2009-07-10, 23:00
Medlem
glockengolds avatar
Fan vilken svår fråga trollish.. det finns så många aspekter som spelar in, men jag ångrar att jag inte taggade ner lite tidigare. Jag har rökt sjukt mycket sen jag började för ett tiotal år sedan, men torskade aldrig riktigt på tjack eller H som vissa av mina andra likasinnade.
Nu har jag skaffat mig många, många vänner iom att jag gick i den här riktningen. Sen har jag upplevt så många roliga/vackra/rysliga och helvetiska stunder under årens lopp, att jag helt enkelt inte KAN ångra mitt bruk/missbruk.. kalla det vad ni vill.

Samma toppar och dalar i måendet tror jag även att icke brukare har, och samma sak gällande upplevelser.

Men jag anser mig själv ha lärt mig mer om mig själv och mitt psyke, samt har utvidgat mina "universiella" toerier på ett djupare plan, än om jag inte hade tagit droger. Och jag känner mig även mer vidsynt än mina trångsynta "antivänner". Kanske ganska typiskt en droganvändare, men kanskeockså typiskt för en icke brukare att tänka likadant.

Mången gång har det blivit lite mycket av varje, men jag har aldrig fölorat min familj pga oförståelse, ej försatt mig i skulder, och har haft turen att lyckats ha jobb och en stabil och underbar flickvän under ca 5 års tid. Inget fängelsestraff, dock haft med lagens långa arm att göra.. så jag tror jag har haft tur, och hade någon av dessa aspekter skitit sig för mig, som med så många andra.. hade mitt svar kanske blivit annorlunda.

Lycka till med era svar och tänk efter noga innan ni ger er på ett ja eller nej.

må fridens liljor kanta er väg, längs livets långa krokiga stigar!

EDIT: Helvete vad gammal tråden var..tyckte topicen var så pass komplex och intressant att jag inte tänkte på det.. jaja det var i allafall tur att nån drog liv i tråden.
Senast redigerad av glockengold 2009-07-10 kl. 23:04.
Citera
2009-07-11, 02:12
Bannlyst
dom flesta som säger att dom inte ångrar sig lurar sig själva (sa inte alla nu)..
håller med om att det är för mycket drogsnack, slutar nästan alltid att man snackar om droger..

så länge man inte behöver hjälp på något vis, med syra | benzo tycker jag man ska ge fan i droger.
skulle bli fruktansvärt ledsen om jag fick barn och det började med droger
Senast redigerad av Gammel-Skurken 2009-07-11 kl. 02:16.
Citera
2009-07-11, 12:43
Medlem
Soluss avatar
Nej, jag ångrar inte att jag började med droger.
Däremot så är jag inte direkt stolt över det beroendet jag i vintras och våras hade av mephedrone, det äcklar mig lite i efterhand, dock så tog jag mig ur det själv.
Citera
2009-07-11, 19:44
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Nej, jag ångrar inte att jag började med droger.
Däremot så är jag inte direkt stolt över det beroendet jag i vintras och våras hade av mephedrone, det äcklar mig lite i efterhand, dock så tog jag mig ur det själv.

Sånt där måste ju vara så jävla stärkande! Visst, tolvstegsprogram och total avhållsamhet i all ära, men- det finns faktiskt människor som kan inse sina problem själva, ta tag i dom och sen fortsätta bruka droger sporadiskt.
Citera
2009-07-11, 20:08
Medlem
välkommenti bups avatar
Inte jag.
Citera
2009-07-11, 20:40
Medlem
Lilabanans avatar
Kort och gott; Nej.
Citera
2009-07-11, 21:37
Medlem
Gaasis avatar
Med rätt dosering har det snarare gett mig något positivt ja.
Livet är för värdefullt för att kastas bort på enbart droger.
Citera
2014-03-21, 11:34
Medlem
hiphopopotamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopopotamus
Har provat alkohol, snus, cigg och spice. Där kommer det också att stanna.

Skrev detta den 25 juni 2008, nu har det gått nästan 6 år och har testat det mesta i drogväg.. Ångrar mig inte ett dugg trots massa hemska avtändningar samt en del böter

EDIT: sorry för att jag bumpade en 5års gammal tråd.
Senast redigerad av hiphopopotamus 2014-03-21 kl. 11:53.
Citera
2014-03-21, 13:51
Medlem
Rommelsteins avatar
Ångrar och ångrar. Jag vet faktiskt inte. Kanske inte i helheten, men många detaljer ångrar man ju. T.ex pengar man slösat och onödiga risker man tagit. Egentligen helt i onödan. Går ju inte att ändra på såhär i efterhand, så gäller bara att göra det bästa av situationen nu.
Citera
2014-03-21, 14:16
Medlem
Både ja och nej.

Nej i den bemärkelsen att jag utvecklats som person och kommit ner mer på jorden sedan innan jag använde droger. Många timmar har spenderats på att fritidsplugga på saker och ting jag tycker är intressanta utan någon direkt mening vilket har bidragit till att jag skaffat ett väldigt stort intellekt i förhållande till vad jag hade haft. Likaså har jag lärt känna min kropp mycket bättre och även fått uppleva känslor fysiskt och psykiskt som man inte innan man provat droger kan tänka sig är av denna värld.

Å andra sidan ångrar jag att jag börjat med droger då det har lett till att jag sabbade en utbildning och blivit av med arbete och så vidare. Jag upplever även att jag känner mig mer trögtänkt fastän att jag har mycket, mycket mer kunskaper om allehanda ting nu än förr. Sedan är det givetvis den ekonomiska biten också liksom sveket gentemot omgivning och familj.

Nu är jag ren sedan några månader tillbaka och det är skönt. Livet går att vinna tillbaka.
Citera
2014-03-21, 16:20
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Blandade känslor kring detta. Aldrig varit fast i ett drogmissbruk och kommer förmodligen aldrig bli det heller då jag började med droger för 4-5år sedan. Det är klart att man ångrar alla RC's man tryckt/trycker i sig och man bör så klart bara använda sig av illegala, mer testade substanser. Men vill man inte ha med lagens långa arm att göra så får man ta det.

Syndefekterna som uppkommit av mitt hallucinogena bruk är också trist men samtidigt så stör det inte mig något. Man får tänka på vad hallucinogenerna har gett mig och det väger garanterat upp mina för mina syndefekter.
Citera
2014-03-21, 21:27
Medlem
Lightermans avatar
Ångrar alla Rcs man stoppat i sig, men utan droger och musik så vet jag inte om jag hade suttit här idag...både ja och nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in