2008-06-19, 11:43
Medlem
mr.arnes avatar
Fyra får fick halsarna avskurna när de vallades i Barockparken i Upplands Väsby i förra veckan. Kommunens närmiljöteam hittade inälvor, ben och skinn från fåren när de gjorde den makabra upptäckten.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=795515

Det verkar inte vara något pojkstreck eftersom det tydligen är professionellt gjort. Men vem ägnar sig åt sådant här?
Citera
2008-06-19, 12:23
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Fyra får fick halsarna avskurna när de vallades i Barockparken i Upplands Väsby i förra veckan. Kommunens närmiljöteam hittade inälvor, ben och skinn från fåren när de gjorde den makabra upptäckten.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=795515

Det verkar inte vara något pojkstreck eftersom det tydligen är professionellt gjort. Men vem ägnar sig åt sådant här?

Just i Barockparken också.
Vem, eller snarare vilka, får vi nog inte veta. Såtillvida ingen utomstående bevittnade brottet.
Citera
2008-06-19, 12:28
Medlem
rednandslimys avatar
Jag minns när samma sak hände i Uppsala. Min första tanke är såklart halal-slaktare som vill fylla ut kylen lite.
Citera
2008-06-19, 12:35
Avstängd
Det är ju snart midsommar. Någon ska antagligen ha baluns.
Citera
2008-06-19, 18:02
Medlem
spwnzns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednandslimy
Jag minns när samma sak hände i Uppsala. Min första tanke är såklart halal-slaktare som vill fylla ut kylen lite.

Öh? LoL?
Nej men klart det är en svartskalle som varit ute o hörjat med kebabkniven!

Ojdå, det kanske inte var PK av mig

Det är bara missanpassade satanistungar vafan.
Vänta bara så har snart den närliggande kyrkan blivit utsatt.
Citera
2008-06-19, 19:42
Medlem
Spoke_islands avatar
Klart ett sätt att dryga ut matbidraget av nysvenskar. Kungens får gick o betade på Järvafältet, Rinkeby-Tensta-Hjulsta-Kista-Husby-Akalla runtomkring, men det försvann får så in i helvete så man var tvungna att flytta fåren ut på Adelsö.
Citera
2008-06-20, 06:43
Medlem
Det man hittar får man, så resonerade en syriangubbe i Märsta för några år sedan och slaktade ett får ......
Citera
2008-06-20, 09:54
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spwnzn
Det är bara missanpassade satanistungar vafan.
Vänta bara så har snart den närliggande kyrkan blivit utsatt.

Läsproblem?

Citat:
För en lekman som mig förefaller slakten vara professionellt gjord. De har bara tagit hand om köttet och lämnat allt annat förutom tre fårhuvuden, säger Nils Odén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in