Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-24, 11:18
Medlem
knoxahs avatar
Tycker jag ser LM en hel del.
Citera
2008-06-24, 16:33
Medlem
Uncle Dukes avatar
Corner är godast av lågprisciggen, men bara för att de smakar praktiskt taget ingenting... även när jag var som djupast i nikotinträsket undvek jag hellre att röka än att köpa Level, Look, LM, LD o dyl. värst är nog trots allt Mohawk. Inte nog med att innehållet bara verkar vara tobakskvistar och stammar, dessutom får man med varje paket ett käckt kort med en leende vit man i indiandräkt och en text som stolt basunerar ut att den-och-den-stammen minsann har odlat upp hela sin mark med tobaken som man just hade tänkt inhalera.

det ÄR stor skillnad mellan ciggmärken, godast är de dyra Prince, Camel, Davidoff och John Silver medan t ex (det för övrigt omoraliska) skitmärket Marlboro smakar som billiga cigaretter och kostar lika mycket som dyra.
Citera
2008-06-26, 16:26
Medlem
Danals avatar
Eftersom att snus står för den större delen av mitt nikotinintag så köper jag Level när jag ska röka. Men om man ska köpa nått för att sitta och enbart njuta så köper jag John Silver eller Glenn.
Citera
2008-06-26, 23:30
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Köper hellre West, Corner eller Main när jag handlar budget.

Köpte ett paket West idag för 39:- som maxpris, en hel krona dyrare än Level som kostar 38:- hehe.
Hade aldrig ens hört talas om om West innan den här tråden, aldrig sett någon röka dem innan heller, men jag blev fan besviken. De är ändå 0.9 mg nikotin men de smakar väldigt svagt, som en 0.5 mg typ.. Sen var det lustig smak på dem. Tycker de sög riktigt hårt. Inte för att dissa dig eller nåt, smaken är ju olika.
Citera
2008-06-27, 17:57
Bannlyst
Jo Level kan nog va de mest köpta budgetciggen men den tycker jag smakar skit. Next blir det för mig när jag inte köper Marlboro, tycker den är god förutom den svaga "kemiska" smaken. Den kostar typ 38kr.
Citera
2008-06-27, 19:32
Medlem
LéKrisss avatar
Jag tycker Level smakar ganska mycket som röd Prince, de har en viss torrhet gemensamt och är båda ganska äckliga cigg.
Jag röker inte lågpriscigg så jag har inte så bra koll på utbudet, men Newmore och Corner är annars helt ok.
Newmore rökte jag en del när de var billigare, men efter att de gått upp i pris har jag gått tillbaka till Camel igen.
Man borde kanske botanisera lite bland lågprisciggen, det är ju onödigt att betala 25% mer för att få lungcancer och kol om det finns välsmakande budgetalternativ.
Citera
2008-06-28, 00:46
Medlem
Sneakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patience
Själv köper jag mina Prince från cigarettbutiken.se för 25:- paketet

precis, köper mina marlboro lights från cigarettbutiken.se också!
Citera
2008-06-29, 17:18
Medlem
Mx_1337s avatar
Tror Corner tar över bland lågpris ciggen mer och mer. Varför? För att den är mycket godar än t.ex Level eller LM, anser iallafall jag. Main är ju faktiskt en höjdare också.
Citera
2008-07-01, 11:34
Medlem
lajders avatar
Personligen tycker jag att corner är godare, synd att dom brinner så jävla snabbt bara! Så det blir level istället
men jag tycker att dom flesta som röker , faktist har level. Så det är väldigt vanligt här i norrland med
Citera
2008-07-02, 17:07
Medlem
Jag tycker att level är dom godaste lågpris ciggen, efter dem så måste det ju vara LM. Corner.. smakar ju en blandning av skogsbrand och plast med en eftersmak av gammalt smör. snälla!
Jag lägger gärna till 10-15kr och köper ett pack Prince eller John Silver, då jag inte har det speciellt tight med pengar.
Citera
2008-07-02, 21:36
Medlem
On fires avatar
Level smakar riktigt jävla illa, röker fan hellre polska LM lights för 20k paketet än den skiten.
Citera
2008-07-05, 13:51
Medlem
Kronoparks hunds avatar
Eftersom Level och Corner kostar lika mycket här så köper jag dom gångerna när jag inte har mer en 40 kr level så klart. Dom smakar mycket godare än Corner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in