kl. 22:19.
Citera
2009-07-06, 22:45
Medlem
Crerands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Davide Petrucci en otroligt lovande Romaspelare gjorde detsamma.
Vill bara spotta sir alex fergusson i ansiktet.
Tvi vad jag hatar den moderna fotbollen.

Och nu dom senaste dagarna har det rapporterats om att Empolis Alberto Massacci är på väg till samma klubb.
Citera
2009-07-07, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Fantastisk lägesrapport för Udinese

Precis som BonhommeDeNeige så kommer du med en brilliant lägesanalys av ditt lags (Udineses) situation. Strålande bevis på varför trådarna om Serie A aldrig vilar. Vi lever med lagen, vi analyserar styrkorna, svagheterna, konkurrenterna och övriga faktorer som kan påverka.

Jag hoppas att D’Agostino stannar i Udinese. Inte för att Juventus inte skulle ha stor nytta av honom, utan för attt han skulle spela en viktig och ständig roll i Udinese. Juventus kan klara sig utan honom.

Citat:
Ursprungligen postat av SirGrunge
Banderollen är ifrån en match.

Dom protesterade emot Silvios uttalande igår som löd i stil med det klassiska "We are fine as we are". Det är brigate med "baronen" som är i farten. Samma rötägg som buade Maldini.

Att som Milanisti anklaga Berlusconi eller Maldini visar inte bara på idioti utan även på fullständig brist på kunskap om sin klubbs historia.

Milan står hyfsat väl rustade. Med Borriello och Pato har man några av de bästa avslutarna i världen ( inte minst med Pippo på bänken). Har man dessutom Pirlo och Ronaldinho som de som ska stå för passningarna, samt Zambrotta och Jankulovski/Flamini/Oddo som fixar inläggen. Med Gattuso och Ambrosini som balans-spelare samt Nesta och Thiago i defensiven så kan de slå alla lag då de har en bra dag. Stabiliteten (och naturligtvis målvakten) lämnar dock vissa tvivel, inte minst pga skadebenägenheten.

Självklart vill milanisti att Milan satsar stort. Lite som vi som följer Serie A vill att alla de italienska klubbarna ska satsa stort. Men samtidigt så ser jag ( som faktiskt får löjligt bra betalt för att kunna leverera ekonomiska analyser, dock i viss mån i andra sammanhang) det kloka i att hålla igen dessa åren. Att som de spanska lagen och en del av de engelska, gräva sin egen grav (likt Lazio och fiorentina tidigare gjorde) vill jag inte se igen. Jag är därför nöjd med att man köper rätt spelare till de rätta lagen, istället för de största namnen till varje pris.
Citera
2009-07-07, 10:24
Medlem
Milan kommer ju att handla, det gjorde Galliani klar under presskonferensen igår.
Men inte förens i Augusti och fann lite humor i att Galliani passade på att säga att Real Madrid förstört transfermarknaden. Föreningen gick i fjol ut med klargörandet att den ska leva på egna tillgångar och förbli skuldfri. Vilket i sig är bakgrunden till "besparingarna" man nu sett.
Själv är jag smått orolig över lagets bredd men det förändras.
Källa:
http://www.acmilan.com/NewsDetail.aspx?idNews=87174
Citera
2009-07-07, 11:51
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det är alltid fint att kika in i den här tråden när abstinensen slår över. Eftersom ni redan börjat förmedla läget i era klubbar kan jag inte vara sämre. För den som inte orkar läsa mitt dravel kan jag konstatera att i dagsläget är Udinese en sämre klubb än innan sommaren.

För tillfället är det endast Quagliarella som flytt Friuli för sin kära hemstad och jag är lite tudelad till flytten. Det går inte förneka att han gjort mycket gott för klubben, träffat mitt hjärta och bjudit på många vackra stunder. Dock så kommer det som vanligt ett men, han gjorde lite för få mål för att avsaknaden ska kännas enorm. Att göra det spektakulärt är en sak men alla pyttsar räknas och kvantitet är att föredra.

När det gäller övriga rykten ut så har D'Agostinos vara eller icke vara blivit en utdragen affär. Juventus håller hårt i plånboken samtidigt som Udinese försöker kräma ur varenda cent alternativt spelare i utbyte. Med tanke på klubbens ekonomiska ställning är det mycket troligt att han kommer lämna till slut. Då kan vi börja snacka om tunga förluster.

Om vi tittar på den befintliga truppen så ser målvakterna relativt stabila ut. Handanovic som är blotta 24 år har parkerat som första keeper, vilket är riktigt fint. Han kan agera lite halvdant i luftrummet men på linjen är det få målvakter i Italien som når upp tills hans reflexer. Hoppas han kan växa ytterligare och blomma ut till den stormålvakt han faktiskt kan bli.

Försvaret är fortfarande lagets svaga sida. Många gånger har man otroligt svårt med positionsspelet och det blir extra tydligt med endast tre gubbar på mittfältet. Många hyllar Zapata till skyarna men han gjorde en "mellansäsong" 2008/2009 och stod för en hel del oacceptabla misstag i defensiven. Det känns som att Felipe varit med i hundra år men han är faktiskt bara 24 år, en skön försvarare med många kvalitéer. Pasquale kom in och överraskade positivt på Lukovics bekostnad, han springer mycket och hotar motståndarna på många punkter. Måste dock lära sig att slå bollen i rätt läge, det känns som att han felprioriterar allt för ofta.

Mittfältet är gediget, försvinner D'Agostino blir det dock en helt annan femma. I dagsläget har man allt som behövs på mitten. En defensiv men spelskicklig grovjobbare i Inler, som axlar stora delar av det kollektiva försvarsspelet och gör det med bravur. D'Agostino kan ses som lagets Pirlo med ett brett register i offensiven. Han kan slå långa, banbrytande krossar eller känsliga instick samtidigt som han tenderar att hota med sin grymma vänsterfot. Det här toppas med en otroligt kvick, teknisk och spelskicklig Asamoah som kan trolla med dom flesta försvaren.

Tridenten är något sargad utan Quagliarella men troligtvis har Marino sett det alla sett, en mognare Sanchez som kan ta större utrymme kommande säsong. Vi får hoppas att Di Natale kommer tillbaka i gammal storform och att Corradi kan leverera som centertank i mitten. Som backup på den platsen finner vi nyförvärvet Caruso som tydligen ska vara samma spelartyp. Jag har länge efterfrågat en central anfallare som liknar Iaquinta eller Bierhoff och hoppas att någon kan bli halvt så bra. Får se om en till anfallare försvinner och då lär det bli Pepe.

Summan av kardemumman är att det hela ser väldigt ovisst ut för tillfället. Det har värvats många talanger som är up and coming. Det lär dock ta en halv säsong innan någon kan prestera och kanske ännu längre tid för vissa. Men det är spännande namn och klubbens scouter har lyckats förut så jag hyser stort hopp till värvningarna.

Handanovic

Zapata - Felipe - Domizzi - Pasquale

Inler - D'Agostino - Asamoah

Pepe - Corradi - Di Natale

Vad har du för kommentar till att Andreas Landgren verkar vara påväg till klubben? D'Agostinos ersättare tro?
Citera
2009-07-07, 13:14
Medlem
Vidfamnes avatar
Någon som vet när spelschemat kommer ut?
Dags att boka semester och flygbiljetter

// Ivar Vidfamne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in