2009-01-13, 23:43
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Det här kändes inte som ett b-lag (Burdisso möjligtvis) utan mer som ett Inter man känner igen så väl. Gåfotboll mot ett mediokert motstånd som dessutom spelade med en man mindre.
Jag ser tyvärr inget som pekar på att de kommer störa ett Barca eller Utd i form.
Hade hoppats Mourinho skulle få in en annan mentalitet typ den man ser från LaLiga/PL-topplagen. Nämligen att gå in för att slakta motståndet med tempo, kraft och kunnande.
Det ligger fortfarande nån slags taktisk bromssörja över italiensk klubbfotboll.

Hoppas dock att jag motbevisas.

Tycker det överdrivs en smula. Och Genoa är inte på något sätt mediokert även om dom inte är ett storlag.
Citera
2009-01-13, 23:52
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Tycker det överdrivs en smula. Och Genoa är inte på något sätt mediokert även om dom inte är ett storlag.
Jag såg ingenting idag som på något sätt antydde motsatsen. Visst de var 10 man, men jisses vilka koner, rundningsmärken och julgransfötter... Individuellt var de äckligt risiga.
Detta såg jag.
Citera
2009-01-13, 23:58
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Jag såg ingenting idag som på något sätt antydde motsatsen. Visst de var 10 man, men jisses vilka koner, rundningsmärken och julgransfötter... Individuellt var de äckligt risiga.
Detta såg jag.

Du såg uppenbart fel.
Citera
2009-01-14, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Ja, för att hur lagen lirar i cuperna med ett halv-b-lag brukar ju oftast reflektera hur bra de verkligen är.

Manchester United förlorade mot Derby i ligacupen. Hur ska de kunna ens komma nära Inter. De får väl satsa på att undvika tvåsiffrig förlust.
Tänkte inte på det..
Citera
2009-01-14, 00:21
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Du såg uppenbart fel.
Nä
Citera
2009-01-14, 07:46
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkluder
Hands down, Maicon är världens bäste på sin position. Han har varit absolut världsklass hela säsongen och är på en nivå högre än de andra ytterbackarna.

Co-sign. Även om han var bland det sämsta jag sett i matchen mot Siena, han hade verkligen inte ett rätt stackaren.

Jääävlar vilken balja av Rossi igår. Där har vi en sann hjälte i Genoa, synd att det inte räckte hela vägen bara. Tänkte också påminna om Roma - Samp ikväll, kan bli en riktigt rolig match. Även om Samp brukar suga rätt skapligt på bortaplan.
Senast redigerad av 4522 2009-01-14 kl. 08:19.
Citera
2009-01-14, 11:01
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Haha villket mål av Ibra!

Kul att se att Ibra kan göra dessa små enkla mål som alla gormar om (med rätta faktiskt). Dock kändes matchen igår från andra halvlek väldigt stel och spelarna kändes som om de lunkade fram. Många ville göra sina egna prestationer sedda i slutminuterna oxå. Men men viktigast är att de vann iaf.
Citera
2009-01-14, 11:01
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Eller kanske inte. Tålamodet hos fans, klubbledning och tränarstab är minimalt för den extremt överskattade portugisen. Jag har aldrig och kommer aldrig se någon storhet i den killen, snarare en stor skopa divalater. Stör mig ytterst mycket på folk som är helt seriösa när de kallar honom för wonderkid, världsspelare eller något i den stilen. Ett skämt är vad han är.
Jag tycker egentligen också att han är en odugling mer eller mindre, men om man inte ens spelar honom i såna här matcher undrar man ju lite vad som är grejen. Värvningen av honom och Mancini har känns märkliga från dag ett, och det blir bara värre.
Citera
2009-01-14, 13:11
Medlem
Känns som hetsvärvningar (Mancini och Quaresma) för att kunna spela 4-3-3 med kvicka yttrar. Tycker Mourinho borde insett tidigare att han får anpassa spelsystem efter spelarna.

Läste för ett tag sedan rykten om Cassano till Inter... Nyheter på den fronten?
Citera
2009-01-14, 14:13
Medlem
Fotzens avatar
Skönt med vettig fotboll mitt i veckan.
Inter spelade bedrövligt men vann endå.Gå fotbollen kommer inte hålla mot Man U.
Citera
2009-01-14, 14:39
Medlem
HammarbyIFs avatar
PAZZINI KLAR FÖR SAMPDORIA:

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=274902

- Pazzini som är stark i kroppen och en utmärkt huvudspelare är helt klart värvad för att göra mål. Något som Samp haft svårt med i år. Jag tror verkligen att han kommer göra en Gilardino i Samp.

PETE D

Inter ska ha skrämts av Samps värdering utav Cassano som enligt media är på 190 miljoner kronor. Istället ska klubben ha förberett en bytesaffär där Mario Balotelli går åt motsatt håll.

Cassano har däremot dementerat uppgifterna om att han skulle vara på väg till Inter.
Senast redigerad av HammarbyIF 2009-01-14 kl. 14:44.
Citera
2009-01-14, 16:26
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HammarbyIF
PAZZINI KLAR FÖR SAMPDORIA:

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=274902

- Pazzini som är stark i kroppen och en utmärkt huvudspelare är helt klart värvad för att göra mål. Något som Samp haft svårt med i år. Jag tror verkligen att han kommer göra en Gilardino i Samp.

PETE D

Inter ska ha skrämts av Samps värdering utav Cassano som enligt media är på 190 miljoner kronor. Istället ska klubben ha förberett en bytesaffär där Mario Balotelli går åt motsatt håll.

Cassano har däremot dementerat uppgifterna om att han skulle vara på väg till Inter.

Fint det! En av de nyheterna som jag väntat på länge, att Pazzini skulle få mer speltid i en annan klubb. Han förtjänar det verkligen och i samspel med Cassano kan det bli fotbollsmagi på hög nivå. Prislappen slutade tydligen på €8 miljoner och det är nästan lite i underkant om man jämför med diskussionerna kring Toivonen, Berg och liknande spelare. Inte nog med prislappen utan Samp fick tydligen skicka över Bonazzoli på lån till Viola. Nåja, det här kommer bli riktigt spännande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in