2008-11-26, 09:39
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burdisso
Enligt folk jag har snackat med så är det bara att låta någon milano bo köpa ut biljett till dig, Men om man har otur så kollar dom pass o vill veta exakt vart man bor då blir det klurigt.

Grejen är väl att de vill få bukt med Napolis huliganer, och med tanke på allt bekymmer de ställer till, var de än för sig, så tror jag det kan bli svårt att komma in utan säsongskort. Men jag önskar dig lycka till, det är ju en match som man verkligen vill se. Dock förstår jag varför den anses vara högrisk.
Citera
2008-11-26, 10:29
Medlem
Shuyins avatar
Bra match blev det ju...

Men matchen i går genomsyrade Fiorentinas CL kampanj i år. Man gör mycket misstag, i går så bjöd man Lyon på två mål - det kan man inte göra i ett sådant läge. I premiärmatchen också mot Lyon hade man 0-2 men tappade till 2-2, mot Bayern hemma så hade man 1-0 men tappade till 1-1. Hade man istället vunnit de här tre matcherna där jag tycker att man var det bättre laget så hade man givetvis avancerat ifrån gruppen. Så visst, små marginaler, men de här misstagen... man blir besviken.

Samtidigt så har man 100 chanser framåt men det är tamigfan bara Gila som kan göra mål ibland känns det som. Sedan, vad har hänt med El Loco? Svag i går, riktigt svag. Kan egentligen bara slå inlägg, jag börjar bli besviken över den värvningen. En Pasqual i form kan göra bra ifrån sig, grym mot Inter hemma t.ex.

Jaja, det viktiga är att kvalificiera sig för CL nästa år också, då har man mer än bara två spelare tidigare med CL erfarenhet (Gila, Mutu) och kommer garanterat att göra bättre ifrån sig. Vore kul att vinna i den sista UEFA Cup turneringen dock.
Citera
2008-11-26, 10:58
Medlem
Burdissos avatar
Fiorentina spelade bra men det fanns ofta ingen fart i spelet. Men dom har ett väldigt ungt lag och kan gå långt i Uefa cupen tror jag.

Tror ni det är samma problem på Atalanta - Lazio som Inter - Napoli?
Citera
2008-11-26, 11:00
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Bra match blev det ju...

Men matchen i går genomsyrade Fiorentinas CL kampanj i år. Man gör mycket misstag, i går så bjöd man Lyon på två mål - det kan man inte göra i ett sådant läge. I premiärmatchen också mot Lyon hade man 0-2 men tappade till 2-2, mot Bayern hemma så hade man 1-0 men tappade till 1-1. Hade man istället vunnit de här tre matcherna där jag tycker att man var det bättre laget så hade man givetvis avancerat ifrån gruppen. Så visst, små marginaler, men de här misstagen... man blir besviken.

Samtidigt så har man 100 chanser framåt men det är tamigfan bara Gila som kan göra mål ibland känns det som. Sedan, vad har hänt med El Loco? Svag i går, riktigt svag. Kan egentligen bara slå inlägg, jag börjar bli besviken över den värvningen. En Pasqual i form kan göra bra ifrån sig, grym mot Inter hemma t.ex.

Jaja, det viktiga är att kvalificiera sig för CL nästa år också, då har man mer än bara två spelare tidigare med CL erfarenhet (Gila, Mutu) och kommer garanterat att göra bättre ifrån sig. Vore kul att vinna i den sista UEFA Cup turneringen dock.

Jag håller inte med dig om att Fiorentina var det bättre laget, iaf inte i denna matchen. Sen är det ju olyckligt som du säger med de andra resultaten, men på grund av den dåliga starten, så kändes det som att Fiorentina aldrig riktig fick chansen i denna gruppen. Vid seger borta mot Lyon i första, hade det förmodligen vari Lyon som fått spela UEFA-cupen nu. Samtidigt tycker jag att Fiorentina ska detta som en lektion, de vet ju att de kanske egentligen inte riktigt har det där CL-material, men gjorde ändå goda insatser i flera av matcherna.

