Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Känns väl som att Baptista i princip är lika ojämn som Mancini var? Positivt dock att ni får lite extra tyngt till offensiven vilket har saknats. I mina ögon är det bara Vucinic som spelar i samma fysiska liga som Baptista, men den sistnämnda bidrar även med ett fint djupledsspel som Totti sällan är så villig till. Sen tycker jag att Roma behöver förstärka sina kanter, men jag kanske såg för lite matcher med klubben förra året. Taddei känns inte hundra i mina ögon.
Och avslutningsvis har jag aldrig fattat varför inte Cassetti får mer speltid? Han är ju kunglig.
Cassetti är väl i princip ordinarie, han var dock skadad endel under förra säsongen.. som så många andra roma-backar. Kändes som att vi bara hade 6st att tillgå; panucci, mexes, juan, tonetto, cassetti och cicinho. Och då fick inte ens Cicinho speciellt mycket speltid. Nu känns det bättre med Riise till vänster, så vi Cassetti slipper spela på fel kant om Tonetto är borta, samtidigt som loria får tampas med juan mexes i mitten, då panucci, cicinho och cassetti finns till höger. Känns som att vi har bry mycket bättre bredd i backlinjen denna säsongen.
Taddei är grym! Och visst kan det ses som att vi behöver en ytter, även om vi inte direkt spelar med några klara yttrar. Men skulle Malouda trilla in så hade vi ju haft den offensiva mittfältsplatsen till vänster säkrad. Och med Baptista så kan vi överleva utan Totti.. vilket vi inte kunde förra säsongen.