2009-05-03, 00:51
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CedriX
Kollade upp det nu, ingen svensk har vunnit skytteligan i de fem stora förutom Gunnar Nordahl. En riktig skön bedrift för Zlatan om han lyckas, kommer nog tysta ner hans belackare någorlunda. Iofs tror jag att de kommer alltid hitta något fel med den gubben...

Yes, en storartad bedrift självklart även om jag tror att han får svårt att klara den. han ser lite för omotiverad ut och precis som många andra tror jag att han spelar någon annanstans (/MILAN?) nästa år.
Roligt om "ibra" går till Real madrid eftersom jag tror att det kan utveckla honom ytterligare, fast Milan vore ju det bästa!
Citera
2009-05-03, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Yes, en storartad bedrift självklart även om jag tror att han får svårt att klara den. han ser lite för omotiverad ut och precis som många andra tror jag att han spelar någon annanstans (/MILAN?) nästa år.
Roligt om "ibra" går till Real madrid eftersom jag tror att det kan utveckla honom ytterligare, fast Milan vore ju det bästa!

Inte en chans att han går till Milan.. vill inte ha skiten där heller. Om han hade vorit smart hade han stannat i Juve som har bättre CL erfarenheter än Inter.
Citera
2009-05-03, 01:14
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Inte en chans att han går till Milan.. vill inte ha skiten där heller. Om han hade vorit smart hade han stannat i Juve som har bättre CL erfarenheter än Inter.

Ok, du gillar inte Zlatan. Inte helt lätt att erkänna och se hur bra han är även om man gillar milan men iaf. jag vill gärna se han där. Milan med ibra i laget samt Nesta och en bra målvakt kan lyfta milan till nästa säsong.
Men jag är en drömmare. Dock så talar ju allt för att Zlatan byte klub och del lär ju inte bli juve eller MFF..
Citera
2009-05-03, 01:22
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ok, du gillar inte Zlatan. Inte helt lätt att erkänna och se hur bra han är även om man gillar milan men iaf. jag vill gärna se han där. Milan med ibra i laget samt Nesta och en bra målvakt kan lyfta milan till nästa säsong.
Men jag är en drömmare. Dock så talar ju allt för att Zlatan byte klub och del lär ju inte bli juve eller MFF..

Som nämnts ovan; inte en chans i världen att han går till Milan. Han vill vinna CL, då lämnar man inte ligans bästa lag för att gå till ett sämre lag. Om han lämnar (vilket jag är övertygad om) kommer han gå till Real eller Chelsea tror jag,
Citera
2009-05-03, 01:38
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Som nämnts ovan; inte en chans i världen att han går till Milan. Han vill vinna CL, då lämnar man inte ligans bästa lag för att gå till ett sämre lag. Om han lämnar (vilket jag är övertygad om) kommer han gå till Real eller Chelsea tror jag,

Milan behöver något liknande bredvid Pato om man ska upp kriget med dom bästa, dock så menar jag inte att det skulle vara aktuellt utan det är mer personligt tänkande.
Han har ju gått från juve till inter så att han skulle vandra vidare till milan är ju inte helt otänkbart även om många skulle bli upprörda då
Citera
2009-05-03, 01:57
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Milan behöver något liknande bredvid Pato om man ska upp kriget med dom bästa, dock så menar jag inte att det skulle vara aktuellt utan det är mer personligt tänkande.
Han har ju gått från juve till inter så att han skulle vandra vidare till milan är ju inte helt otänkbart även om många skulle bli upprörda då

Jag förstod att det mest var önsketänkande. Angående Juve till Inter-flytten berodde det på att Juventus blev nedflyttade.
Citera
2009-05-03, 02:48
Medlem
saijas avatar
Väldigt snyggt mål av Zlatan ikväll, men jag tyckte inte om när han putta bort materazi när han hoppa upp. Tyckte synd om Marco när han gick iväg lite snopen
Citera
2009-05-03, 11:01
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Hur ser poängligan och betygsligan ut för den här säsongen? Hittar bara skyttteligan...
Zlatan leder poängligan, 21 mål och 7 assists. Tvåa tror jag är Marco di Vaio med 21/1, trea är Milito med 16/5 och Cassano med 11/10, sen har vi Gilardino på 18 mål/2 assists.
Citera
2009-05-03, 11:13
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saija
Väldigt snyggt mål av Zlatan ikväll, men jag tyckte inte om när han putta bort materazi när han hoppa upp.
Nu följer jag inte Inter speciellt mycket men har det inte varit mycket sådant den senaste tiden? Att han puttar undan de flesta som vill gratulera honom? Knappast ett bra tecken som tyder på att han stannar (om man nu vill att han stannar).

Angående Zlatan till Milan så lär det inte hända nej. Men argumentet "om han vill vinna CL varför gå till ett sämre lag i ligan?" funkar inte. Ta bort Zlatans prestationer för Inter och lägg till dem till Milan istället och det är knappast säkert Inter skulle vunnit ligan. Åtminstone inte i år. Dessutom har Milan en bra mycket bättre historik i CL än vad Inter har.
Citera
2009-05-03, 11:22
Medlem
Quorthons avatar
Går han till Milan så har han ju gjort den obligatoriska rundvandringen mellan de italienska toppklubbarna. Börjar bli en klassisk vandringsled känns det som.
Citera
2009-05-03, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Nu följer jag inte Inter speciellt mycket men har det inte varit mycket sådant den senaste tiden? Att han puttar undan de flesta som vill gratulera honom? Knappast ett bra tecken som tyder på att han stannar (om man nu vill att han stannar).

Jag tycker att vi borde få någon klarhet på den här. Han puttar inte undan de flesta, han puttar undan bara Muntari eftersom han hoppar på honom när Zlatan är på väg till läktarna för att "konstatera" att han är duktig spelare även efter deras uttåg ur Champions League. Att Zlatan är lite kaxig vet väl alla? Sånt här förekommer ju alltid, spelare som knuffar bort andra för att springa till läktarna för att fira sina bedrifter. I det här fallet övertolkar man dock hela händelsen. Henry knuffade också bort Eto`o som ville krama honom efter målet igår, det betyder knappast att Henry inte ville fira målet med honom, han ville bara springa till Barca-fansen på läktarna.

En annan lustig grej angående Zlatan och Muntari igår var att Zlatan var den enda som kramade Muntari efter han hade gjort andra målet i matchen. Jag tror definitivt inte att det är nåt mellan honom och andra spelarna...
Citera
2009-05-03, 14:08
Medlem
Zlatan, vilken lirare... Inters lilla guldgosse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här