2009-02-23, 18:33
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Någon som har en länk till Kevin Kuranyis 1-0 mål mot Dortmund i helgen?

Ser nämligen att Aftonbladet har en omröstnings om "helgens snyggaste stjärnmål". http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/viasat/article4486846.ab

Där får man först se Sissokos, Taddies mål och jag tänker att nu räknas inte tyska ligan in eftersom Kevins mål inte var med då jag såg matchen. Till min förvåning så är det tredje målet just från tyska ligan, en medioker träff av Marcel Jansen som går i mål. Bra koll Aftonbladet har... Fan, jag skall visa målet till en kompis och hittar ingen länk till målet någonstans, alla u2b-länkar är borttagna osv.

PS Vill inte skapa en ny tråd enbart för detta och de två första målen är trots allt från Serie A.

Edit: hittade en länk till slut, http://www.timesoccer.com/video/02/20-schalke-vs-borussia-dortmund-live-football-highlights.html
Visst, inget Maradonamål men kom inte och säg att det tredje målet från den första länken är snyggare än detta...
Senast redigerad av ErnstRamsteiner 2009-02-23 kl. 18:40.
Citera
2009-02-25, 00:13
Medlem
Tycker italienska Serie A är tråkig

Tycker italienska Serie A är tråkig. Tempot är för långsamt. Föredrar engelska Premier League eller spanska Primera División i stället.
Citera
2009-02-25, 00:44
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym person
Tycker italienska Serie A är tråkig. Tempot är för långsamt. Föredrar engelska Premier League eller spanska Primera División i stället.

Jag tycker att du posthorar.
Citera
2009-02-26, 11:24
Medlem
Ari.Golds avatar
Ny arena för Roma?

Stötte på det här; Roma planerar tydligen en ny arena.

http://www.goal.com/EN/articolo.aspx?contenutoid=850413
Franco Sensi låter som ett bra namn.

Fråga; någon som vet var "the Caltagirone area of the Eternal city" ligger?
Jag sökte på Google Maps och hittade en via Caltagirone, men det låg precis vid centralstationen. Verkar inte rätt.
Citera
2009-02-26, 15:12
Medlem
pastoratets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Stötte på det här; Roma planerar tydligen en ny arena.

http://www.goal.com/EN/articolo.aspx?contenutoid=850413
Franco Sensi låter som ett bra namn.

Fråga; någon som vet var "the Caltagirone area of the Eternal city" ligger?
Jag sökte på Google Maps och hittade en via Caltagirone, men det låg precis vid centralstationen. Verkar inte rätt.
Sökte Caltagirone på Wikipedia och fick en stad på Sicilien samt en affärsman.

Vettefan om jag gillar det egentligen, för mig är Roma intimt förknippade med Olimpico, skulle vara synd om de flyttade. Skicka ut Lazio istället om något, fast allra helst bör saker fortsätta som de är. Jag trodde att den ekonomiska kollapsen i höstas hade fått slut på alla dessa ambitiösa arenaprojekt men tydligen inte.

Sedan hade jag en fråga jag ställde i den kortlivade Serie B-tråden men aldrig fick besvarad. Vad hände med Messina? Som jag förstått det spelar de långt ner i seriesystemet nu, kan man förvänta sig att de kommer tillbaka tids nog?
Citera
2009-02-26, 15:37
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastoratet

Vettefan om jag gillar det egentligen, för mig är Roma intimt förknippade med Olimpico, skulle vara synd om de flyttade. Skicka ut Lazio istället om något, fast allra helst bör saker fortsätta som de är. Jag trodde att den ekonomiska kollapsen i höstas hade fått slut på alla dessa ambitiösa arenaprojekt men tydligen inte.

Sedan hade jag en fråga jag ställde i den kortlivade Serie B-tråden men aldrig fick besvarad. Vad hände med Messina? Som jag förstått det spelar de långt ner i seriesystemet nu, kan man förvänta sig att de kommer tillbaka tids nog?

Degraderingen var en följd av ekonomiska problem, Franza lyckades inte hitta någon köpare till klubben och således uteslöts man från det professionella seriesystemet. I dagsläget finns det absolut ingenting som talar för en comeback i finrummet. Laget består, såklart, nästan uteslutande av ungtuppar utan någon sorts erfarenhet och det visar sig i tabellen. Det är en låååång jävla väg från 14:e plats i Serie D till Serie A, men går allt deras väg (läs: får styr på ekonomin) kanske de är tillbaka kring 2025 +/- fem år. Känns som man fortfarande lever på gamla meriter, det är fan bara att bryta ihop och gå vidare.
Senast redigerad av 4522 2009-02-26 kl. 15:45.
Citera
2009-02-26, 15:55
Medlem
pastoratets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Degraderingen var en följd av ekonomiska problem, Franza lyckades inte hitta någon köpare till klubben och således uteslöts man från det professionella seriesystemet. I dagsläget finns det absolut ingenting som talar för en comeback i finrummet. Laget består, såklart, nästan uteslutande av ungtuppar utan någon sorts erfarenhet och det visar sig i tabellen. Det är en låååång jävla väg från 14:e plats i Serie D till Serie A, men går allt deras väg (läs: får styr på ekonomin) kanske de är tillbaka kring 2025 +/- fem år. Känns som man fortfarande lever på gamla meriter, det är fan bara att bryta ihop och gå vidare.
På så vis, den som lever får se med andra ord. Det skulle ju vara sorgligt om de aldrig får spela en ligamatch mot Reggina igen.

Ponte? No grazie!
Citera
2009-02-26, 16:09
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastoratet

Hittade samma sak.

Som jag förstått det vill man göra Olimpico till ren nationalarena, så nya arenor låter inte så dumt.
Derbyna borde dock även i fortsättningen köras på Olimpico.
Citera
2009-02-26, 18:57
Medlem
nån som vet varför dom alltid visar skitmatcer på tv4sport istället för milan typ... ska man skicka 2000 spam mejl kanske heheh..
Citera
2009-02-26, 19:01
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfdfdsdefssd
nån som vet varför dom alltid visar skitmatcer på tv4sport istället för milan typ... ska man skicka 2000 spam mejl kanske heheh..

Jag vet inte hur det är med tv4sport med t ex Kanal9 har ju bara köpt rättigheter för vissa lags hemmamatcher (oftast då sämre lag), så det blir oftast att man får se de större lagen på bortaplan..

Och i viasats fall så lägger de de bästa matcherna på betalkanalerna eftersom de just vill ha betalt
Citera
2009-02-28, 22:57
Medlem
Ari.Golds avatar
Sissoko, ledig en månad?

I matchen mellan Juve och Napoli så sa kommentatorn något om att Sissoki är "ledig" en månad.
Vad menade han med det? Knappast en optimal tid att ge någon ledigt...

Härligt med Laziovinst och att Zarate gör mål igen!
Citera
2009-02-28, 22:59
Medlem
pirates avatar
Fan oxå, i.o.m Juves vinst så kommer det att ligga en hel del press på Inter imorn som spelar mot Roma. Undrar ifall vi får se ett till målfyverkeri av Inter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in