• 4
  • 5
2008-06-25, 09:40
Medlem
yehaaaaas avatar
Jag använder arch och tycker att det fungerar kanon på en lite slöare maskin. Har dock fått sitta ett bra tag för att få det precis så som jag vill ha det. Men det var det lätt värt!

Utför mestadels desktoparbete så som surfa, lyssna musik, chatta, fildela m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av Bulten81
Jag sitter väl och spinner på kuben mestadels...

Citera
2008-06-25, 10:24
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Jag kör Debian på en liten industri-PC med minimalt med resurser. Den drar 15 W, är helt tyst, står i en klädkammare och ser ut som allt annat än en server. Där kör jag webserver, FTP-server, filserver, torrentklient osv. Dessutom ligger det SQLite och PHP och tickar i bakgrunden. Det här projektet var tänkt att ta en dag och sen skulle allt vara uppe och köra, men det blev omkompilering av kärnan, ett helvete med dependencies och några veckors jobb innan allt funkade som jag ville, men nu funkar den precis som jag vill. Från början var jag inne på att köra XP-embedded, men bara att få igång miljön där man skapar sitt XP var ett helvete att få rätt på, så Debian kändes som en enklare lösning.
Citera
2008-06-25, 10:49
Medlem
Jag surfar säkert och smidigt
Citera
2008-06-27, 13:02
Medlem
Jag laddade in Ubuntu på min gamla dator, klart imponerad. Har bara testat det nån dag än, men redan bestämt mig för att det ska in på nya bärbara också.
Citera
2008-06-27, 14:53
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aceman67
Jag laddade in Ubuntu på min gamla dator, klart imponerad. Har bara testat det nån dag än, men redan bestämt mig för att det ska in på nya bärbara också.

Vad blev du mest imponerad av? Var beredd på att det kommer vara rätt jobbigt att fixa drivrutiner till laptopen beroende på vilken model du har...

Själv gör jag väl mest det man brukar göra i Windows fast på ett lite coolare och mer avancerat sätt
Citera
2008-06-27, 15:03
Medlem
-th-s avatar
jag använder linux till div. nätverkstester. Det är heltenkelt smidigare och fungerar bättre under linux än under windows.

Disten är arch btw.
Citera
2008-06-28, 00:02
Medlem
SysGhosts avatar
Jag använder Gentoo linux primärt.. tjah.. .till allt.
* Surfar (t.ex https://www.flashback.org http://www.newgrounds.com osv)
* Kodar (PHP, HTML, C, bash-scripting)
* Bildredigerar/skapar (Grafik till till hemsidor och dylika m.h.a. GIMP)
* Spelar (flash-spel från newgrounds och liknande och en del spel för linux såsom Unreal Tournament 2004, Quake 1,2,Arena,4 )
* Lyssnar på musik (http://www.digitalgunfire.com/ samt min egen rejäla samling MP3or som kräver en egen filserver numera)
* Tittar på film av alla tänkbara format och lite till
* Porrsurfar (Behöver inte oroa mig för att smitta burkskrället med något )
* Multimediala saker såsom CD / DVD-bränning, Ripppa Audio-CD, knvertera till / från MP3. Konvertera Videoformat

Har en Windows XP-installation på dualboot, men Gentoo Linux är default
Använder Windows-installationen enbart och endast till spel.
På sistone har mitt spel-sug trappat av något rejält och Linux körs numera 90% av tiden som datorn är påslagen.

Jag använder KDE 3.5.9 primärt och det blir naturligt diverse KDE-applikationer som tillfredsställer mina behov.

Musik: Amarok
Video: MPlayer (inte direkt kde-baserad, men en bra mediaspelare)
Chatta: Kopete
Bränna: K3B
Eyecandy: Superkaramba
Diverse office-relaterat: OpenOffice
Kodning: Kate, Eclipse, KDevelop

Använder också Gentoo Linux på filservern/webbservern
Senast redigerad av SysGhost 2008-06-28 kl. 00:28.
Citera
2008-06-28, 01:26
Medlem
Som det flesta gör jag alla "normala" saker som chatt (msn/irc), surfa, lyssna musik, kolla film, fildela osv. Eller för att sammanfatta det hela, allt förutom bildredigering.
Citera
2008-06-28, 06:56
Medlem
zixls avatar
För Er som vill ha en ubuntu UTAN en massa lulllull, så borde väl det här fungera

http://www.ubuntu.com/products/whati.../serveredition

Jag använder mina till, lek, surf, jobb m.m
Senast redigerad av zixl 2008-06-28 kl. 07:01.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in