Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-06-19, 19:57
Medlem
Arbetarbroders avatar
I min umgängeskrets, släkt, vänner, arbetskamrater, grannar och sånt så röker nog 9 av 10 Level när de väljer lågprisciggaretter. Ser det likadant ut i hela landet?

Vad tycker ni om Level jämfört med andra märken? Jag tycker de är helt okej, känner ingen större kvalitetsskillnad direkt. Smaken är ju såklart annorlunda men så är det ju på alla cigg.. Inte lika klar tobakssmak som det är i Prince men det är det ju inte i typ Marlboros cigg heller så..
De gånger jag väljer lågprisciggaretter så blir det Corner, de är goda men brinner så jävla snabbt bara. Sämsta tänkbara är Maryland, de kan jag inte röka. Iofs röker jag väldigt lite så jag kan lägga en tia extra på att få mina vanliga ciggaretter.

Men vad tror ni det är som gjort Level till det dominerande lågprismärket i Sverige?
Citera
2008-06-19, 21:03
Level var väl ett av de första lågprismärkena i sverige. Tror att det beror mest på det för cigaretterna i sig är ju rena pisset.
Köper hellre West, Corner eller Main när jag handlar budget.
Citera
2008-06-20, 01:20
Bannlyst
Rökte också Level under en tid då jag varken var 18 eller hade så värst med pengar. Vad kostar dom idag?

Det populäraste lågprismärket idag måste ju vara Corner (35-38kr), det röker nästan alla som inte röker Prince/Marlboro.

Har jag Riktigt taskigt med pengar blir det Tamar, men dom smakar hästarsel och man får grymt ont i halsen av dem.
Citera
2008-06-20, 07:02
Medlem
core_s avatar
Som sagt, Level var bra tidigt ute med lågpris. Men Corner kan inte ligga långt efter om man ser till antalet förfrågningar jag får per dag.

Snarare är det så att Corner efterfrågas mer än Level nuförtiden (har inga lågpriscigg i sortimentet av olika anledningar).
Citera
2008-06-20, 08:53
Medlem
Lie_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmedal
Rökte också Level under en tid då jag varken var 18 eller hade så värst med pengar. Vad kostar dom idag?

Det populäraste lågprismärket idag måste ju vara Corner (35-38kr), det röker nästan alla som inte röker Prince/Marlboro.

Har jag Riktigt taskigt med pengar blir det Tamar, men dom smakar hästarsel och man får grymt ont i halsen av dem.

Corner är oftast billigare än level, där jag bor iaf
Men jag föredrar ändå marlboro.

Finns lila paket (dom ser inte ut som dom röda paketen) med tamar här ibland. Dom smakar rätt så bra. Förutom att de brinner upp jättefort.
Citera
2008-06-20, 16:00
Medlem
Arbetarbroders avatar
Det är konstigt att Corner brinner så fort som de gör, det är väl House of Prince som tillverkar dem och vanliga Prince brinner ju saktare än andra märken. Kanske är pappret de sparat in på eller nått.

Tjänar försäljarna mindre på lågprisciggaretter eller vad beror det på att vissa butiker inte säljer dem alls?

Märket Tamar har jag aldrig testat eller ens sett, men de låter som någon skum medicin
Citera
2008-06-20, 16:22
Medlem
Patiences avatar
Ja att de brinner fortare kan ju vara en av anledningarna till att de säljer skiten i 25-pack istället för det vanliga 20.

Jag anser dock starkt att om man inte har råd med bra cigaretter så ska man fan inte röka överhuvudtaget. Takes the piss out of the whole thing.

Skrattar alltid lätt inombords då jag går förbi en trasig sjuksköterska/socialare/arbetarbroder() som röker budget.
Citera
2008-06-21, 16:48
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Level var väl ett av de första lågprismärkena i sverige. Tror att det beror mest på det för cigaretterna i sig är ju rena pisset.
Köper hellre West, Corner eller Main när jag handlar budget.

Håller med, Level köper jag aldrig. De cigaretterna är så jävla äckliga att de inte ens duger på fyllan!
Citera
2008-06-22, 01:50
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patience
Jag anser dock starkt att om man inte har råd med bra cigaretter så ska man fan inte röka överhuvudtaget. Takes the piss out of the whole thing.

Skrattar alltid lätt inombords då jag går förbi en trasig sjuksköterska/socialare/arbetarbroder() som röker budget.

Vaddå? Röker man varje dag så blir det ju mycket pengar. Jag tycker man kan se som en protest mot de sinnesjukt höga priserna på tobak vi har i Sverige. Dessutom anser inte jag att det är någon skillnad i kvalitén på Level eller Corner mot vanliga ciggaretter, det handlar nog mest om vilken smak man vant sig vid.
Där har vi kanske svaret på trådens topic också kanske, eftersom Level var det första lågprismärket så började folk röka dem först?

Själv lägger jag som sagt de där 12 extra kronorna (maxpris på Level är ju 38:-) för att få ett paket Prince med ren och fin tobakssmak garanterat fri från bismaken av hö som de flesta ciggaretter har. Fast jag röker väldigt lite så de blir inte direkt någon ekonomisk belastning.
Citera
2008-06-22, 11:02
Medlem
Patiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Vaddå? Röker man varje dag så blir det ju mycket pengar. Jag tycker man kan se som en protest mot de sinnesjukt höga priserna på tobak vi har i Sverige. Dessutom anser inte jag att det är någon skillnad i kvalitén på Level eller Corner mot vanliga ciggaretter, det handlar nog mest om vilken smak man vant sig vid.
Där har vi kanske svaret på trådens topic också kanske, eftersom Level var det första lågprismärket så började folk röka dem först?

Själv lägger jag som sagt de där 12 extra kronorna (maxpris på Level är ju 38:-) för att få ett paket Prince med ren och fin tobakssmak garanterat fri från bismaken av hö som de flesta ciggaretter har. Fast jag röker väldigt lite så de blir inte direkt någon ekonomisk belastning.

Själv köper jag mina Prince från cigarettbutiken.se för 25:- paketet
Citera
2008-06-23, 16:30
Medlem
Jag tycker Level smakar helt ok. Men jag röker så sällan och dem gångerna jag röker så blir det level för att dem är billiga. Corner däremot tycker jag smakar bränt gummi. Jag fastnade mest för snus
Citera
2008-06-23, 16:31
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MXZ
Jag tycker Level smakar helt ok. Men jag röker så sällan och dem gångerna jag röker så blir det level för att dem är billiga. Corner däremot tycker jag smakar bränt gummi. Jag fastnade mest för snus

Och jag tycker tvärsom - att corner är godare än level!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in