2008-08-13, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Kul om Freddie Ljungberg kommer till Florens och Fiorentina. Mitt favoritlag i Italien.

han skulle väll ta time out?
Citera
2008-08-13, 15:17
Medlem
zpaxens avatar
Tack för svaren. Men tyvärr är C+ för dyrt för mig som student för tillfället. Så det får la bli streaming även fast det är skit kvalle.
Citera
2008-08-13, 18:35
Medlem
torkelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zpaxen
Tack för svaren. Men tyvärr är C+ för dyrt för mig som student för tillfället. Så det får la bli streaming även fast det är skit kvalle.
Samma här. Väldigt beklagligt...
Citera
2008-08-13, 18:37
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkelmannen
Samma här. Väldigt beklagligt...

Jag är också student men har Canal+, gäller att prioritera lite här i livet. Bara att skippa någon litteratur här och där så har man sparat ihop till tv-kostnaden.
Citera
2008-08-14, 00:58
Medlem
Napoli

Vad händer med Napolis hemmamatcher? Spelare ska komma upp ur underjorden, och in på planen, som i Rom och Neapel.
Citera
2008-08-14, 18:36
Medlem
Pumpkings avatar
Baptista ska nu i princip vara klar. Och vips så är Roma uppe på samma nivå som förra säsongen, då vi hade Amatino i klubben. Men förra säsongen blev vi tvåa, utan dedär lilla extra för att kunna utmana över en hel säsong. Får vi dessutom in 1-2 spelare till, då luktar det en garanterad topp 3 som sämst igen
Citera
2008-08-14, 19:12
Medlem
4522s avatar
Känns väl som att Baptista i princip är lika ojämn som Mancini var? Positivt dock att ni får lite extra tyngd till offensiven vilket har saknats. I mina ögon är det bara Vucinic som spelar i samma fysiska liga som Baptista, men den sistnämnda bidrar även med ett fint djupledsspel som Totti sällan är så villig till. Sen tycker jag att Roma behöver förstärka sina kanter, men jag kanske såg för lite matcher med klubben förra året. Taddei känns inte hundra i mina ögon.

Och avslutningsvis har jag aldrig fattat varför inte Cassetti får mer speltid? Han är ju kunglig.
Senast redigerad av 4522 2008-08-14 kl. 19:39.
Citera
2008-08-14, 19:38
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Känns väl som att Baptista i princip är lika ojämn som Mancini var? Positivt dock att ni får lite extra tyngt till offensiven vilket har saknats. I mina ögon är det bara Vucinic som spelar i samma fysiska liga som Baptista, men den sistnämnda bidrar även med ett fint djupledsspel som Totti sällan är så villig till. Sen tycker jag att Roma behöver förstärka sina kanter, men jag kanske såg för lite matcher med klubben förra året. Taddei känns inte hundra i mina ögon.

Och avslutningsvis har jag aldrig fattat varför inte Cassetti får mer speltid? Han är ju kunglig.

Cassetti är väl i princip ordinarie, han var dock skadad endel under förra säsongen.. som så många andra roma-backar. Kändes som att vi bara hade 6st att tillgå; panucci, mexes, juan, tonetto, cassetti och cicinho. Och då fick inte ens Cicinho speciellt mycket speltid. Nu känns det bättre med Riise till vänster, så vi Cassetti slipper spela på fel kant om Tonetto är borta, samtidigt som loria får tampas med juan mexes i mitten, då panucci, cicinho och cassetti finns till höger. Känns som att vi har bry mycket bättre bredd i backlinjen denna säsongen.

Taddei är grym! Och visst kan det ses som att vi behöver en ytter, även om vi inte direkt spelar med några klara yttrar. Men skulle Malouda trilla in så hade vi ju haft den offensiva mittfältsplatsen till vänster säkrad. Och med Baptista så kan vi överleva utan Totti.. vilket vi inte kunde förra säsongen.
Citera
2008-08-14, 20:00
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Cassetti är väl i princip ordinarie, han var dock skadad endel under förra säsongen.. som så många andra roma-backar. Kändes som att vi bara hade 6st att tillgå; panucci, mexes, juan, tonetto, cassetti och cicinho. Och då fick inte ens Cicinho speciellt mycket speltid. Nu känns det bättre med Riise till vänster, så vi Cassetti slipper spela på fel kant om Tonetto är borta, samtidigt som loria får tampas med juan mexes i mitten, då panucci, cicinho och cassetti finns till höger. Känns som att vi har bry mycket bättre bredd i backlinjen denna säsongen.

Taddei är grym! Och visst kan det ses som att vi behöver en ytter, även om vi inte direkt spelar med några klara yttrar. Men skulle Malouda trilla in så hade vi ju haft den offensiva mittfältsplatsen till vänster säkrad. Och med Baptista så kan vi överleva utan Totti.. vilket vi inte kunde förra säsongen.

Cicinho spelade mer än Cassetti. Cassetti är absolut inte ordinarie, Cicinho och Panu går före honom. Han är däremot en mycket bra backup-spelare som alltid ger allt och kämpar som fan.
Och visst fan spelar vi med rena yttrar, det är/var ju Mancini och Taddei solklara bevis för. Innan Baptista-transfern sades det att en anfallare och en ytter ska in. Efter Baptista verkar det som att Suazo kommer som tydligen anses som både anfallare och ytter. Jag hoppas på någon bättre.
Citera
2008-08-14, 20:08
Medlem
De Miros avatar
Kommer Canal plus sända alla matcher i Serie A? Vill inte betala extra utifall det är samma usla prioriteringar av matcher som när TV4 skötte rättigheterna menar jag. Kan man endast beställa ett lags matcher tex?
Citera
2008-08-14, 22:44
Medlem
Killswitchs avatar
Baptista helt klar. Next: en riktigt bra ytter, tack!

Edit: Även försäsongens första vinst kom ikväll, 1-0 mot Frosinone
Senast redigerad av Killswitch 2008-08-14 kl. 22:48.
Citera
2008-08-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Och med Baptista så kan vi överleva utan Totti.. vilket vi inte kunde förra säsongen.

Visst, och med Fonseca (som bl a gjorde fem mål då Napoli slog ut Valencia ur UEFA cupen 1992) kunde Napoli överleva utan Maradona (som lämnade Napoli 1991). Även om Napoli hade spelare som t ex Careca, Zola och Fonseca så kunde de inte hämta sig efter att Maradona försvann. Den spelare som jag på rak arm kommer på som betyder nästan lika mycket för sitt lag är just Totti.

Hans betydelse kan inte överdrivas, även om De Rossi också kommer att bli en legendarisk kapten. Detta år kan bli riktigt bra om Totti åter når sin höga nivå samtidigt som De Rossi fortsätter att övertyga. Det kan vara Romas sista år på länge som de kan utmana om lo scudetto. När Tottis stjärna börjar dala på allvar så får Roma nöja sig med mer modesta målsättningar. Med eller utan Baptista, som dock är ett klokt och bra inköp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in