2008-08-06, 03:17
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Och? Han är en gudabenåndad fotbollsspelare, iaf lite.

Ungefär som att man skulle tacka nej till Zlatan bara för att han spelat i Juve/Inter..

Det är som att Henke skulle gå till Rangers. Fattar du?
Citera
2008-08-06, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Mourinho är helt klockren!

http://fotbollskanalen.se/1.567003/2008/08/04/mourinho_ranieri_ar_for_gammal

Italiensk media sågar Mourinho

http://fotbollskanalen.se/1.568628/2008/08/06/italiensk_media_sagar_mourinho
Citera
2008-08-06, 15:50
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Det är som att Henke skulle gå till Rangers. Fattar du?

Hade jag varit Rangers-manager under Henkes storhetstid i Celtic hade han givetvis varit min nummer 1 över värvningar. Han är inte bara en bra spelare, han är din värsta konkurents bästa spelare.

Ungefär som att Real värvade Figo
Citera
2008-08-06, 15:55
Medlem
Ex-laziale i Roma? Vad snackar ni om, lägg ner!

Ryktas om att i Lazio blir man bandiere även om man spelat för Napoli, Milan, Juve och West Ham (bara ett par exempel..)
Citera
2008-08-06, 16:09
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avanti_
Ex-laziale i Roma? Vad snackar ni om, lägg ner!

Ryktas om att i Lazio blir man bandiere även om man spelat för Napoli, Milan, Juve och West Ham (bara ett par exempel..)

Jo visst ser det lite märkligt ut men o andra sidan så är han verkligen Laziale av hela sitt hjärta, vilket egentligen är huvudsaken.
Citera
2008-08-06, 21:52
Medlem
Efter några veckor i Italien så kan jag konstatera att de som håller på Milan och Juventus äntligen på allvar verkar tro på att just deras lag kan erövra lo scudetto. Gli Interisti har såklart kvar det mesta av det självförtroende som de byggt upp under de senaste åren, men trots Mourinho så tycker inte jag att de verkar helt övertygade. Medan Roma-anhängarna ligger ganska lågt. Längre sträcker sig inte min psykologiska analys av de italienska supportrarna.

Trupperna verkar till stor del vara färdigformerade, även om enstaka spelare naturligtvis fortfarande kan tillkomma eller försvinna.

Mitt tips från den 30:e maj i år, som jag förövrigt upprepade i början av denna tråden, ser jag ingen större anledning till att justera.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Mitt tips är att Juventus och Milan kommer att kämpa om scudetton nästa år, där Milan till slut hamnar överst. Naturligtvis kommer Inter och Roma att kunna utmana, men om Zlatan stannar kvar i Inter så tror jag att han får en helt ny upplevelse. Att inte vara i laget som slutar överst i tabellen.

Sånt här är naturligtvis egentligen omöjligt att nu sitta och sia om, men jag går på hur klubbledningarna beter sig och viljeförklaringarna. Vi får se hur mercaton utvecklar sig.

Orosmomenten i Milan är att Ronaldinho och Pato slösar bort sin tid i Kina istället för att vara med och spela ihop laget, samt Borriellos skada och Nestas bräcklighet. Framförallt saknas en riktigt bra målvakt.

Cagliari fullföljer sin strategi från förra året, dvs att försvaga laget och byta tränare. Men om de lyckas komma upp i närheten av den nivån de hade i andra halvan av förra året, så ser jag ingen egentlig anledning till oro. Det positiva är att de ska bygga en ny arena och verkar ha supportrarnas, stadens och sponsorernas stöd för detta. Det visar på en långsiktighet som trots allt bådar gott inför framtiden.
Senast redigerad av Brille68 2008-08-06 kl. 21:56.
Citera
2008-08-07, 02:49
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Hade jag varit Rangers-manager under Henkes storhetstid i Celtic hade han givetvis varit min nummer 1 över värvningar. Han är inte bara en bra spelare, han är din värsta konkurents bästa spelare.

Ungefär som att Real värvade Figo

Otroligt att såna typer är vid liv
Citera
2008-08-08, 15:47
Medlem
Anal_Cradles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare

Haha, det kommer väl ta lite tid innan Mourinho inser att det inte funkar likadant i Serie A som i PL. Han har liksom inga lekkamrater nu. I PL hade han ju Sir ALex, Wenger Benitez, Svennis och Mark Hughes m.fl. =P

Hoppas att Moratti ber honom sluta leka cirkusapa och förklara att det inte fungerar så här i Italien.
Citera
2008-08-08, 16:10
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anal_Cradle
Haha, det kommer väl ta lite tid innan Mourinho inser att det inte funkar likadant i Serie A som i PL. Han har liksom inga lekkamrater nu. I PL hade han ju Sir ALex, Wenger Benitez, Svennis och Mark Hughes m.fl. =P

Hoppas att Moratti ber honom sluta leka cirkusapa och förklara att det inte fungerar så här i Italien.
Haha, ja verkligen. I England brusade de coacher han hoppade på upp och sa något tillbaka och tidningarna gottade sig. I Italien tycker de bara att lille José är löjlig
Citera
2008-08-08, 16:16
Medlem
Bjørnebrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare

http://fotbollskanalen.se/1.568628/2008/08/06/italiensk_media_sagar_mourinho
Naturligtvis är det en Rom-tidning som gnäller
Citera
2008-08-08, 22:54
Medlem
zachs avatar
Brille,
Alltså helt klart med ny arena för er?

De Miro,
Hade di cane varit laziale i den utsträckningen hade han spelat där längre än vad han nu gjorde. Han är en idiot och IRRare. Nåt annat är löjligt att påstå. Hade han sänkt sina lönekrav hade han varit en Totti i Lazio. Fast mycket sämre. Och fortfarande dum i huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av Anal_Cradle

Haha, nä i Italien är dom ju inte alls tempramentsfulla... Slå ihop alla dom där tillsammans och du närmar dig Zamparini.

Och Svennis... Vad fan har han bidragit med i löpsedelsväg, bortsett från att somna i fel säng och ett par tusen "weeeell"?
Citera
2008-08-08, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Brille,
Alltså helt klart med ny arena för er?

De Miro,
Hade di cane varit laziale i den utsträckningen hade han spelat där längre än vad han nu gjorde. Han är en idiot och IRRare. Nåt annat är löjligt att påstå. Hade han sänkt sina lönekrav hade han varit en Totti i Lazio. Fast mycket sämre. Och fortfarande dum i huvudet.

Haha, nä i Italien är dom ju inte alls tempramentsfulla... Slå ihop alla dom där tillsammans och du närmar dig Zamparini.

Och Svennis... Vad fan har han bidragit med i löpsedelsväg, bortsett från att somna i fel säng och ett par tusen "weeeell"?

Sant. Kan bli en underhållande kamp. Mourinho har ju redan startat den. Det är som att han driver med hela världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in