2008-06-20, 16:16
Medlem
Devreauxs avatar
hej

min dator kommer att ha windows xp

om jag installerar om windows xp, vilka drivrutiner kommer jag att få ladda ner och installera? hur blir det om jag formaterar C också?

jag har nu två datorer som har internet och det funkar bra , det är sladd från väggen till modemet , från modemet till routern och sedan från routern till båda datorerna.

kommer det räcka med att bara plugga in en nätverkskabel eller kommer jag vara tvungen att göra något i datorn, (mjukvara), isåfall vad?
Citera
2008-06-20, 17:05
Medlem
devtonixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devreaux
om jag installerar om windows xp, vilka drivrutiner kommer jag att få ladda ner och installera?

Du får kontrollera vad du har för komponenter i datorn som kräver drivrutiner för att fungera tillfredställande.

Citat:
hur blir det om jag formaterar C också?
Också? Vilken enhet hade du tänkt formatera?

Citat:
kommer det räcka med att bara plugga in en nätverkskabel eller kommer jag vara tvungen att göra något i datorn, (mjukvara), isåfall vad?

Generellt sett behöver du inte göra något men det beror på din router. Vissa kräver specifika inställningar.
Citera
2008-06-20, 19:18
Medlem
Devreauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devtonix
Också? Vilken enhet hade du tänkt formatera?
jag menar hur blir det om jag formaterar C , och sedan installerar windows alltså blir det nån skillnad angående drivrutinterna om jag formaterar C i samband med ominstalleringen?
Citera
2008-06-20, 19:36
Medlem
devtonixs avatar
Citat:
jag menar hur blir det om jag formaterar C , och sedan installerar windows alltså blir det nån skillnad angående drivrutinterna om jag formaterar C i samband med ominstalleringen?

Jag tror att du måste installera om drivrutinerna även om du inte formaterar om hårddisken. Personligen har jag alltid formaterat om hårddisken innan jag installerat om Windows.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in