Och sen håller jag med dig helt om Vargas. Och det är inte bara i denna matchen, utan hela säsongen så har han känts som en stor besvikelse. Han kändes nästan som en av de intressantaste vänsterbackarna i serie a, men nu går han inte att känna igen. Och igår gjorde han i princip inte nånting rätt, och kom ständigt fel in i situationer.

Med Roma i princip redan ute ur leken, bör Fiorentina kunna ha goda chanser på att nå CL-spel inför nästa år. Men jag hade hoppats för deras egen skull, att de ändå intresserar sig för UEFA-cupen, de visade förra säsongen att de har potential, och det hade varit kul om de denna gången iaf kunnat ta sig till finalen.
Citera
2008-11-28, 13:40
Medlem
4522s avatar
Er kommentar på Lars Nylins lista över de bästa importerna i Serie A? Det är svårt att göra den där listan men jag tycker nog att han ligger rätt bra i fas. Topp tre sitter klockrent, den kan inte se ut på annat sätt enligt mig.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportchansen/article3862126.ab
Senast redigerad av 4522 2008-11-28 kl. 13:43.
Citera
2008-11-28, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Er kommentar på Lars Nylins lista över de bästa importerna i Serie A? Det är svårt att göra den där listan men jag tycker nog att han ligger rätt bra i fas. Topp tre sitter klockrent, den kan inte se ut på annat sätt enligt mig.

En något tvetydig lista. Är det de tio bästa utlänningarna som spelat i Serie A, eller är det en lista över de tio utlänningar som gjort bäst ifrån sig i Serie A? Om tolkning ett gäller så saknas Ronaldo, och tolkning två gäller så kan Zidane och Nedved byta plats.
Citera
2008-11-28, 17:22
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
En något tvetydig lista. Är det de tio bästa utlänningarna som spelat i Serie A, eller är det en lista över de tio utlänningar som gjort bäst ifrån sig i Serie A? Om tolkning ett gäller så saknas Ronaldo, och tolkning två gäller så kan Zidane och Nedved byta plats.

Tänker nog ungefär samma som dig när jag ser dendär listan. Zidanes tid i just Italien var ju inte direkt den som gjorde honom till den respekterade fotbollsspelaren han är. Men sett över hela hans karriär så hör han hemma på den listan, och så klart även Ronaldo.
Citera
2008-11-28, 18:25
Medlem
Corduners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Så påpassligt att den listan kom bara veckor efter att Calcio Italia listat tidernas 30 bästa stranieri i Serie A. Topp tio är närmast identiskt med Nylins urval!

Kod:
   Calcio Italia  Lars Nylin
 1 Maradona       Maradona
 2 van Basten     van Basten
 3 Platini        Platini
 4 Batistuta      Zidane
 5 Charles        Batistuta
 6 Suarez         Suarez
 7 Zidane         Matthäus
 8 Liedholm       Nordahl
 9 Matthäus       Charles
10 Nordahl        Gullit

Rätt kul att se att Calcio Italia även rankar Kurre Hamrin som 12:a, alltså tre svenskar i toppdussinet.
Citera
2008-11-28, 19:54
Medlem
Fotzens avatar
listan ser bra ut men tycker Ronaldo platsar där också.
Citera
2008-11-28, 19:59
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
listan ser bra ut men tycker Ronaldo platsar där också.

Beroende på om de ska va över vilka som presterat bäst fotboll där, eller om det ska vara för de som varit bäst i världen, men kanske inte bevisat det nämnvärt i just serie a.
Citera
2008-11-29, 13:21
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Nedved har varit ganska enastående stundtals i år. Det märks knappast att han är 36. Han löper som om han vore 15 år yngre.
Jag beundrar väldigt mycket Nedved som spelare. År 2003 var han världens bästa spelare, idag är han inte bland de hundra bästa. Ändå accepterar han sin nya position och springer och sliter för laget istället. Jag tror inte många spelare har den moralen.
Citera
2008-11-29, 13:40
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Jag beundrar väldigt mycket Nedved som spelare. År 2003 var han världens bästa spelare, idag är han inte bland de hundra bästa. Ändå accepterar han sin nya position och springer och sliter för laget istället. Jag tror inte många spelare har den moralen.

Nedved är ju verkligen supernyttig för Juve! Förmodligen en drömspelare för de flesta lag, han har moral, han har klubbkänsla, han fixar frisparkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in