Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Bra match blev det ju...
Men matchen i går genomsyrade Fiorentinas CL kampanj i år. Man gör mycket misstag, i går så bjöd man Lyon på två mål - det kan man inte göra i ett sådant läge. I premiärmatchen också mot Lyon hade man 0-2 men tappade till 2-2, mot Bayern hemma så hade man 1-0 men tappade till 1-1. Hade man istället vunnit de här tre matcherna där jag tycker att man var det bättre laget så hade man givetvis avancerat ifrån gruppen. Så visst, små marginaler, men de här misstagen... man blir besviken.
Samtidigt så har man 100 chanser framåt men det är tamigfan bara Gila som kan göra mål ibland känns det som. Sedan, vad har hänt med El Loco? Svag i går, riktigt svag. Kan egentligen bara slå inlägg, jag börjar bli besviken över den värvningen. En Pasqual i form kan göra bra ifrån sig, grym mot Inter hemma t.ex.
Jaja, det viktiga är att kvalificiera sig för CL nästa år också, då har man mer än bara två spelare tidigare med CL erfarenhet (Gila, Mutu) och kommer garanterat att göra bättre ifrån sig. Vore kul att vinna i den sista UEFA Cup turneringen dock.
Jag håller inte med dig om att Fiorentina var det bättre laget, iaf inte i denna matchen. Sen är det ju olyckligt som du säger med de andra resultaten, men på grund av den dåliga starten, så kändes det som att Fiorentina aldrig riktig fick chansen i denna gruppen. Vid seger borta mot Lyon i första, hade det förmodligen vari Lyon som fått spela UEFA-cupen nu. Samtidigt tycker jag att Fiorentina ska detta som en lektion, de vet ju att de kanske egentligen inte riktigt har det där CL-material, men gjorde ändå goda insatser i flera av matcherna.
Och sen håller jag med dig helt om Vargas. Och det är inte bara i denna matchen, utan hela säsongen så har han känts som en stor besvikelse. Han kändes nästan som en av de intressantaste vänsterbackarna i serie a, men nu går han inte att känna igen. Och igår gjorde han i princip inte nånting rätt, och kom ständigt fel in i situationer.
Med Roma i princip redan ute ur leken, bör Fiorentina kunna ha goda chanser på att nå CL-spel inför nästa år. Men jag hade hoppats för deras egen skull, att de ändå intresserar sig för UEFA-cupen, de visade förra säsongen att de har potential, och det hade varit kul om de denna gången iaf kunnat ta sig till finalen.