2008-06-21, 02:46
Medlem
rymdraketens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Jag började missbruka Kodeintabletter för 9-10 år sedan. Blev fast på en gång. Sedan gick jag över till andra Opioider i samma klass. Vidare till Morfin där jag höll mig bra länge, för att sedan gå över till Subutex pga Morfinbrist.
Hur ofta och i vilka doser tar du Subutex? Det vore ganska intressant att veta på grund av att jag ser det ganska svårt att använda en såpass stark drog mer än någon gång i veckan, men det jag inte heller göra.
Citera
2008-06-21, 02:53
Medlem
Jag orkar inte ångra något, då skulle jag bli sjuk i huvudet...

Jag får se det så att om jag inte tagit dom vägarna hade jag
inte varit samma person som idag, det jag kan önska är att
jag hade en annan bakgrund innan jag tog en drog första gången,
men det kan jag inte ändra på, så det orkar jag inte älta.

Jag menar inte att drogerna gjort mig något bra, utan mer
att jag inte skulle vilja vara utan mina erfarenheter, dom gör mig
till den jag är idag, en person jag trivs ganska bra med, till
skillnad för några år sedan. Men min förändring kom i samband
med en vistelse på behandlingshem, jag kan inte säga att jag
är hel än, men jag är på god väg att läka och jag har ett bra liv idag
Citera
2008-06-21, 03:09
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Isåfall säger jag grattis till dig, då jag sett genom åren att minst 1 av 3 inte klarat hålla den balansen.

Vill också tillägga vore bra om ni skrev hur länge ni tagit droger så man kan se om det finns nått sammanband mellan hur många år det tar för personer att "gå ner sig".

Jag har bara använt mig av droger i ca 2 år.

Men jag tror att jag kan hålla balansen ganska bra eftersom jag inte tar något för att jag mår dåligt, utan oftast bara med någon polare en kväll för att ha lite roligt.

Men antagligen så kommer det att bli jobbigare och jobbigare att vara utan men jag hoppas att jag lyckas inse det i tid och ta ett långt uppehåll.

Kan också tillägga att det jag oroar mig mest för alkoholen, den har börjat bli allt för vanlig.
Citera
2008-06-21, 04:05
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Med facit i handen vilka här ångrar att dem ens testade ta droger?

Jag har missbrukat i ca 7-9 år och jag har ingeting posetivt att säga om droger. Har förlorat min familj,vänner, flickvänner,jobb,lägenhet ja som ni ser har ingenting kvar. Ångrar att jag kom i kontakt med narkotika men tyvär är det enda jag har kvar så kan ej sluta, då det är det enda som ger mig kärlek.

Så frågan är det någon som är glad över dom kommit i kontakt med droger?
Både och egentligen. Men å andra sidan lever man bara en gång, jag försöker alltid se framåt; inte bakåt. Det blir liksom deppkurva av att fundera för mycket på det viset. I alla fall för mig. Räknar man alkohol, bensinsniffning, tobak och sånt till droger (vilket det visserligen är iof...) så har jag missbrukat sedan jag var 12år, jag är typ 27 nu; alltså mer än halva mitt liv. Men jag missbrukar inte direkt längre heller. Det sker, men mer på en brukarnivå. Mina mediciner måste jag dock äta.
Citera
2008-06-21, 06:35
Medlem
choiz_88s avatar
Ja det var nog ett avgörande beslut i mitt liv som jag tog där och då på parkeringen.

För o göra en lång historia kort :

*slagsmål hemma*+*slagsmål ute *+*droger*

( nu idag 13 år senare kan jag säga att jag ångrar första gången)
.. och insåg själv först nu 13 år senare att jag var beroende av det.

det slog liksom över från "fest-knarka" till att göra det på varje dag basis utan att jag ens märkte något om när drogerna tog mig så att säga.

Har försökt lägga ned det men satan vilket krig du härjar med både dig själv o allmänheten. Till saken hör ju naturligtvis min kärlek till drogen.

Och just nu är min kärlek till drogen så jävla mycket starkare än kärleken till familj o vänner. vad Skadat det där lät..

Slutsats : - Jag skulle aldrig prövat den där dagen.
Hade besparat mig så mycket lidande och pengar.
Citera
2008-06-21, 06:56
Medlem
Spoilsburys avatar
Jag både ångrar att jag började med droger (inkl alkohol!) och är väldigt glad över det.

Började när jag var 12-13 och är snart 22 år gammal i dagsläget, och jag har väl tutat och kört på hela tiden utan att titta tillbaka,
jag tror inte jag har förlorat så mycket eftersom jag aldrig fått något från början, som jobb, bra familjeförhållanden osv.
Men jag tror absolut att det hade sett anorlunda ut om jag hållt mig ifrån drogerna.

Men samtidigt är det det bästa jag har, det låter kanske väldigt trist och enformigt att sitta och slå i sig skit och bara dra fötterna men det är väl något bara en missbrukare kan sätta sig in i.
Finns inget bättre.

