Citat:
Ursprungligen postat av rymdraketen
Hur ofta och i vilka doser tar du Subutex? Det vore ganska intressant att veta på grund av att jag ser det ganska svårt att använda en såpass stark drog mer än någon gång i veckan, men det jag inte heller göra.
Du ser det rätt... nästan. Det är inte bara ganska svårt att anv Sub mer än någon gång i veckan. Det är väldigt svårt, om inte omöjligt... Eller omöjligt är det ju inte... det är bara att göra det. Men man får inte ut så mycket av det när det gäller rus.
Just nu ligger jag på 4-5 mg/dag, men det är ovanligt högt för mig. Normalt ligger jag väl på 2 mg/dag. Att jag ligger så högt nu beror på att jag haft bra tillgång ett tag... då blir det mer. Men grejen är att jag inte blir mer påverkad av den här större dosen så jag förlorar bara på det. Jag är dessutom ledig nu vilket innebär fler tillfällen att ta.
Jag tar inte allt på en gång eftersom det iaf inte händer något mer vid större dos... jag sprider ut det på 3-4 ggr. Det är alltså mitt psykiska begär som har ökat. Jag vill ha det fler ggr/dag. Hela grejen att ta är också beroendeframkallande för många... som en ritual man tycker är mysig.
Men trots allt så får jag ju ut något av det... betydligt mer än om jag inte tar.
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Både och egentligen. Men å andra sidan lever man bara en gång, jag försöker alltid se framåt; inte bakåt. Det blir liksom deppkurva av att fundera för mycket på det viset. I alla fall för mig. Räknar man alkohol, bensinsniffning, tobak och sånt till droger (vilket det visserligen är iof...) så har jag missbrukat sedan jag var 12år, jag är typ 27 nu; alltså mer än halva mitt liv. Men jag missbrukar inte direkt längre heller. Det sker, men mer på en brukarnivå. Mina mediciner måste jag dock äta.
Jag började också som 12-åring, med sniffning och sådant. Är ju 36 idag då... Men jag hade en period på några år då jag inte tog några droger alls. Jag hade provat sniffning, alkohol, CB, Benso utan att hitta den drog jag sökte (sniffning höll jag iofs på med i många år) så jag lade av sökandet. Gav upp....
... tills jag fick Citodon utskrivet då. Och där började jag missbruka igen då. Men det har aldrig blivit några större konsekvenser av mitt missbruk. Bara dom närmaste (2 personer) har vetat om mitt lilla missbruk. Jag har lyckats slingra mig igenom livet utan upptäckt. Nu vet fler om vad jag sysslar med och jag umgås mer med andra missbrukare nu. Jag har en känsla av att jag ligger mer i riskzonen för upptäckt nu iom att jag syns hos kända narkomaner.
Men det är något jag får ta itu med om det sker. Skulle det komma fram att jag missbrukar så finns det en stor risk att jag går in i ett mer "klassiskt" missbrukarliv. När det iaf är ute så behöver jag inte hålla skenet uppe längre. Och då kan jag mycket väl hamna i en situation där jag kommer att ångra att jag började missbruka.
Nu blev det en massa text som inte var direkt till dig Alpra

Det var mest det första som var till dig... om att vi började i samma ålder.