Men jag måste säga, efter ett tags fumlande med meningar, att jag inte ångrar det. (Eller att det bra väger mer än det dåliga)
Citera
2008-06-21, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Både och egentligen. Men å andra sidan lever man bara en gång, jag försöker alltid se framåt; inte bakåt. Det blir liksom deppkurva av att fundera för mycket på det viset. I alla fall för mig. Räknar man alkohol, bensinsniffning, tobak och sånt till droger (vilket det visserligen är iof...) så har jag missbrukat sedan jag var 12år, jag är typ 27 nu; alltså mer än halva mitt liv. Men jag missbrukar inte direkt längre heller. Det sker, men mer på en brukarnivå. Mina mediciner måste jag dock äta.

Allt där stämmer på mig, så quotear om det e lugnt.

mvh
Citera
2008-06-21, 08:48
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
En fråga: har du överhuvudtaget testat någon drog, eller sitter du bara här och moraliserar? De människor som blir heltidspundare av att testa lite droger, är det fel i skallen på från första början. Hade det inte varit droger så hade de gått och blivit anorexia-fall, begått självmord, blivit seriemördare, eller något.

Normala människor kan hantera droger utan större problem. Detta beror på att man har annat i huvudet som man anser gör livet värt att leva. Det kan vara alltifrån en flickvän, ett jobb som man älskar, ett nördigt fritidsintresse, och så vidare.

Har hållit på sedan jag var 22 till och från och har blivit dömd för narkotikabrott ett antal gånger samt gått i behandling så jag talar utifrån mitt eget perspektiv.

Är 35 idag btw.
Citera
2008-06-21, 09:59
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Så frågan är det någon som är glad över dom kommit i kontakt med droger?

Hållt på några år med droger och började rätt sent..var 27 när jag satte igång på allvar och jag ångrar absolut ingenting då det bara gett mig positiva upplevelser. Jag är dock väldigt försiktig ska sägas. Är det cannabis jag får tag på så kör jag en gång i veckan och skulle jag få tag i E så hade jag hållt mig till en gång varannan månad osv. Nu får jag endast tag i lagligt skit och kör mephedrone och hur gärna jag än vill ha det just nu så tvingar jag mig själv att vänta en vecka till. Det positiva överväger det negativa med råge om droganvändaren är smart, inte annars
Citera
2008-06-21, 12:06
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdraketen
Hur ofta och i vilka doser tar du Subutex? Det vore ganska intressant att veta på grund av att jag ser det ganska svårt att använda en såpass stark drog mer än någon gång i veckan, men det jag inte heller göra.
Du ser det rätt... nästan. Det är inte bara ganska svårt att anv Sub mer än någon gång i veckan. Det är väldigt svårt, om inte omöjligt... Eller omöjligt är det ju inte... det är bara att göra det. Men man får inte ut så mycket av det när det gäller rus.

Just nu ligger jag på 4-5 mg/dag, men det är ovanligt högt för mig. Normalt ligger jag väl på 2 mg/dag. Att jag ligger så högt nu beror på att jag haft bra tillgång ett tag... då blir det mer. Men grejen är att jag inte blir mer påverkad av den här större dosen så jag förlorar bara på det. Jag är dessutom ledig nu vilket innebär fler tillfällen att ta.

Jag tar inte allt på en gång eftersom det iaf inte händer något mer vid större dos... jag sprider ut det på 3-4 ggr. Det är alltså mitt psykiska begär som har ökat. Jag vill ha det fler ggr/dag. Hela grejen att ta är också beroendeframkallande för många... som en ritual man tycker är mysig.

Men trots allt så får jag ju ut något av det... betydligt mer än om jag inte tar.
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag började också som 12-åring, med sniffning och sådant. Är ju 36 idag då... Men jag hade en period på några år då jag inte tog några droger alls. Jag hade provat sniffning, alkohol, CB, Benso utan att hitta den drog jag sökte (sniffning höll jag iofs på med i många år) så jag lade av sökandet. Gav upp....

... tills jag fick Citodon utskrivet då. Och där började jag missbruka igen då. Men det har aldrig blivit några större konsekvenser av mitt missbruk. Bara dom närmaste (2 personer) har vetat om mitt lilla missbruk. Jag har lyckats slingra mig igenom livet utan upptäckt. Nu vet fler om vad jag sysslar med och jag umgås mer med andra missbrukare nu. Jag har en känsla av att jag ligger mer i riskzonen för upptäckt nu iom att jag syns hos kända narkomaner.

Men det är något jag får ta itu med om det sker. Skulle det komma fram att jag missbrukar så finns det en stor risk att jag går in i ett mer "klassiskt" missbrukarliv. När det iaf är ute så behöver jag inte hålla skenet uppe längre. Och då kan jag mycket väl hamna i en situation där jag kommer att ångra att jag började missbruka.

Nu blev det en massa text som inte var direkt till dig Alpra Det var mest det första som var till dig... om att vi började i samma ålder.
Citera
2008-06-21, 12:21
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
...
http://mrs-fatigue.blogspot.com/2007...eller-dem.html
Citera
2008-06-21, 12:48
Medlem
Ångrar inget. Men om jag i 25 år dagligen använt samma drog hade jag säkert inte levt. Jag tror vi fungerar som en åkerlapp,dvs praktisera växelbruk,ligga i träda,bränna jorden mm.mm. Allt för att drogerna hela tiden ska frodas i ett så ovant system som möjligt. ROCKA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in